قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

* مشی اعتدال دولت را قبول دارم و در این مسیر حرکت می کنم.

* الزام و اجباری برای حضور همه گروه ها،احزاب و شخصیت ها درجلسات احزاب استاندری رانداشته ایم

* اینکه برخی می گویند مدیرانی در استان مخالف دولت سرکار هستند و مانع تراشی می کنند را کذب محض می دانیم و آن را رد می کنیم و این کار را شانتاژ می دانیم

* افتتاح و بهره برداری از 864 پروژه در قزوین در دهه مبارک فجر

قزوین فردا/مرتضی روزبه استاندار قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: یک سال و یک ماه و 15 روز از مدت حضور بنده در استانداری می گذرد و بنده دراین مدت بیشتر بر معضلات و مشکلات اساسی استان نظیر آب و محیط زیست تمرکز کرده ام و این موارد را در اولویت برنامه های اجرایی مدیریت ارشد استان قرار داده ام. وبه همه دیدگاهها و سلیقه ها احترام می گذاریم ولی پیاده کردن مشی رئیس جمهور را الگوی خود قرار داده ایم و همه سیاست های دولت را به طور ۱۰۰ درصد اجرا می کنیمواز شرایط فعلی استان هم راضی هستم

  روزبه با انتقاد ازعده ایی قلیل  ازافراطیون اصلاح طلب که با برگزاری جلسات در نقاط مختلف استان وبامصاحبه های جهت دارعلیه مدیران استان شانتازمی کنندتصریح کرد: اینکه برخی می گویند مدیرانی در استان مخالف دولت سرکار هستند و مانع تراشی می کنند را کذب محض می دانیم و آن را رد می کنیم و این کار را شانتاژ می دانیم ،نباید به دولت نگاه جزیره ای داشت لذا توصیه می کنیم برخی افراد مراقب باشند که در زمین چه کسی بازی می کنند مواضع من در خصوص اجرای سیاست های دولت شفاف است مشی اعتدال دولت را قبول دارم و در این مسیر حرکت می کنم.

الزام و اجباری برای حضور گروه ها،احزاب و شخصیت ها درجلسه احزاب استاندری نداشته ایم

استاندار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا جلسات احزاب استانداری چون گذشته مورد استقبال احزاب هست و رونق گذشته را دارد گفت: الزام و اجباری برای حضور گروه ها،احزاب و شخصیت ها در این جلسات نداشته ایم و تلاش کرده ایم تا در این نشست ها به موضوعات و نیازهای اصلی استان بپردازیم و برای حل آنها از ظرفیت گروه ها و احزاب به عنوان نخبگان سیاسی استفاده کنیم


روزبه گفت :این جلسه تمرین گفتمان و پذیرش صحبت های گروهها در زیر یک سقف و تحمل یکدیگر است و ما هم با طرح اولویت ها و دغدغه های استان تلاش کرده ایم از این ظرفیت برای حل مسائل استفاده کنیم و اگر دعوا و اختلاف شخصی هست آن را نباید به دعوای موضوعی تبدیل کنیم ،تلاش می کنیم فضای سیاسی استان با نشاط و شاداب باشد و زمینه مشارکت همه گروهها و سلیقه های مختلف در برنامه ها فراهم شود.

 افتتاح و بهره برداری از 864 پروژه در قزوین در دهه مبارک فجر

استاندار قزوین با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجرگفت: هه فجر بزرگترین رویداد تاریخی کشور است که با تبیین دقیق و مشروح دستاوردهای آن به نسل جوان باید وظیفه خود را ادا کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: انقلاب ما با رهبری امام راحل و سپس جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه توانسته پیروز شده و تداوم یابد و انسجام و وحدت عمومی و تبعیت از ولایت رمز پیروزی ملت بوده است و امروز هم برای عبور از تنگناها و مشکلات نیازمند مشارکت پشتوانه های انقلاب هستیم.

