قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

به گزارش قزوین فردا به نقل ازخبرگزاری خانه ملت مهندس رجب رحمانی نماینده تاکستان ضمن تقدیر از رویکرد دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امروز پس از پیگیری‌های 20 ساله که از مجلس ششم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان تاکستان آغاز شده بود، به نتیجه رسید.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس ششم پیشنهاد ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان را مطرح نمودم و دستورات لازم را از دولت وقت و معاونین ذیربط کسب کردم.

وی در تشریح وضعیت تاکستان گفت: این منطقه دارای پتانسیل‌های مهم اقتصادی، ارتباطی، صنعتی و کشاورزی است که تاکستان را از سایر مناطق کشور متمایز می‌کند. بر همین اساس مطالعات فنی و تخصصی لازم صورت گرفته و دستورالعمل‌های لازم از طرف دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گرفت.

رحمانی در ادامه گفت: تاکنون ملاقات‌های متعددی در جهت تشریح مطالعات صورت گرفته با مقام رئیس جمهوری دکتر روحانی، معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری و دبیر مناطق ویژه اقتصادی دکتر ترکان صورت گرفته است که منجر به اخذ دستور اقدام لازم و اعزام هیات ویژه به منطقه تاکستان شد. در ادامه کار مطالعات تکمیلی نیز به نتیجه رسید که مورد تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با طرح موضوع منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در کمیسیون مناطق ویژه اقتصادی با حضور قائم مقام و معاونین ذیربط بحث‌های کارشناسی در این مسئله مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت پس از 20 سال در تاریخ 8/2/94 تصویب شد. حال موضوع با تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی عملیاتی خواهد شد.

وی در انتها گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان اثرات بسیار مهمی در توسعه این شهرستان و استان قزوین با ایجاد اشتغال زایی، افزایش تولید و صادرات خواهد داشت. در همین حال لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های کلیه دست اندرکاران به خصوص معاون اول رئیس جمهور، دبیر مناطق ویژه اقتصادی، استاندار محترم قزوین، فرماندار محترم تاکستان و سایر مدیران تقدیر و تشکر نمایم.94/2/8

  • قزوین فردا