قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

۱۶۶۷۰۰۴

مهندس سعید بهادیوند چگینیمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: متوسط مصرف سرانه برق خانگی در ایران 3 برابر متوسط جهانی است که باید مردم 20 تا 30 درصد صرفه جویی کنند.

به گزارش قزوین فردا به نقل ازشاخص، مهندس سعید بهادیوند چگینیدیروز در همایش مدیریت مصرف انرژی که برای خانواده‌ها و موسسات قرآنی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار کرد: متوسط مصرف سرانه برق خانگی در ایران سه برابر متوسط جهانی است که باید مردم ۲۰ تا ۳۰ درصد صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه مصرف سرانه مردم ایران در حوزه‌هایی مانند آب، برق و گاز بیشتر از متوسط جهانی است، تصریح کرد: مردم در مصرف غیراصولی و هدر رفت این منابع، روند نگران‌کننده‌ای را پیش‌گرفته‌اند.

این مسئول یادآور شد: در استان قزوین بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات برق تولید می شود.

چگینی همچنین با اشاره به اجرای طرح ۱۰۱۰ به منظور فرهنگ‌سازی در مصرف برق اعلام کرد: این طرح با همکاری موسسات قرآنی با هدف کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با شرکت ۱۰ درصد از جمعیت استان به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: در این راستا فرهنگ‌سازی را در گام نخست از موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، مساجد و حسینیه‌ها آغاز کرده ایم تا پیام ما را به سایر افراد منتقل کرده و پس از مدتی شاهد کاهش چشمگیری در مصرف برق باشیم.

در این همایش با اجرای تئاتر، صرفه جویی در مصرف برق به دانش آموزان آموزش داده شد.

  • قزوین فردا