 روزبه یاد آور شد:خوشبختانه در استان قزوین با برخورداری از مجموعه توانمند رسلانه ای شاهد انعکاس مطلوب خدمات دولت هستیم که از همه رسانه های مکتوب، مجازی، خبرگزاری ها و بویژه صداوسیما در این همراهی سپاسگزاریم و خواهان تداوم آن هستیم.
وی بیان کرد: در دهه مبارک فجر بیش از ۸۶۴ پروژه کشاورزی، خدماتی، عمرانی، زیربنایی و تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید که برای افتتاح آنها ۳۵۱ میلیارد تومان هزینه شده است.
این مسئول بیان کرد: از مجموع پروژه های پیش بینی شده ۷۲۰  پروژه در بخش اقتصادی، ۴۹ پروژه فرهنگی است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر نیز در این ایام افتتاح می شود.
استاندار قزوین بیان کرد: در مدت ۱۳ ماه مسئولیت خود تلاش کرده ایم با استفاده از ظرفیت همه دلسوزان و نخبگان وفرهیختگان مشکلات استان را که برخی مزمن و کهنه شده را شناسایی و برای درمان آن اقدام کنیم که در این راستا لازم است از همه توانمندی و ظرفیت ها استفاده کنیم تا نتیجه کار مشهود باشد.
روزبه گفت: هم مسئولان و هم رسانه ها باید تهدیدها و فرصت ها را ببینند و برای استفاده منطقی از فرصتها برای کاهش مشکلات و تهدیدها کمک کنند تا شاهد رشد وتعالی استان باشیم.
وی اضافه کرد: فرصت ها نباید ما را دچار خودشیفتگی و تهدیدها موجب نا امیدی شود بلکه هنر این است که بتوانیم همه مسائل را دیده و با تقویت فرصتها نسبت به کاهش تهدیدها و مشکلات پیروز شویم.
استاندار یادآورشد: امروز مسائلی مانند بحران آّب، زباله، فاضلاب، محیط زیست از دغدغه ها و نگرانی های جدی استان است که باید برای حل آنها از وجود نیروهای دلسوز و توانا بخوبی برخوردار شویم.

پاسخ استاندار به سوالات خبرنگاران

کمبود بودجه موسسات قرآنی، حل نشدن آلودگی نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک، عدم نظارت بر عملکرد مدیران ضعیف استانی، حل مشکلات واحدهای صنعتی، وضعیت جلسات احزاب، حرکت در مسیر دولت یازدهم و جبران عقب ماندگی علمی استان از مهمترین سوالات خبرنگاران بود که استاندار قزوین با حوصله به همه آنها پاسخ داد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید "در شرایطی که مسئولیت ها به عنوان سرمایه بیت المال باید با واگذاری امور به مدیران قوی و کارآمد حفظ شود و مدیران لایق از ناتوان شناسایی شوند چرا هیچ نظارتی بر فعالیت مسئولان ضعیف صورت نمی گیرد و برای حفظ مدیران قوی و کارآمد اقدامی نمی شود، " پاسخ داد: از اصحاب رسانه درخواست می کنیم ما را در نظام ارزشیابی مدیران کمک کنند و اگر واقعا در جایی می بینند مدیری ضعیف عمل می کند و پاسخگوی مردم نیست و بیت المال را هدر می دهد به ما معرفی کنند.
وی افزود: مدیران به اقتضای فعالیت خود در معاونت های مختلف استانداری تعریف شده اند تا عملکرد آنها بررسی شود و اجازه نمی دهیم هیچ مدیری حاشیه امن داشته باشد زیرا فسادآور است و همه باید پاسخگو باشند.
روزبه در پاسخ به سوالی در مورد تقویت گردشگری استان گفت: رویکرد جدی ما فعالیت در حوزه گردشگری است اما متاسفانه زیرساخت های این بخش از جمله اقامتگاه و هتل برای حضور گردشگری داخلی و خارجی فراهم نیست.
وی افزود: در حالی که سالانه فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر عراقی وارد ایران می شود ما هیچ سهمی از تورهای داخلی و خارجی نداریم که این موضوع باید بررسی و چاره اندیشی شود.
استاندار در مورد سوالی در خصوص تنزل میزان قبولی دانش آموزان در کنکور گفت: در حوزه علمی با کمک آموزش و پرورش و دانشگاهها و حوزه علمیه برای ارتقاء این جایگلاه اقدام می کنیم.
وی در مورد کمبود منابع مالی موسسات فرهنگی و قرآنی هم اظهارداشت: حوزه فرهنگ از نگاه ما بخش زیربنایی است و هر جا آسیب دیده ایم ناشی از بی توجهی به این بخش بوده لذا تقویت نهادهای فرهنگی را در دستور کار داریم تا با فعال شدن دبیرخانه آن بتوانیم کارهای اساسی انجام دهیم.


