قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب
۲۰۱۴۰۲۱۶۱۰۱۱۲۸-morteza hoseini (9)

گفتگوی روزنامه ایران (94/6/17)با حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی :آقای حسینی برخی همکاران شما معتقدند برای بررسی برجام دولت باید لایحه بدهد و گروهی هم استدلال می‌کنند که نیازی به این کار نیست. نظر شما در این باره چیست؟

 به نظر من صلاح مملکت و دولت و آینده ملی ما در این است که دولت لایحه بدهد و مجلس تصمیم بگیرد. البته مجلس هم با هماهنگی دولت و با ملاحظات آنها تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت که اگر مسأله‌ای پیش آمد صورت ملی داشته باشد. مضاف بر اینکه قانون اساسی هم تأکید دارد معاهده نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد
ولی برخی مقامات دولتی از جمله اعضای تیم مذاکره‌کننده استدلال می‌کنند که ارائه لایحه به صلاح نیست چون تعهدات اضافه‌ای را به ما تحمیل می‌کند و اساساً برجام را مصداق معاهده بین‌المللی نمی‌دانند.
اگر دولت لایحه ندهد؛ سرمنشأ اختلافات و «ان قلت ها» می‌شود. این بهترین فرصت است تا همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس به نمایش گذاشته شود و جناح‌های سیاسی به جان هم نیفتند. به نظر من و خیلی از نمایندگان مجلس برجام مصداق معاهده بین‌المللی است و صلاح کشور در ارائه لایحه است.
در صورت ارائه لایحه قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ آیا نمایندگان می‌توانند جزئیات توافق را دستکاری کنند؟ یکی از همکاران شما پیشنهاد داده که تیم مذاکره‌کننده باید دوباره با طرف‌های غربی مذاکره کنند.
خوب هر کسی می‌تواند دیدگاهی داشته باشد. یکی می‌گوید از اساس نیازی به ارائه لایحه نیست و یکی هم ممکن است بگوید دولت باید لایحه بدهد و جزئیات و بند بند برجام مورد بررسی قرار گیرد. مهم کلیت مجلس است که چه نظری بدهد.
به نظر شما مجلس می‌تواند در مفاد توافق دست ببرد و آنها را اصلاح کند؟
این بحث‌ها منوط به ارائه گزارش کمیسیون ویژه برجام است که دارد کارش را انجام می‌دهد. مجلس بر اساس این گزارش تصمیم می‌گیرد که چکار کند. اگر اعضای کمیسیون به این نتیجه برسند که توافق به صلاح کشور است آن را اعلام می‌کنند و اگر آن را به صلاح ندانند هم اعلام می‌کنند. بعد، این نمایندگان هستند که بر اساس این گزارش نظر می‌دهند.
کمیسیون ویژه الان دارد برجام و قطعنامه را بررسی می‌کند، دولت اگر بخواهد لایحه بدهد که چیزی جدای از همین دو متن یاد شده نیست.
ببینید اگر دولت لایحه بفرستد؛ اختلافی باقی نمی‌ماند و نیروها به جان هم نمی‌افتند و برای مملکت هم مشکلی پیش نمی‌آید. وظیفه قانونی دولت این است که لایحه بدهد.
به نظر شما در نهایت رأی اکثریت نمایندگان موافق برجام خواهد بود یا مخالف آن؟
نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. به هر حال باید گزارش کارشناسی کمیسیون ارائه شود چون این گزارش در رأی نمایندگان تأثیر‌گذار است.


روزنامه ایران 96/6/17

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

پرتال جامع گردشگری قزوین رونمایی شد

 

بخش ویژه استان قزوین پرتال «بزنیم بیرون» با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و تفریحی این استان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش ؟؟؟؟، پرتال جامع گردشگری قزوین در هفت بخش کلی شامل «طبیعت گردی» ، «هنرگردی» ، «تاریخ گردی» ، «گردشگری مذهبی» ، « شهرگردی» ، «چطوری بخریم؟» و «کجا بمونیم؟» راه اندازی شده که هر کدام از دسته بندی ها به معرفی کامل جاذبه های این استان می پردازد.

