قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

به گزارش قزوین فردا هفته نامه رایحه مهر درشماره 234 مورخه 94/6/15 درتحلیلی راجع به حمله افراطیون اصلاح طلب به استاندار قزوین نوشته است: یکی از شگردهای رایج در بین هواداران جبهه اصلاحات، فرار از پاسخگویی با «ماندن در گذشته» و بزرگ‌نمایی مشکلات و نابسامانی‌های پیشین است. این ترفند معمولا  در شرایطی بکار می‌رود که مردم از جریان دست‌اندرکار پیروز انتخابات انتظار حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهاشان را دارند و آنها برای این درخواست‌ها برنامه و توانی ندارند. اوج این روش را هنگامی مشاهده می‌کنیم که گروهی، با نفوذ در میان برخی دولتمردان، سعی در بدست آوردن سهم بیشتری از حاکمیت و بسط قدرت خود بدون التزام به لوازم آن باشد.این جریان دقیقا همان جریانی است که چون هنری ندارد، حیات خود را در هیاهو می‌بیند و برای بسط قدرتش، به جای برنامه‌ریزی، به دنبال بحران‌سازی و عملیات روانی است.

از ابتدای دولت یازدهم هشدار‌های فراوانی درباره یک جریان با آلودگی‌های متعدد سیاسی از سوی دلسوزان داده می‌شد اما این هشدار‌های مشفقانه کمتر شنیده شد و بیشتر به رقابت سیاسی تعبیر شد! در مقابل همان جریان ، به جای بیم از رسوایی، هر روز سرودی تازه سر داد و با بکارگیری رسانه‌های اجاره‌ای، به عملیات روانی و ایجاد نگرانی برای مردم و سیاه‌نمایی از گذشته و انتقاد از عدم تغییر مدیران گذشته به تعبیر خودشان مدیران احمدی نژادی پرداخت و به تمام معنا، مصداق مقدمه این نوشتار شد.

فرار از واقعیت و انتساب مشکلات به گذشتگان در حال حاضرریشه در سطح کشور دارد و نمونه های بسیاری را می توان نام برد ازجمله انتقادهایی که از همان ابتدا به انتساب وزیر کشور داشتند و یا جریاناتی که برای استاندار فارس به وجود آوردند وبسیاری دیگر که در حوصله این مقال نیست این جریان در سطح استان قزوین نیز حضور فعالی دارد و تاکنون با تمام قوا سعی نموده بی‌برنامگی و بی‌هنری‌اش را با ماجراسازی‌های فراوان و هیاهوی ناشیانه رسانه ایی در پشت نقاب انتقاد از استاندار پنهان کند استانداری که منتخب خود جریان اصلاح طلبی می باشد.

از دیگر سو رسانه های زرد و اجاره ایی این جریان در سایه سیاه‌نمایی علیه نظام و ایجاد دو قطبی واهی  و ترس موهوم در مردم، به خیال خود به جلب اعتماد عمومی وکسب کرسی‌های بیشتری از قدرت بپردازد و به اصطلاح برای فتح سنگر به سنگر مناصب گام بردارد!

اما ریشه ماجراهای تخریب استاندار چیست و چرا جمعی به هر قیمتی به دنبال تخریب منتخب دولت فعلی که در گذشته و حال بیشترین قرابت را باجریان اصلاح طلبی و نزدیکی با طیف آقای هاشمی دارد هستند چرا عده ایی  با جنجال و هیاهو درصدد ترساندن مردم هستند!؟

اگر بخواهیم یک پاسخ ساده و روشن و کوتاه به این سوالات بدهیم باید دو عامل را منشأ این رفتار دانست؛ نخست آرزوهای انتخاباتی و دوم بی‌برنامگی.

توضیح مختصر آنکه  حامیان دولت در استان به جد درگیر انتخابات مجلس آتی می باشند و وقت و توان خود را مصروف آن می‌نمایند. به طوری که دائما  از جلسه و دیدارهای انتخاباتی پدر و پسر با افراد سرشناس استان و شهرستان بوئین زهرا خبر می رسد تا حضور معاونین رئیس جمهور در جمع خانگی اصلاح طلبان استان و ایراد سخنان عجیب انتخاباتی و سپس توجیهات نشریه های اصلاح طلب استان  همگی این گزاره را تصدیق می‌کند که ظاهرا پیروزی در انتخابات آتی، برای حامیان دولت بسیار مهم‌تر از انجام مسئولیت‌های تعریف شده و رسیدگی به نیازهای مردم توسط استاندار است!

