قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

Untitled

به گزارش قزوین فردا به نقل ازسایت شاخص دکتر علی‌اصغر زارعی نماینده تهران در نشست بصیرتی که درشبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی شهر قزوین برگزار شد با اشاره به عبرت‌های تاریخ اظهار کرد: به نظر می رسد هنوز نتوانسته‌ایم تمام ابعاد اتفاقات سال ۸۸ را تبیین کرده و امیدواریم که عبرت‌های این حادثه عظیم بتواند برای تاریخ انقلاب موثر و مفید باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوره عنکبوت عنوان کرد: خداوند در این سوره می فرماید که فکر می کنید همین که بگویید ایمان آورید، مورد امتحان قرار نمی گیرید و از محتوای این کلام درک خواهیم کرد که انسان‌ها همواره مورد امتحان قرار دارند.

برخی از آزمون‌های الهی برای یک ملت است

وی اذعان داشت: امتحان الهی در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، برخی از آزمون‌های الهی فردی و برخی دیگر جمعی و برای یک ملت است.

زارعی تاکید کرد: امتحان حضرت ابراهیم(ع) را امروز مسلمانان به صورت تمرینی در مناسک حج انجام می دهند که در برابر آزمون الهی همانند ایشان عمل کرده و سربلند باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به درس‌های دوره مشروطه گفت: در حوادث مشروطه؛‌ آزادی‌خواهی و عدالت با رهبری علمای دینی دنبال شد.

این مسئول افزود: شیخ فضل‌الله نوری در زمان مشروطه‌خواهی تاکید کرد که اهداف این قیام به انحراف کشیده شده است اما عده‌ای حرف ایشان را نپذیرفتند که در نهایت این شیخ عالم را به دار آویختند و پس از آن تازه عده‌ای متوجه شدند که کار دست سفارت انگلستان افتاده و نتیجه آن سلطنت رضاخان بود که ضربه‌های بسیار سنگینی را به اسلام وارد کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با شناخت از مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت؛ انقلاب اسلامی را رهبری کرده و پای اسلام استوار ایستادند که مردم نیز به ایشان لبیک گفته و نمره قبولی گرفتند.

زارعی تصریح کرد: حوادث پس از انقلاب همانند جنگ تحمیلی هشت ساله و کودتا نتوانست انقلاب را کمرنگ کند چراکه مردم همواره در حمایت از ولی فقیه ثابت قدم هستند.

فتنه ۸۸ با برنامه‌ریزی قبلی شکل گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای هنوز فتنه را باور نکرده‌اند، عنوان کرد: فتنه ۸۸ با برنامه‌ریزی قبلی شکل گرفت.

وی افزود: در تابستان سال ۸۷ مذاکرات ایران با ۱+۵ برگزار شد در حالی که ما در کشور غنی‌سازی ۲۰ درصد را شروع کرده بودیم و درخواست طرف غربی توقف غنی‌سازی در قبال برداشت تحریم‌ها بود که ایران این موضوع را پذیرفت اما نمایندگان ۱+۵ برای مشورت به کشورهای خود بازگشتند و قرار شد در پاییز تصمیم‌های نهایی دو طرف مکتوب شود.

زارعی در ادامه اذعان داشت: با نزدیک شدن به دور بعدی مذاکرات؛ اتفاقاتی در کشور رخ داد و همزمان با آغاز جنب و جوش انتخابات موجی در کشور به راه افتاد که اگر دولت بعدی هم به ریاست آقای احمدی نژاد باشد جریاناتی پیش خواهد آمد که نه نفع مردم است از لحاظ تحریم‌ها نه به نفع غرب چراکه دشمن از روشنگری‌های مختلف در زمینه هلوکاست و حقوق بشر می ترسید.

