قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

  بسیج د انشجویی دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)/تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)/تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)/هیأت محبین اهل بیت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)/بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین/بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان/بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوینبسیج دانشجویی دانشگاه  های غیر انتفاعی استان قزوین

قزوین فردا/سخن اول:بسیاری از صاحبنظران مسائل تاریخی در باب اهمیت شناخت ملت ها از وقایع گذشته و حقایق تاریخی خود به یک اصل اساسی اشاره می نمایند و آن اینکه : "ملتی که تاریخ خود را نشناسد محکوم به تکرار است."

   به راستی که تاریخ دائماً در حال تکرار شدن است و چنانچه آن را به مثابه یک نمایشِ چند پرده ای در نظر بگیریم به روشنی خواهیم دید که در تمامی پرده ها ، نقش همان نقش است و داستان همان داستان و تنها این بازیگرانند که جایگزین یکدیگر می شوند. در برهه ای از زمان انقلاب مشروطه قرار داشت و به انحراف کشاندن آن از سوی عوامل سفارتخانه استعمار پیر و امروز انقلاب اسلامی قرار دارد و باز هم تلاش مذبوحانه همان سفارتخانه در ایجاد فتنه ۸۸ . در برهه ای از زمان شاهد تلاش ملت برای ملی کردن صنعت نفت بودیم و امروز شاهد استقامت همان ملت برای حفظ صنعت ملی هسته ای.

   آن روز شاهد عملیات آژاکس در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و شکستن اراده ملت بودیم و امروز شاهد تلاش همان دولت مستکبر برای ایجاد تزلزل در اراده ملتِ خواهان فناوری هسته ای. آن روز شاهد حمله نظامی آمریکا به سکوهای نفتی سلمان و سیری با هلیکوپتر کبری و با اخطار قبلی بودیم و امروز شاهد حمله سایبری به تأسیسات هسته ای ایران با ویروس استاکس نت بدون اخطار قبلی.

   آنچه امروز بسیار حائز اهمیت است این است که آن روز پس از هر عملیات پیروزمندانه از جمله بیت المقدس و والفجر ۸ شاهد وسوسه خناسان و زمزمه سست عنصران داخلی مبنی بر توقف جنگ _ بخوانید دفاع مشروع و مقدس _ بودیم و امروز شاهد ایجاد تردید در اصل پایداری ملت در برابر مستکبران و دستیابی به عزت و اقتدار علمی.

   آن روز شاهد تلاش عده ای مبنی بر تردید در دستاوردهای منبعث از دفاع مشروع و مقدس ملت به ویژه پس از کربلای ۵ بودیم و امروز شاهد تلاش همان طیف مبنی بر تردید در مقاومت چند ساله ملت ایران در برابر زیاده خواهی های دشمنان و رسیدن به دستاورد های علمی و پژوهشی به ویژه فناوری هسته ای.

   در برهه از زمان به دلیل شرایط خاص کشور حضرت امام (ره) از شخص نخست وزیر حمایت کرده و در برابر رفتارهای لجوجانه و کودکانه وی راه مدارا پیشه می کردند و اطرافیان نخست وزیر نیز با این حربه ، کوچکترین انتقاد از وی را به مثابه تقابل با امام تلقی نموده و منتقدان را پیروان اسلام آمریکایی خطاب می کردند حال آنکه امام (ره) پس از استعفای بد هنگام میرحسین موسوی فرمودند: " در زمانی که مردم حزب‌الله برای یاری اسلام ، فرزندان خود را به قربانگاه می‌برند چه وقت گله و استعفا است … آقای موسوی اگر اندک خدمات شما به این انقلاب نبود شما را به دادگاه انقلاب معرفی میکردم".

   در برهه کنونی نیز در شرایطی که رهبر انقلاب امسال را سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" نامیدند همان طیف مذکور هیچ گونه انتقادی از دولت را بر نتافته و منتقدان را به تلاش برای تضعیف دولت در بحبوحه مذاکرات و ایجاد شکاف میان دولت و ملت متهم می نمایند حال آنکه رهبری در همان سخنرانی راهبردی خویش در ابتدای سال جدید و در تشریح وجوه نام گذاری امسال فرمودند: " از این دولت‌ هم حمایت می‌کنم البته چک سفید امضا هم به کسی نمی‌دهم".

   اشاره به این نکته نیز ضروری است که در برهه ای از زمان عده ای از مسئولین وقت ، مردم را خسته از جنگ _ بخوانید دفاع مشروع و مقدس _ می پنداشتند و با کم کردن بودجه های دفاعی کشور در صدد القای این توهم برآمدند که چرخ جنگ بچرخد به شرطی که چرخ معیشت مردم بچرخد و دولت وقت نیز به امام (ره) نامه نوشت و رسماً اعلام کرد که " ما دیگر نمی توانیم هزینه جنگ را بدهیم " و این در حالی است که در پژوهشی که بعدها توسط سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت مشخص شد که سهم بودجه دفاعی از بودجه عمومی کشور در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه از ۱۵ درصد فراتر نرفته و همواره بین ۱۲ تا ۱۵ درصد نوسان داشته است و تخصیص بودجه ۱۵ درصدی هم تنها در سال ۱۳۶۱ و فتح خرمشهر محقق شده است یعنی همواره بین ۸۵ الی ۸۸ درصد بودجه کشور صرف اموری غیر از جنگ می شده و این در حالی است که حضرت امام (ره) بارها و بارها بر این نکته اصرار داشتند که "جنگ در رأس امور است" حال آنکه بسیاری از عملیات های ما در دوران دفاع مقدس دقیقاً به دلیل همین عدم تخصیص بودجه کافی از سوی دولت بود که نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