همانطور که مرتضی روزبه استاندار معتدل قزوین در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت در قزوین برگزار شد با اشاره به این که دوست ندارد دعواهای سیاسی بر امنیت و آرامش مردم در شهر سایه افکنی داشته باشد گفت: دعواهای سیاسی در همه جای دنیا وجود دارد اما این یک مهارت ویژه است که بتوان در بین همه این دعواها شاخص های توسعه در استان را نیز بالا برد.
وی خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی مدیران برای مردم آب و نان نمی شود ما باید به وضعیت کلی شهر نظارت داشته باشیم و مشکلات اساسی شهر را  رفع کنیم نه این که درگیر گفته های این و آن باشیم.
مرتضی روزبه با اشاره به قزوینی بودن خود وسابقه طولانی فعالیت خود در قزوین گفت: از آن جایی که بنده هم متعلق به همین شهر هستم و مدت طولانی در سمت های مختلف در همین شهر و همین کشور فعالیت کرده ام میتوانم به جرئت بگویم که بنده کار خود را خوب بلدم و نیاز به توصیه های آقایان ندارم.

با این وصف، لازم است برخی دوستان در رسانه‌ایی که وابستگی سیاسی‌شان مانع از انتقاد به ساحت دست‌گاه‌های اجرایی و دولتی است، به جای انتقاد از زمین و زمان، نیم نگاهی به درخواست‌های مردمی داشته باشند و از افزایش بی سر و صدای قیمت‌ها، تا کاهش ارزش سرمایه‌های مردم در بورس وافزایش شاخص فقر و حذف بی سرو صدای یارانه ها و افزایش قیمت آب و برق و گاز و .... را در بعد از توافقی که آن را فتح الفتوح می دانستند بررسی کنند  و یا حداقل این‌که در شخصیت‌سازی‌های‌شان برای حضور در انتخابات آتی دقت بیشتری به خرج بدهند و روی شخصی سرمایه گذاری کنند که حداقل بتواند از فیلتر شورای نگهبان بگذرد.

نتیجه پایانی اینکه در شرایطی که برخی اصلاح طلبان افراطی در استان روز به روز امیدشان از رسیدن به صندلی‌های مجلس کم و کمتر می‌شود! پس هیاهو، دروغ، جنجال و سیاه‌نمایی در دستور کار قرار می‌گیرد و برایشان هم مهم نیست که به چه کسی حمله کنند و بر سر اعتماد عمومی و آرامش جامعه چه می‌آید؟! اما ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند و پروژه های سیاه‌نمایی، رسوا می‌شود!

آرمان صمیمی

94/6/15

هفته نامه رایحه مهر

  • قزوین فردا

نظرات  (۳)

تا استاندار تغییر نکند دولت یازدهم در قزوین عملکرد مثبتی نخواهد داشت به فریاد  قزوین برسید
استاندار باید همینطور مقتدرانه و بدون توجه به جو سازی های سیاسی به توسعه استان ادامه دهد 
  • مدافع ولایت
  • اری شیخ وباندش تمام تلاششان  تغییر روزبه است وزیر ظاهرا برای اینکه حق رفیق بازی بجا اورد درصدد انتصاب همتی که دست اش را در دست شیخ گذاشته  به مسنداستانداری است اری جریانات چون به امیال سیاسی واقتصادی نامشروع روی اوردند به زد وبست پشت پرده روی اوردند که مصداقش ماجرای تغییر روزبه است من فکر می کردم این امور متعلق به دولت احمدی نزاداست اما دولت روحانی همین درد بزرگ گرفتار است ناگفته نماند برادران بندبازقاسمی این وسط معرکه مشغول ماهی گرفتن خودشان هستند از جمله جقله شان محسن حرف اخر اینکه اقای رجبی باید نهضت  خواهان محاکمه شیخ وپسرش در استان تشکیل شود تا همانگونه که مهدی هاشمی منتظری یا رفسنجانی به سزای عملشان رسیدند این فرد وبی خودی »محمدعلیخانی«محاکمه شوند