قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

به گزارش قزوین فردا/با حضور حجت الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری وحجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور وحجت اسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی ونمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی واستاندار ومسئولین  استانی  وبا حضور مردم همیشه در صحنه وانقلابی قزوین وبا قرائت حکم مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام تقوی در نماز جمعه قزوین،حجت الاسلام عبدالگریم عابدینی به عنوان نماینده جدبد ولی فقیه دراستان وامام جمعه قزوین معرفی شد

 حجت الاسلام سید رضا تقوی پیش از خطبه های این نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی قزوین اظهارداشت: آیت الله باریک بین همانند سردار رشیدی در مدت نیم قرن فعالیت فکری، معنوی و خدماتی تاثیرگذار از خود برجای گذاشتند که از آن تقدیر و تشکر می شود.

وی افزود: خوشبختانه در انتصاب جدید شخصیتی عالم جایگزین آیت الله باریک بین شده که به عنوان دانشمندی دینی و استاد دانشگاه می تواند به عنوان معلم اخلاق مسیر گذشته را در چارچوب اخلاق دینی ادامه دهد و حکم مقام معظم رهبری برای انتخاب امام جمعه جدید و عنایت، توجه و لطف ایشان به مردم ولایت مدار به نشاط استان افزوده است.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات آیت الله هادی باریک بین امام جمعه سابق قزوین گفت: آیت الله باریک بین یکی از روحانیون ارزشمند، با صفا، صادق و خدمتگذار کشورند که باید نسل جوان را با ویژگی های ایشان آشنا کنیم تا بدانند قزوین چه شخصیت هایی دارد و پیشنهاد می کنیم درسال اینده مراسم نکوداشت این شخصیت عالم در قزوین به طور شایسته برگزار شود.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: امام جمعه جدید قزوین نیز از مزارشهدا کار خود را آغاز کردند تا مسیر شهدا را ادامه دهند و امروز هم شخصیت بزرگ، باتقوا، فاضل، حوزوی و دانشگاهی همچون حجت الاسلام عابدینی به نمایندگی ولی فقیه منصوب شده اند که امیدواریم با کمک مردم بتوانند در این مسئولیت خطیر انجام وظیفه کنند.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در اولین نمازجمعه رسمی خود در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه خودم را ضعیف تر از آن می‌دانم که عهده دار این مقام باشم اظهار داشت: با مشاهده شهدا، خانواده شهدا، جوانان و مردم قوت قلب می‌گیرم و پیام ما به رهبری این است که حکم ایشان را نصب العین خود قرار می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: با امر رهبری در حکم تعیین امام جمعه قزوین حجت بر ما تمام شده است و از خدای متعال می‌خواهم که مرا یاری کند تا پیاده کننده اوامر ایشان در استان قزوین باشم، در این سالها آقای باریک بین در سمت نماینده ولی فقیه در استان حکم پدری برای ما داشته اند.
این خطیب نماز جمعه ادامه داد: آیت الله باریک بین راه امام خمینی(ره) را پرچمداری کردند و با زندگی ساده زیستانه خود برای مردم و مسئولین استان قزوین یک الگوی بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه هرکسی کج روی سیاسی دارد او را دعوت به نماز جمعه می‌کنیم اذعان کرد: درب نماز جمعه درب رحمت خداست.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه فتنه برای همه ما یک خط قرمز است ابراز کرد: دشمنی با ولایت و همراهی و همکاری با ستمگران برای ما نیز یک خط قرمز است و تا زمانی که یک ظالم توبه نکرده و به مردم روی نیاورد، پذیرش وی اقدامی ناشایست خواهد بود.
حجت الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری در جلسه شورای اداری استان قزوین که به منظور معرفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه که در سالن استانداری قزوین برگزارشد  گفت: شخصیت آیت الله باریک بین به قدری ارزشمند است که از مسئولان استان درخواست می کنیم تا در سال آینده مراسم بزرگداشت و نکوداشتی درخور این شخصیت ارزشمند به پاس خدمات چندین دهه برای ایشان برگزار شود.

وی افزود: به دلیل کسالت این شخصیت ارزشمند خودشان از رهبری درخواست کردند تا این مسئولیت به فرد دیگری واگذار شود تا با نشاط بیشتری این مسئولیت ادامه یابد.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: حجت الاسلام عابدینی با لیاقت و شایستگی که داشتند توانستند اعتماد رهبری را جلب کنند که ضمن تبریک به ایشان برای آیت الله باریک بین هم آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی  نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان قزوین اظهارداشت: آیت الله باریک بین با نیم قرن خدمت صادقانه توان با اخلاق دینی توانستند مدیریتی ارزشمند را بر جای گذارند که باید مورد توجه دیگران قرار گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیت الله باریک بین منشاء وفاق، همدلی ملت در مسیر نورانی امام راحل و راه روشن رهبری بودند و در استان نیز نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای ایفا کردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: انتخاب شخصیتی آراسته به علم و اخلاق که از دیرباز در صحنه های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس در سنگر حوزه و دانشگاه و سنگر کلیدی نماز جمعه حجت الاسلام عابدینی بسیار شایسته و مناسب بود که می تواند در آینده قزوین بسیار مهم باشد.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: با مشارکت آحاد مردم انقلابی و وارسته استان و علمای بزرگ حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان و استاندار محترم و نمایندگان مجلس امیدواریم از این پس نیز با هدایت نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه قزوین مسیر تقوی و وارستگی و توسعه استان با شتاب فزانده ای تداوم یابد.

