قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب
به گزارش قزوین فردا به نقل ازروزنامه کیهان در حالی که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود مدیر مسئول روزنامه کیهان به دعوت بسیج دانشجویی و به مناسبت 16 آذر در دانشگاه امیرکبیر مراسم سخنرانی و پاسخ به پرسش‌های دانشجویی خواهد داشت، مسئولان این دانشگاه با حضور مدیر مسئول روزنامه کیهان مخالفت کردند!
این اقدام مسئولان دانشگاه امیرکبیر با واکنش گسترده نمایندگان مجلس، سیاسیون و اساتید حوزه و دانشگاه همراه بود.
سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید  در واکنش به لغو سخنرانی مدیر مسئول کیهان تأکید کرد: در خصوص لغو سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر باید تجدیدنظر شود چرا که این اقدام پیامدهای منفی خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: گویی اگر بعضی از شخصیت‌ها در دانشگاه‌ها پیرامون نقد نظام و انقلاب بخواهند صحبت کنند آزاد هستند اما اگر شخصیت‌هایی بخواهند از وزارتخانه و یا دولت نقدی انجام دهند، اجازه ندارند.
محمد حسین یادگاری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پیشین جهاد دانشگاهی نیز ضمن غیرقابل قبول دانستن اقدام مسئولان دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: جلوگیری از حضور افراد پیرو ولایت در دانشگاه‌ها قابل قبول دانشگاهیان و عموم جامعه نیست.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با غیراصولی خواندن ممانعت از سخنرانی مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: فضای دانشگاه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که از سخنرانی شخصیت‌های انقلابی چون حسین شریعتمداری که دارای دیدگاه‌ها و نظراتی در راستای نظام و انقلاب هستند، ممانعت به عمل آید.
همچنین قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نیز با اشاره به لغو سخنرانی حسین شریعتمداری گفت: دلیلی ندارد که از شنیدن اظهارنظرهای متفاوت در دانشگاه جلوگیری شود، به خصوص که در این مورد خاص فرد سخنران معمولاً آرام صحبت می‌کند و جلوگیری از سخنرانی چنین افرادی با اعتدال و آزادی بیان سازگار نیست.
در همین رابطه روح‌الله حسینیان ضمن انتقاد از لغو سخنرانی حسین شریعتمداری گفت: دولت به خاطر این بدعت باید اقدامی بیش از عذرخواهی انجام دهد و جلوی این سخت‌گیری‌های بی‌مورد را بگیرد.
نماینده مردم بروجرد نیز با اشاره به اینکه سخنران برنامه 16 آذر بی‌شک تریبون‌های دیگری برای طرح مواضع خود دارد، بیان داشت: آنچه مایه تأسف است محروم شدن دانشگاه امیرکبیر از ابراز مواضع یک عنصر فرهنگی در روز دانشجوست.
بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با فارس، تصمیم فوق  را نشان‌دهنده عدم انسجام در تصمیم‌گیری‌های مسئولان این دانشگاه خواند و گفت: مدیران دانشگاه‌ها باید بیش از این بر تصمیمات صحیح خود پافشاری کنند.
وی طرح مباحث و شنیدن مواضع گوناگون را حق دانشجویان ذکر کرد و با اشاره به اینکه در چند جلسه سخنرانی رئیس‌جمهور در دانشگاه هم اجازه طرح سؤال به دانشجویان داده نشد، گفت: این مسئله برای محیط‌های دانشجویی مطلوب نیست.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در همین رابطه خاطرنشان کرد: برخی مدعیان «آزادی بیان» هرکجا آزادی بیان با منافع و مواضعشان تضاد داشت صداها را در سینه حبس می‌کنند.
وی با یادآوری شعار «دانستن حق مردم است»که در سالهای پیش سر داده می‌شد، اظهار داشت: کسانی که این شعار را سر میدادند خود دیکتاتورهای کوچکی بودند که راضی نمی‌شدند مردم از واقعیات باخبر شوند.
وی با اشاره به شعار این افراد مبنی بر اینکه «ما اهل گفت‌وگو هستیم»بیان داشت: این افراد حتی با آن طرف آبی‌ها هم گفت‌وگو میکنند اما حاضر به گفت‌وگوی علمی با مخالفان داخلی خود نیستند.
سلیمی تصریح کرد: قطعاًتاریخ درباره برخی مدعیان آزادی بیان قضاوت خواهد کرد اما اینها منتظر باشند که روزی با حرکت دانشجویان از صحنه خارج شوند.
همچنین، دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به سخنرانی برخی از فتنه‌گران در دانشگاهها به مناسبت روز دانشجو، تأکید کرد: ممانعت از سخنرانی مدیرمسئول روزنامه کیهان اقدام صحیحی نیست و چگونه است که علیرغم سخنرانی عناصر فتنه از سخنرانی شخصیت‌های انقلابی در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌شود؟
علاوه بر نمایندگان مردم، جمعی از مسئولان دولتی و اساتید دانشگاه‌ها نیز نسبت به این اقدام مسئولان دانشگاه امیرکبیر واکنش نشان دادند.
