قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

 قزوین فردا/مهندس جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:درحال حاضر دراستان یک هزار و ۳۹۵ ساختمان آموزشی وجود داردکه ازاین تعداد ۵۹۸ مدرسه تخریبی و نیازمند بازسازی و ۴۷۷ مدرسه نیازمند مقاوم سازی است که ۵۰ مدرسه در روستاهای خالی از سکنه قرار دارد که بلا استفاده شده است.

وی گفت: اداره‌ کل نوسازی مدارس استان قزوین از سال ۸۵ بازسازی و مقاوم‌ سازی مدارس را آغاز کرد که تاکنون با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان بازسازی ۹۲ مدرسه شامل ۷۸۰ کلاس درس به مساحت ۷۷ هزار و ۷۵۹ متر مربع را بازسازی و ۹۰ مدرسه با ۶۰۷ کلاس درس و زیربنای ۷۹ هزار متر مربع را مقاوم سازی کرده است.

جوانبخت یادآورشد:یکی از بزرگترین واحدهای آموزشی مقاوم سازی شده در قزوین هنرستان چمران با شش هزار مترمربع که برای بازسازی آن ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است

۱۰۵ مدرسه با اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارای سیستم گرمایشی استاندارد شدند
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهارداشت: تجهیز سیستم گرمایشی مدارس از دیگر مسائلی بود که برای تامین سلامت دانش آموزان در اولویت بعدی این اداره قرار گرفت و پس از شناسایی مدارسی که دارای بخاری نفتی یا گازی بودند عملیات بهسازی سیستم ها آغاز شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس استان که دارای بخاری گازی و نفتی بودند در این طرح بازنگری و اصلاح سیستم شدند و از سیستم حرارت مرکزی برخوردار شدند.

جوانبخت یادآورشد: در سال گذشته ۱۱۲ پروژه بهینه سازی سیستم گرمایشی در مدارس استان اجرا شد که برای آن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد وامسال نیز ۱۰۵ مدرسه با اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارای سیستم گرمایشی استاندارد شدند.

این مسئول هزینه استقرار سیستم های استاندارد گرمایشی درهر مدرسه را پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:برای مدارس یک کلاسه ازسیستم گرمایشی تابشی، دو تا پنج کلاسه پکیج زمینی و بالاتر از پنج کلاس از سیستم موتورخانه مرکزی استفاده می کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین یادآورشد: با اجرای سوئیت های آموزشی در سالهای آینده این گونه کلاسها در استان نیز راه اندازی خواهد شد که این طرح به صورت پایلوت در قزوین آغاز می شود.    

 مدارس هوشمند توسعه می یابد

جوانبخت در ادامه از ضرورت توسعه مدارس هوشمند خبرداد و تصریح کرد: مسیر آینده فضای آموزشی احداث مدارس هوشمند است لذا در ساخت مدارس جدید با این رویکرد بستر لازم برای هوشمند شدن مدارس در آینده پیش بینی شده است.

وی افزود: تاکنون ۸۰۰ کلاس درس در استان هوشمند سازی شده است که هر کلاس ۱۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

این مسئول گفت: در سال جاری نیز ۵۰ کلاس درس هوشمند سازی شده و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در توسعه این مدارس حرکت پر شتاب تری را آغاز کنیم.

کمک خیرین ۵۰ درصد اعتبارات دولتی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بااشاره به نقش خیرین مدرسه ساز درکیفی سازی تعلیم و تربیت یادآورشد:معادل ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی توسط خیرین تامین می شود که در این راستا در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از سوی خیرین برای ساخت مدرسه تعهد شد که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده که ۱۲ میلیارد تومان آن نقدی و مابقی زمین است.

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان هم خبرداد و اظهارداشت: جشنواره سال اینده با رویکرد عدالت آموزشی و توزیع ساخت مدارس در مناطق محروم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که تجلیل از خیرین مانند سالهای قبل پیش بینی شده اما هدف اصلی ترویج فرهنگ خیرخواهی و مدرسه سازی است.

پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود

جوانبخت گفت: بر اساس تاکید وزارتخانه و دولت امسال هیچ پروژه جدیدی شروع نشد و تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت برنامه ها قرار گرفت و سیاست این است در صورت تامین ۳۰ درصد هزینه ساخت مدرسه در مناطق روستایی توسط خیرین واحد آموزشی به نام خیر ثبت شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ مدرسه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها از خیرین درخواست کمک و

مشارکت بنیاد برکت در مدرسه سازی

وی ضمن تقدیر از خیرین و بنیادهای فرهنگی در ساخت مدرسه اظهارداشت: امسال از سوی بنیاد برکت ۲۰۰ مدرسه در سراسر کشور ساخته می شود که با پیگیری های انجام شده این بنیاد متعهد شده تا ۱۰ مدرسه با ۶۵ کلاس درس را در استان احداث کرده و تحویل دهد.

جوانبخت گفت: در شهرک مهرگان در حال حاضر ۵۷ مدرسه مورد نیاز است که تاکنون ۱۸ مدرسه احداث و هفت مدرسه تحویل داده شده و مدارس این منطقه دو شیفت است که امیدواریم حداقل پنج واحد آموزشی توسط بنیاد برکت در شهرک مهرگان احداث شود.

افتتاح ۱۰۵ طرح آموزشی در دهه فجر

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهارداشت:. از این تعداد ۶ پروژه در آبیک، ۳ پروژه در آوج، ۴ پروژه در البرز، ۳۲ پروژه در بوئین زهرا، ۲۰ پروژه در شهر تاکستان و ۴۰ پروژه در شهر قزوین هستند

جوانبخت در پایان اظهار داشت: سالن ورزشی بهشتیان در ناحیه ۲ قزوین و سالن ورزشی شهید محلاتی در ناحیه یک قزوین هم چنین مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی با نیرو محرکه در شهرستان البرز و مدرسه شهدای ارداق در شهرستان بوئین زهرا با مشارکت شرکت بهروفران از دیگر پروژه هایی هستند که در دهه فجر مبارک فجرافتتاح خواهند شد

 

  • قزوین فردا