مرتضی روزبه استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: خدمات ارزشمند آیت الله باریک بین در تاریخ دینی و سیاسی اجتماعی استان قزوین ثبت و ضبط خواهد شد و هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

استاندار قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین با اشاره به شخصیت های برجسته ای چون آیت الله باریک بین این منطقه را مورد لطف و مرحمت خویش قرار دادند و امروز با جرات باید گفت آیت الله باریک بین هویت و شناسنامه این خطه هستند.

روزبه گفت: بسیار خرسندیم که در تداوم این شخصیت، حجت الاسلام عابدینی به عنوان فردی مبارز، فاضل، اندیشمند که از دوران جنگ برای مردم شناخته شده در این مسیر حرکت خواهند کرد و با خط سیری که رهبری ترسیم فرموده اند پرچم بدست ایشان است تا به هدف برسیم.

استاندار اظهارداشت: امروز برای قزوین روز مبارکی است و شاهد یک جابجایی قدرت با رفتار دینی هستیم و شکوه معنویت و تربیت دینی و یک الگوبرای مدیران است تا ببینند به چه سادگی مسئولیتی به دیگری واگذار می شود.وی در پایان حفظ وحدت و همبستیگی میان مردم و مسئولان را برای تداوم خدمتگزاری یادآورشد

استقبال باشکوه مردم از امام جمعه جدید قزوین

مردم ولایت مدار قزوین پیش از شروع نماز جمعه قزوین در حرکتی نمادین در میدان آزادی (سبزه میدان) به استقبال حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین رفتند.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم برگزار شد،حجت الاسلام مروی  معاون ارتباطات حوزه دفتر مقام معظم رهبری ،حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استاندار قزوین، ائمه جمعه و جماعات استان قزوین، مدیران کل و جمع زیادی از مسئولین استانی و چهره های فرهنگی نیز حضور داشتند.

مردم قزوین در این استقبال با فریاد شعارهایی مانند “صل علی محمد(ع) یاور رهبر آمد”، “ای رهبر مسلمین تشکر تشکر”، “باریک بین تشکر تشکر”، احساسات و میثاق خود را با امام جمعه جدید شهر قزوین ابراز واز حسن انتخاب رهبر معظم انقلاب و همچنین زحمات و فداکاری های آیت الله باریک بین قدردانی کردند.

 

 آیت اله باریک بین ازرهبر معظم انقلاب اسلامی صمیمانه قدردانی کرد


آیت اله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق قزوین طی نامه به مقام معظم رهبری از انتصاب حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صمیمانه قدردانی کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مرجع عالیقدر و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله العظمی آقای خامنه ای ( ادام الله ظله الشریف)

بعدالتحیه و السلام

و مسالت صحت و عافیت برای حضرتعالی، خداوند قادر متعال را با تمام وجود شاکر و سپاسگزارم که توفیق خود را رفیق راه اینجانب نمود تا نزدیک به 33 سال از عمر خویش را در سنگر مقدس امامت جمعه و نمایندگی امام راحل عظیم الشان (قدس سره الشریف) و حضرت مستطاب عالی در شهر و استان پرافتخار قزوین به پاسداری از اسلام عزیز و ترویج و تبلیغ معارف سعادت بخش قرآن کریم و عترت طاهره و خدمت به مردم مومن، انقلابی و نجیب استان قزوین سپری نمایم.

ولله الحمد

و اینک مراتب قدردانی و سپاس عمیق خود را از الطاف و مراحم خاصه آن رهبر فرزانه و بزرگوار که همواره شامل حال اینجانب بوده و هست، اعلام و از حسن انتصاب برادر فاضل و انقلابی جناب حجت الاسلام آقای عابدینی دامت افاضاته به نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه قزوین صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و ضمن عرض تبریک، از خداوند سبحان توفیق روافزون برای ایشان مسالت دارم.

از مردم متدین، فهیم و قدرشناس استان و شهر قزوین که همواره مشمول لطف و محبت ایشان بوده ام طلب حلیت نموده و امیدوارم قصور و تقصیرهای این خدمتگزار و پدر پیر خود را مورد عفو و اغماض کریمانه خویش قرار داده و در مظان استجابت دعا برای عاقبت بخیری اینجانب همچنان دعاگو باشند.

در خاتمه طول عمر مبارک جنابعالی و سربلندی ملت شریف ایران را از خداوند متعال مسالت می کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته -

هادی باریک بین

  • قزوین فردا