این پرتال در بیش از 41 موضوع اقدام به شناسایی و معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی استان قزوین کرده است تا از این طریق اطلاعات جامعی را در خصوص هرکدام از این اماکن و ظرفیت ها در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

در پرتال جامع گردشگری قزوین داده های کاملی از قبیل معرفی مکان، اطلاعات تماس، محل قرار گیری و جانمایی روی نقشه، نحوه دسترسی به مکان مورد نظر با خودروی شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی، ویژگی ها و مشخصات، امکانات، نحوه و محدودیت های استفاده، پیشنهادات ویژه، تاریخچه، سیمای عمومی، زمان مناسب بازدید، سئانس ها،  نقاط مثبت و منفی، گالری تصاویر، گالری صوت و فیلم و ... در قالبی زیبا و نوین به مخاطبان عرضه می شود.

همچنین این سامانه رویدادهای تفریحی موجود در استان قزوین اعم از مسابقات ورزشی، نمایشگاه ها و همایش ها، اجرای تئاتر ها، اکران فیلم ها و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و ... را تحت پوشش قرار داده و اقدام به معرفی کامل آن ها به مخاطبان خود به همراه شمارش معکوس تا پایان رویداد می کند.

از جمله موارد بسیار کلیدی در این پرتال می توان به بخش برنامه ریز تفریح و سفر شهری به منظور معرفی بهینه اماکن و ظرفیت ها اشاره کرد؛ به نحوی که کاربران در بخش «برنامه ریز» پرتال بزنیم بیرون می توانند هزینه مد نظر، زمان مورد نیاز، بخش های مورد علاقه خود را ارایه داده و از نزدیک ترین مکان ها مد نظر خود بر اساس داده های اعلامی استفاده کنند.

«بزنیم بیرون» تنها مجموعه هوشمندی است که بر مبنای منطقه محل سکونت، میزان وقت موجود برای تفریح، گروه های سنی، جنسیت و علاقه مندی های مخاطبان، آنان را دسته بندی کرده و اقدام به معرفی پیشنهادات تفریحی و گردشگری به آن ها می کند.

از دیگر سو بخش های «اخبار» و «مجله خبری» نیز دو حوزه اصلی فعالیت پرتال بزنیم بیرون به شمار می رود که ماموریت «اطلاع رسانی» و «آگاهی بخشی» را بر عهده دارند. به نحوی که اخبار مربوط به جاذبه ها و رویداد ها ذیل همان مکان نمایش داده خواهد شد و کاربران با مراجعه به هر کدام از بخش های این پرتال، می توانند به آرشیو تمامی اخبار و گزارش های مربوطه دسترسی داشته باشند.

در کنار این موارد کلیه کاربران و مشاغل مرتبط می توانند با عضویت رایگان در پرتال «بزنیم بیرون» نسبت به ثبت مکان ها و رویدادهای جدید در سطح استان قزوین اقدام نموده تا از امکانات متنوعی همچون برنامه ریز پیشرفته و معرفی رایگان به مخاطبان استفاده نمایند.

گفتنی است پرتال بزنیم بیرون کار خود را از اسفند ماه سال گذشته با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی کشور آغاز کرده بود؛ این پرتال در نسخه آزمایشی خود به معرفی بیش از 7000 جاذبه های گردشگری و تفریحی استان تهران پرداخت و هم اکنون نیز استان قزوین را تحت پوشش قرار داده است.

پرتال جامع گردشگری بزنیم بیرون هم اکنون در تارنمای  www.bezanimbiroon.ir   در دسترس علاقه مندان قرار داشته و به زودی با ارایه خدمات متنوعی در قالب اپلیکیشن های موبایل، راه اندازی استان های مختلف و ... فعالیت خود را به صورت گسترده دنبال خواهد کرد.