قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب
معاون اجرایی سپاه استان قزوین در جمع خبرنگاران استان گفت: اولین مجمع عالی بسیج استان قزوین، روز چهارشنبه در دانشگاه امام خمین(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش قزوین فردا به نقل از سایت صبح قزوین وخبرگزاری بسیج ،ابوالفضل طاهرخانی،در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : اولین مجمع عالی بسیج اقشار استان قزوین روز چهار شنبه 27 خرداددر سالن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری، ایشان مطالب ارزشمندی درباره مجمع عالی بسیج فرمودند که با پیگیری خوب دبیرخانه مجمع اقشار، مجامع استانی و شهرستانی نیز تشکیل شد.

طاهر خانی درباره اولین مجمع عالی بسیج قزوین، ابراز کرد: اولین مجمع عالی بسیج استان با هدف انتخاب هیئت رئیسه با حضور مجموعه شورای اقشاری، نماینده ولی فقیه، استاندار و دیگر میهمانان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: انتخاب رئیس مجمع، نایب رئیس دوم مجمع، دو نفر بازرس و دبیر مجمع با رای بسیجیان حاضر در جلسه فردا صورت می‌گیرد، همچنین نایب رئیس اول این مجمع به صورت انتصابی، فرمانده سپاه استان خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین ۲۱ مجمع قشری، هفت مجمع شهرستانی و هشت کارگروه استانی انتخابات تعیین می‌شود.

معاون اجرایی سپاه در ادامه گفت: هدف از تشکیل این مجمع کمک به تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، سرعت بخشیدن به تحقق جامعه اسلامی، مشارکت حداکثری صاحب نظران بسیجی، استفاده از نخبگان و زبدگان برای اداره بسیج، کمک به افزایش کارایی نظام و پرورش و ارتقا کادر طراز نظام می‌باشد.

طاهر خانی عنوان کرد: ۸ کارگروهِ فرهنگی و سیاسی،اجتماعی، تربیتی و اخلاقی، زنان و خانواده،اقتصاد مقاومتی، دفاعی، علمی و پژوهشی خوراک فکری این مجمع را تامین می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برآورد وضعیت استان، تهیه و تدوین سیاست‌های محلی، تعیین راهکارهای محلی و توسعه فرهنگ بسیجی از جمله وظایف این مجمع است.

بسیج باید شکل پارلمانی پیدا کند و اقدامات بسیج باید توسط نخبگان و زبدگان انجام شود

در ادامه، موسی مداح، مسئول بسیج اقشار و دبیر برگزاری مجمع عالی بسیج استان، درباره این مجمع اظهار داشت: هر قدر بتوانیم از عقبه فکری مردم استفاده کنیم، در کارهای مختلف از مشارکت عمومی بیشتری برخوردار خواهیم بود.

این مسئول افزود: عقبه فکری به عنوان اولین گام در دهه چهارم انقلاب محسوب می‌شود و گام بعدی تلاش برای تعمیق سطح بصیرت مردم است که موجب می‌شود برنامه‌های اقشار تاثیر قابل قبولی داشته باشد.

مداح درباره مجمع عالی بسیج قزوین، گفت: ایجاد مدیریت مردم پایه، موجب می‌شود مردم بسیج را متعلق به خود بدانند و قرار است این مجموعه اتاق فکری و بازوی مشورتی بسیج باشد.

دبیر برگزاری مجمع عالی بسیج استان خاطر نشان کرد: تصمیمات این مجمع در حوزه داخلی مربوط به مباحث درون سازمانی است و در حوزه خارجی، کمک به به دولت برای تحقق اهداف دولت می‌باشد.

وی تاکید کرد: بسیج باید شکل پارلمانی پیدا کند و اقدامات بسیج باید توسط نخبگان و زبدگان انجام شود زیرا این موضوع منفعت عمومی را تامین می‌کند.

مداح ابراز کرد: با تشکیل این مجامع، ازین به بعد آنچه که در عملکرد بسیج مشهود می‌شود، ماحصل کارها و تصمیمات این جامع خواهد بود.

دبیر برگزاری مجمع عالی بسیج استان توضیح داد: در طول سال باید دو مسئله در هر شهرستان و همچنین دغدغه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مقام معظم رهبری مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

وی ترکیب هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج را اینگونه شرح داد: یک رئیس، دو نایب رئیس، دو بازرس و یک دبیر، ترکیب هیئت رئیسه این مجمع است که در شهرستان‌ها روسای مجامع شهرستانی، فرمانداران خواهند بود.

مداح تاکید کرد: شوراهای بسیج وظیفه تصمیم سازی را بر عهده دارد و تولید کارهای جمعی، هدف عمده مجمع شوراهای بسیج استان است.

ما می توانیم ارزشهای انقلاب را به زبان روز بیان کنیم

همچنین محمد کشاورز مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر (عج) در نشست خبری گفت: برای سومین سال است که برنامه های فرهنگی در بوستانهای استان و شهرستان اجرا می شود.

به علت فرصت ها و آسیب های موجود در سطح استان برای اجرا برنامه ها بوستان ها را انتخاب کرده ایم، 8بوستان در سطح شهر قزوین شامل بوستان بانوان پارک پامچال ودر شهرستان تاکستان پارک لاله در محمدیه پارک تمدن ودر ابیک میدان مادر دربوئین زهرا  بوستان بعثت ودر اقبالیه تپه باستانی را انتخاب کرده ایم که با متولیان مربوطه این طرح از 21خرداد تا اواخر مهر ماه اجرا خواهد شد.

مسئول فرهنگی سپاه صاحب الامر استان قزوین افزود: یکی از مهمترین اهداف این برنامه در تفرجگاها فضا سازی محیط برای اقامه نماز جماعت بود که به حمدالله با استقبال خوبی روبرو شد ونیز برپایی نمایشگاه ها و برگزاری کلاس های آموزشی از دیگر برنامه های این طرح بود.

وی خاطر نشان ساخت: روزهای پنج شنبه و جمعه برنامه ها با توجه به مناسبتهای ویژه برگزار میشود که شامل جنگ وبرگزاری مسابقات می باشد.

کشاورز در پایان گفت: ما با در دست گرفتن فضا های اجتماعی در تفرجگاهها میخواهیم فضاهای آرام همراه با نشاط  را به مردم بشناسانیم و ساعات خوبی را برای آنها رقم بزنیم.

عکس/روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین

94/3/26

  • قزوین فردا