قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

لزوم توجه ویژه به خطوط قرمز رهبری در مذاکرات هسته ای

به گزارش قزوین فردا به نقل ازخبرگزاری خانه ملت،مهندس رجب رحمانی نماینده تاکستان در جلسه علنی (5خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ملت شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری، گفت: در موضوع هسته ای ضمن حمایت و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده به خاطر ماموریت سختی که بر عهده دارند، قویا از آنها می خواهم که خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و بدانند که آنجا میز مذاکرات نیست بلکه میدان نبردو دفاع از حیثیت و اقتدار دینی و غرور ملی جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مراقب باشیم تا آمریکا به بهانه مذاکرات راهی برای مداخله در امور سیاسی ایران نیابد و یا به مراکز نظامی و امنیتی کشور در قالب بازدیدهای آژانس وارد نشود و جاسوسی نکند. ملت ایران در طول تاریخ پر افتخار خود با نثار جان و مال از استقلال کشور دفاع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استقلال نخستین کلمه ای است که از شعارهای جمهوری اسلامی در دوران انقلاب شروع شده است، گفت: دفاع ما از حق ملت ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای جلوه و مصداق دفاع از استقلال کشور است. مذاکره کننده ها مراقب باشند در توافق ذره ای خدشه به استقلال و عزت اسلامی ملت ایران وارد نشود و همانند رزمنده های دفاع مقدس با روحیه شهادت طلبی وارد این کار شوند.

رحمنی در ادامه تاکید کرد: تیم مذاکره کنده بداند که سخنان رهبری، سخن ملت ایران است. هنگامی که ایشان می فرمایند: "اجازه نمی دهم از دانشمندان هسته ای و فرزندان ایران بازجویی کنند"، این سخن تمام ملت ایران است.

وی خطاب به ریاست جمهوری و اعضای کابینه دولت یازدهم گفت: یکی از مسائل مهم مطالبات فرهنگیان، اجرای طرح تحول معلمان است. آنها باید مورد تکریم قرار گیرند چراکه با ارتقا مقام معلم، مقام جامعه افزایش می یابد. لذا طرح بیمه طلایی معلمان و رتبه بندی آنها و رفع تبعیضات حقوقی فرهنگیان به زودی مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است تا به مشکلات حق التحریر معلمان پیش دبستانی توجه ویژه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: کارگران باید از مزد عادلانه ای برخوردار باشند، همچنین لازم است تا کارگران از امنیت شغلی پایدار برخوردار باشند.

وی با اشاره به سودهای بانکی بالا در کشور، گفت: سودهای بانکی سبب شده تا تولید کننده ها نتوانند وارد عرصه تولید و اشتغال شوند. از این رو ضروری است تا سودهای بانکی به زیر 10 درصد برسد.

رحمنی با اشاره به منطقه ویژه در شهرستان تاکستان گفت: در تاریخ 8 اردیبهشت 92 در شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی مصوب گردید که پیش از آن هم در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است. لذا از دولت می خواهیم هرچه سریعتر لایحه مربوطه را به مجلس ارائه دهند تا با اجرایی شدن این قانون منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، رونق اقتصادی و صنعتی و ریشه کنی بیکاری جوانان استان را رقم بزند.

نماینده مردم تاکستان خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر کشاورزی گفت: با توجه به دستورات ریاست مجلس شورای اسلامی و نامه ای با امضای 224 نماینده مجلس مبنی بر تعیین قیمت تضمینی کشمش بر اساس تورم و گرانی با قیمت حداقل کیلویی 5 هزار تومان اقدامات اساسی را قبل از تعیین قیمت اعلام کنند.

وی افزود: در خصوص خرید کشمش سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان مطالبات باغ داران پرداخت نشده است و باغ داران را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته اند. همچنین شهرستان تاکستان و روستاهای تابعه از مشکل بی آبی رنج می برند، از این رو پر کردن چاه های عمیق شهرستان به خصوص بخش خرم دشت و شهر نهاوند سبب خسارات سنگین گردیده است.

رحمنی ضمن تقاضا از دستگاه های قضایی و اجرایی گفت: پیش از پر کردن چاه ها که با استناد قانون مصوب سال 89 است زمینه های تامین آب و آبیاری قطره ای و اعتبارات مورد نیاز را باید  تامین کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت و درمان درخواست کرد تا هر چه سریعتر تنها بیمارستان 97 تختخوابی علوم پزشکی تاکستان که مورد استفاده 500 هزار نفر قرار خواهد گرفت را افتتاح کنند.

وی از وزیر راه و شهرسازی تقاضا کرد: نسبت به افزایش محدوده شهرستان تاکستان و همچنین میزان تفکیک از 5 هزار مترمربع به 500،800 و هزار مترمربع اقدام کنند تا قشر متوسط مسکن دار شوند.

رحمنی از وزیر کشور خواست تا لایحه تقسیمات کشوری را هر چه سریع تر به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند تا دستور ارتقای بخشداری های که در دولت گذشته به فرمانداری ها اخذ گردیده است، اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از وزرای دولت درخواست کرد تا به مشکلات حوزه انتخابیه خود در خصوص مسائل زیست محیطی، باغ ها، گاز رسانی، طرح تفضیلی روستاها و تبدیل تعدادی از شهرها به بخشداری توجه لازم را مبذول فرمایند. همچنین از مقام معظم رهبری برای انتصاب امام جمعه جدید تشکر و قدردانی می کنم

  • قزوین فردا