   امروز نیز سخنانی به همان مضمون از سوی برخی دولتمردان شنیده می شود که با توهینی آشکار به شعور والای ملت و با ادبیاتی اینگونه سخیف بیان می دارند که "چرخ سانتریفیوژ ها بچرخد به شرطی که چرخ معیشت مردم بچرخد ". حال سؤالی که باید از آنان پرسید این است که شُمایی که خود را عالم دهر !!! و منتقدان خویش را بی سواد میخوانید ، آیا نمی دانید تاکنون همین چرخ سانتریفیوژها بوده است که چرخ معیشت مردم را چرخانده ؟!! آیا نمی دانید همین پویش گسترده علمی برای تولید سانتریفیوژهای ملی بوده است که منجر به شکوفایی بسیاری از شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه اشتغال برای جوانان و چرخیدن چرخ معیشت مردم شده است؟!! آیا نمی دانید تولید یک سانتریفیوژ علاوه بر اعتلای علمی و پژوهشی در رشته خاص فیزیک هسته ای موجب ارتقاء بسیاری از رشته های دانشگاهی از قبیل مهندسی مکانیک ، برق ، متالوژی ، کامپیوتر ، علوم محاسباتی همچون ریاضی و همچنین شیمی و … می شود؟!! آخر چرا به مردم آدرس غلط می دهید؟!! چرا واقعیات را به مردم نمی گویید؟!! چرا به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان که از درون جامعه و ظرفیت های درونی ملت جوشد ، فرمول بهبود اقتصاد کشور را در کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی مستکبران و تعطیلی مراکز هسته ای و در نتیجه به تعطیلی کشاندن بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتیِ زنجیره تأمین تجهیزات هسته ای می جویید؟!!

   همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از مسائل اساسی حال کشور همانا تلاش مذبوحانه جریان تردید به منظور ایجاد تردید در میان ملت نسبت به اصل دستاوردهای کشور در زمینه های گوناگون از جمله فناوری هسته ای است. دستاوردهایی که به برکت مجاهدت های علمی جوانان این مرز و بوم و استقامت ملت در برابر اقدامات خصمانه دشمنان بدان رسیده ایم و این جریان در این راه هدفی ندارد جز اینکه ملت را نسبت به پایداری در برابر مستکبران عالم دلسرد کنند.

   سخن آخر:

   امروز علاوه بر جریان تردید ، شاهد تحرکات جریانی هستیم تحت عنوان جریان تحریف که خطر آن به مراتب بیشتر از جریان تردید است چراکه این جریان در صدد تحریف اصل و اساس گفتمان انقلاب اسلامی و سیره حضرت امام (ره) می باشد و به طور مستقیم تحریف اندیشه خمینی کبیر که همانا اسلام ناب است را در دستور کار قرار داده . جریانی که در رأس آن برخی به اصطلاح یاران دیرین انقلاب و متأسفانه جمعی از منتسبان به بیت حضرت امام (ره) قرار دارند.

   به عنوان نمونه می توان به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم که فرمودند : " امام (ره) به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد".

   به راستی این چه حلاوتی است که یادگار عظیم الشأن امام راحل ، مرحوم حاج احمد آقا خمینی فرمودند: " تلخ‌ترین خاطره‌ای که از امام به یاد دارم پذیرش قطعنامه است ". چگونه است که حاج عیسی(خادم امام خمینی) می‌گفت: " امام تا دو روز بعد از پذیرش قطعنامه چیزی نخوردند و وقتی بعد از دو روز وارد اتاق شدم امام من را در بغل گرفت و یک ساعت گریه کرد و گفت حاج عیسی! شهدا به مقامی که بخواهند می‌رسند، جانبازان اجرشان را می‌گیرند، اسرا هم برمی‌گردند. اما من چه کار کنم؟ ". برخی چطور ابراز می دارند که پذیرش قطعنامه برای امام شیرین بود در حالی که مرحوم حجت الاسلام محمدرضا توسلی از مسئولان دفتر امام خمینی نیز در این رابطه می‌گوید: "بعد از آنکه امام(ره) قطعنامه را پذیرفتند و گفتند جام زهر را نوشیدم من دیگر خنده بر لب ایشان ندیدم".

   در پایان جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه بنا به رسالت ذاتی خود ضمن اعلام خطر به امت حزب الله و رهروان واقعی خمینی کبیر نسبت به اقدامات خزنده دو جریان عمده تردید و تحریف ، بدین وسیله همگان را به بازخوانی این فراز از وصیتنامه سیاسی الهی خمینی کبیر دعوت می نماید که فرمود: "من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش مى‏کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگى روزمره خود به فراموشى سپرده شوند … من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود و میزان در هرکس حال فعلی او است

بسیج د انشجویی دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

هیأت محبین اهل بیت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بسیج دانشجویی دانشگاه  های غیر انتفاعی استان قزوین

94/2/4


  • قزوین فردا