قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

download

بهگزارش قزوین فردابه نقل از ایرنا رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم و مدیریت جامع شهری در جلسه (یکشنبه 18آبان) این کمیسیون خبر داد

امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: یکی از مهم ترین ارکان مدیریت در نظام اسلامی، شورا و مشورت بوده و بارها در قرآن کریم و احادیث بر آن اشاره و تاکید شده است و بر این اساس هدف نهایی این کمیسیون، تقویت و تعالی جایگاه شورا در کشور است.

وی با اشاره به لزوم تدوین قانون مدیریت جامع شهری گفت: مسائل و مشکلات بسیار متنوعی که امروزه شوراها با آن درگیر هستند این امر مهم را می طلبد که قانونی جهت مدیریت کلان و یکپارچه شهری تدوین و اجرا شود.

وی افزود: در این راستا شورای عالی استان ها، دولت و مجلس مصمم است تا مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند و کمیسیون نیز با ساعت ها کار کارشناسی اقدامات اساسی در این راستا انجام داده است.

نماینده مردم همدان در مجلس، خدمات شهرداری را گسترده و در تمام سطوح زندگی مردم ارزیابی کرد و گفت: تنوع فعالیت شهرداری ها به نحوی بوده که لازم است تا مدیریت کلان در آن از ثبات کافی برخوردار بودهو برنامه ریز های بلند مدت در آن عملی شود.

خجسته، اصلاح نحوه انتخاب و استیضاح شهردار را یکی از اهداف این طرح برشمرد و گفت: با عنایت به اهمیت جایگاه شهرداری و برنامه های عملیاتی آن، لازم است تا نحوه مشارکت مردم در انتخاب شهرداران تبیین کرده و شرایط استیضاح شهرداران به نحوی باشد که ضمن رعایت جایگاه شورا، وضعیت شهردار نیز متزلزل نشود.

وی بازیابی و ارزیابی مجدد در تعداد نظرات اعضای شوراها، تطبیق مصوبات آن ها با قوانین و مقرات و نظارت بر عملکرد آن ها را از دیگر برنامه های کمیسیون در جهت قانون مند شدن شوراها عنوان کردند.

در جلسه کمیسیون شوراها، شهرداران کلان شهرهای کشور، معاونین شهرداری تهران،رییس شورای عالی استان ها و نمایندگانی از کمیسیون های برنامه و بودجه، قضایی و عمران حضور داشتند

  • قزوین فردا