استاندار یادآورشد: ۱۴۰۰ مسجد و ۳۰۰ بقعه و امامزاده ارزشمند ترین فضای فرهنگی است که در برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد و فعال شدن نهادهای مردمی و غیردولتی در این زمینه ضروری است.
این مسئول در پاسخ  به سوال یکی از خبرنگاران برای رفع اساسی آلودگی کارخانه سیمان و نیروگاه شهید رجایی هم تصریح کرد: در موضوعات زیست محیطی تاکید جدی داریم و زیبنده نیست که استان قزوین دچار آلودگی هوا و محیط زیست شود و با کمک مدیرکل محیط زیست که پیگیر این مسائل هستند تلاش می کنیم مشکلات زباله و پسماند، فاضلاب صنعتی، آلودگی نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک را حل کنیم و از رسانه ها نیز انتظار داریم در این زمینه همکاری کرده و مشکلات زیست محیطی را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.
وی در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی هم بیان کرد: در شورای گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای حل مسائل نیز راهکار داده می شود که تاکنون واحدهای بحرانی و مشکل دار درجه یک و دو با کار میدانی شناسایی شده اند.

روزبه درپایان گفت:از اصحاب رسانه درخواست می کنیم ما را در نظام ارزشیابی مدیران کمک کنند و اگر واقعا در جایی می بینند مدیری ضعیف عمل می کند و پاسخگوی مردم نیست و بیت المال را هدر می دهد به ما معرفی کنند.

  • قزوین فردا

نظرات  (۸)

جناب روزبه متاسفم.لطفانیم نگاهی به طبقات پایین استانداری من جمله معاونت سیاسی وامنیتی بیندازیدآن وقت خواهیددیدچه کسانی ودرکجاخدمت یاخیانت می کنند.فرمانداریها وبخشداریهابماند.ایااعتدال به معنی حفظ مدیران نالایق ونورچشمی وباندستادجلیلی است؟مگرکف مطالبات مردم تغییرمدیران نبود؟این است اقدامات نماینده عالی دولت استان؟
با سلام اقا استاندار از اتاق خود بیلد بیرون ببینت مدیریت استان با شماست یا نمایندگان مجلس
با سلام اقا استاندار از اتاق خود بیلد بیرون ببینت مدیریت استان با شماست یا نمایندگان مجلس
در تاکستان چند تا مدیر هماهنگ با دولت وجود دارد ؟ لطفا نام ببرید ضمنا اگر دیدید جایی فرماندار تاکستان اسم آقای روحانی را برده بگویید تا جایزه بدهیم
  • طرفدار اعتدال
  • ما نخواستیم در تاکستان طرفدار دولت راس ادارات باشند  حد اقل مثل قزوین طرفداران قالیباف را منصوب کنید
    انصافا مشی اقای روزبه اعتدال هست واین اعتدال در همه جا پیاده کردن فرماندار قزوین اصلاح طلب فرماندار بوئین زهرا اصلاح طلب فرماندار تاکستان اصولگرا معتدل فرماندار البرز مستقل  معاونت سیاسی امنیتی اصلاح طلب و مدیرکل سیاسی اصلاح طلب معتدل و مدیرکل روستایی اصلاح طلب و مدیرکل شهر ی مستقل معتدل و قالب بخشدراران اصلاح طلب یا مستقل مدیرکل ارشاد اصلاح طلب  جهاد اصلاح طلب و..... بنیاد شهید مستقل واموزش وپرورش اعتدال گر و قالب مدیران استان و استانداری مشی اعتدال دارند مدیرکل میراث فرهنگی اعتدال گرا  و کمیته انتصابات استانداری قالب اعضا یا اصلاح طلب یا معتدل و...................................................................................
    انصافا گزینه ی نزدیکر به  شعار روحانی یعنی اعتدال مثل آقای روزبه  در قزوین نداریم  چون ایشان هم از اصلاح طلب ها تندرو در دوم خرداد ضربه خورد  هم از احمدی نزادی ها در سال های اخیر
    زمان آقای دکتر احمدی نژاد  - افراد معتدل را هرگز به فرمانداری  یا معاون استانداری منصوب نمی کردند فرماندار تاکستان قبلا معاون استاندار و فرماندار چابهار بوده پس حتما معتدل نیست