در این زمینه، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به اهمیت فضای تضارب افکار در دانشگاه‌ها گفت: باید در دانشگاه‌ها محلی برای نقد و برخورد و تضارب افکار داشته باشیم.
حجت‌الاسلام اکرمی، در عین حال که از لغو سخنرانی حسین شریعتمداری در دانشگاه‌امیرکبیر اظهار بی‌اطلاعی کرد، دانشگاه را محل دانش، بینش، تضارب و برخورد افکار دانست و اظهارداشت: هدف کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها این است که بدون درگیری بتوانیم اندیشه‌های مختلف را در دانشگاه مطرح کرده و به تبادل نظر و فکر بپردازیم.
دوستان واقعی دولت همین منتقدین هستند
احمد چلداوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز با بیان اینکه دوستان واقعی دولت همین منتقدین هستند نه آمریکا و غرب، گفت: دولت با لغو سخنرانی شریعتمداری گویی دوست و دشمن خود را اشتباه گرفته است.
وی در ادامه افزود: نمی‌دانیم چرا دولت با اشتیاق پای سخنان مسئولان آمریکایی می‌نشینند اما از شنیدن سخنان مخالفین داخلی واهمه دارد گویی می‌داند این سخنان حق است به همین خاطر اجازه سخنرانی به منتقدان را نمی‌دهد.
این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: این برخورد آزمون خوبی برای مدعیان اعتدال نبود اینان باید نسبت به این اقدامشان به دانشجویان پاسخ دهند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جای تأسف است گروهی که عنادشان با نظام و انقلاب آشکار است، اجازه سخن در دانشگاهها را دارند اما اجازه سخن به منتقدین مصلح و مشفق داده نمی شود.
چلداوی خاطرنشان کرد:چنین اقداماتی برای جامعه دانشجویی سؤال برانگیز است و این اقدامات استحاله نرم ماهیت 16 آذر معنا می‌دهد.
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه دولتمردان باید نظرات مخالف را تحمل کنند، گفت: برای توسعه تفکر آزاداندیشی باید سعه صدر وجود داشته باشد.
حسن بیادی تصریح کرد: در رقابتهای سیاسی نباید تخریب وجود داشته باشد اما متاسفانه ما رقیبان خود را دشمن میدانیم و همه گروههای سیاسی در این زمینه مقصر هستند.
فرار به جلو و توهین به دانشگاه
اما، رضا صراف معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در این رابطه به فارس گفت: هیأت نظارت به دلیل حفظ حرمت مهمان دانشگاه با برگزاری این سخنرانی مخالفت کرده است! این سخن صراف از یک سو دانشجویان آن دانشگاه را افرادی شرور و موهن توصیف می‌کند که حتی حرمت مهمان را هم نگه نمی‌دارند و لاجرم باید برای جلوگیری از رفتار ناشایست آنها، جلوی سخنرانی مهمان را گرفت! حال آنکه قشر فرهیخته دانشگاهی ثابت کرده که هوشیار و آگاه با بصیرت و متانت در همه عرصه‌ها حضور دارد و چنین سخنانی با روح جریان دانشجویی منافات دارد. نکته دیگر آنکه به جرأت می‌توان گفت که بدنه اصلی و بخش اعظم دانشگاهی کشور همراه و همسو با انقلاب و نظام بوده و معلوم نیست براساس چه منطقی قرار است حامیان انقلاب به کسی که مدافع سرسخت انقلاب است، توهین کنند!؟ 
در حالی که فتنه‌انگیزان و کسانی که سوابق سوء و نامناسبی در ادوار مختلف و به ویژه در ایام فتنه 88 داشته‌اند به راحتی دانشگاه را جولانگاه افکار مسموم خود ساخته‌اند، اقدام مسئولان فرهنگی دانشگاه در لغو سخنرانی مدیر مسئول روزنامه کیهان، تعجب‌برانگیز و برخلاف ادعای دولت محترم در سردادن شعار اعتدال است و نگرانی آنها از مطرح شدن مطالب مستند و مستدل را نشان می‌دهد.
گفتنی است براساس آخرین اخبار واصله، مسئولان دانشگاه امیرکبیر برای مراسم 16 آذر مجوز حضور عباس عبدی را صادر کرده‌اند! مرور اندکی بر سوابق عبدی از دیدار و عذرخواهی از «باری روزن» جاسوس آمریکایی تا خوش‌خدمتی به دشمنان ملت در قالب مؤسسه نظرسنجی آینده گویای جهت‌گیری مسئولان دانشگاه و در اختیار قراردادن فرصت‌ها به کسانی است که دل در گرو بیگانگان نهاده‌اند. در این بین خوشحالی چند سایت حامی فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 گویای دست خالی فتنه‌گران و بیم آنها از رویارویی با حقیقت و منطق انقلابی است.

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

  • غریبه آشنا
  • سلام برادر احتمالا ( صد در صد ) شما آقای سرباز نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