مذاکرات سال ۸۷ به درخواست غربی‌ها به بعد از انتخابات ۸۸ موکول شد

وی اظهار کرد: در آخر پاییز همان سال ۱+۵ اعلام کرد که ادامه مذاکرات به بعد از انتخابات موکول شود برای اینکه غرب تحلیل و انتظار داشت که در انتخابات دهم اتفاقاتی خواهد افتاد که روند مذاکرات را تغییر می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: غربی‌ها می دانستند که اگر دولت نهم استمرار یابد لغو ۲۰ درصد رقم نخواهد خورد و تلاش کردند که انتخابات دهم به نتیجه نرسد و یا عظمت انتخابات ایران کاهش یابد که در همین راستا از ماه‌ها قبل عده‌ای را را برای آموزش به دبی فرستادند تا بتوانند در جریان انتخابات ۸۸ اغتشاش ایجاد کنند.

این مسئول یادآور شد: برنامه اول نیروهای داخلی که با حمایت از غرب براندازی نظام را دنبال می کردند بحث تقلب بود آن هم در شکلی که مردم باور کنند در همین راستا از ماه‌ها قبل از انتخابات کمیته صیانت از آراء را تشکیل داده و زمینه‌سازی شعار تقلب را شکل دادند.

فتنه ۸۸ موجب افت سیاسی کشور و زمینه‌ساز تشدید تحریم‌ها شد

زارعی با اشاره به روز رأی‌گیری انتخابات ۸۸ عنوان کرد: ظهر آن روز نماینده کروبی تلفن شورای نگهبان را برداشت و گفت که به خبرنگاران اعلام کنید آقای موسوی با ۶۰ درصد آراء جلوتر از سایر کاندیداست.

وی با بیان اینکه نمایندگان موسوی و کروبی به دنبال ایجاد تنش بودند، گفت: در ساعات پایانی رأی‌گیری در حالی که مردم هنوز پای صندوق‌های رای بودند آقای موسوی در یک مصاحبه خبری اعلام کرد که من رئیس جمهور شدم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قبل از جریانات سال ۸۸ ایران از موقعیت سیاسی بسیار خوبی در منطقه و جهان برخوردار بود، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای خارجی خواهان برقراری ارتباط با ایران بودند اما فتنه ۸۸ موجب افت سیاسی کشور و زمینه‌ساز تشدید تحریم‌ها شد.

سران فتنه به فکر عذرخواهی نبوده بلکه به دنبال شکل‌دهی فتنه‌ای‌‌ تازه هستند

این مسئول افزود: سران فتنه به دنبال عذرخواهی نبوده بلکه به فکر شکل‌دهی فتنه‌‌ تازه‌ای هستند اما باید بدانند که رهبر معظم انقلاب و مردم این اجازه را به آن‌ها نخواهند داد.

وی با اشاره به درخواست حامیان سران فتنه برای رفع حصر و آزادی این افراد؛ بیان کرد: مدافعان رفع حصر می خواهند سران فتنه آزاد شوند که از طرف فرصت‌طلبان و مخالفان نظام به آن‎ها سوء قصد شود که آنان پیراهن عثمان را بلند کرده و دوره بیفتند برای پیگیری کردن.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کجا ما در اسلام کوتاهی کرده و تردید کردیم در تبعیت از ولی فقیه آسیب دیدیم و فتنه ۸۸ این را نشان داد.

زارعی، حماسه ۹ دی را حاصل بصیرت مردم دانست و گفت: باید هر ساله در سالروز این حماسه نسبت خود را با انقلاب و رهبری مورد ارزیابی قرار دهیم.

شکست در مذاکرات به ضرر آمریکاست

وی با اشاره به تمدید ۷ ماهه مذاکرات ابراز کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها فکر می کردند شکست در مذاکرات به نفعشان است به طور حتم این کار را می کردند در حال حاضر این تمدید فرصتی را در اختیار غربی‌ها قرار داده تا به سراغ عربستان صعودی رفته و با کاهش قیمت نفت فشار را علیه ایران بیشتر کنند.

زارعی در پایان با تاکید بر اینکه باید دشمن را مایوس کنیم، خاطرنشان کرد: اگر محکم بر سر منافع خود بایستیم هیچ کشوری حق تعرض به ایران را نخواهد داشت و نباید از سر ضعف صحبت کنیم چراکه امروز ایران یکی از قوی‌ترین کشورها در منطقه است.

  • قزوین فردا