قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

قزوین مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم می‌شود

به گزارش قزوین فردا به نقل لز روابط عمومی شهر داری قزوین: پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF) با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهری و تعدادی از شهرداران شهرهای آسیایی با محوریت حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی در قزوین برگزار شد.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین و دبیر کل مجمع جهانی شهرهای اسلامی در آیین افتتاحیه گفت: قزوین با مردمان خونگرم و میهمان نواز به عنوان پایلوت گردشگری برنامه اسکان بشر سازمان ملل در سال 2005 انتخاب شده و به سرعت به توسعه خود ادامه می‌دهد.

نصرتی بیان کرد: پس از برگزاری موفق اجلاس سه روزه مجمع جهانی شهرهای اسلامی در سال 2013 با حضور کشورهای اسلامی و نماینده سازمان ملل و استقرار دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی در قزوین، تبادلات فرهنگی و انتقال تجربیات موثر و همکاری‌های مشترک در راستای توسعه پایدار شهرها صورت گرفته است.

این مقام مسوول ادامه داد: برگزاری اجلاس شهرهای راه ابریشم در سپتامبر 2016 در قزوین و انتخاب این شهر به عنوان مرکز شهروندان جهانی جاده ابریشم در سال 2016 رویدادهای مهم دیگری است که می تواند در مسیر توسعه و شکوفایی شهرهای آسیایی موثر باشد.

آیت اله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین؛

رفاه عمومی باید برای تمامی شهروندان ایجاد شود

آیت‌اله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین با بیان اینکه رفاه و آسایش عمومی از مولفه‌های یک شهر آرمانی است، گفت: این رفاه عمومی باید برای تمامی شهروندان ایجاد شود و در ارائه خدمات نباید میان شهروندان تفاوتی وجود داشته باشد.

آیت‌اله عابدینی خاطرنشان کرد: عدل و قسط از دیگر ویژگی‌های شهر بالنده و پویا است،این مهم زمانی محقق می‌شود که امکانات لازم در شهر برای شهروندان ایجاد شده باشد، در این صورت مردم برای دستیابی به عدل و قسط خود جوش به پا می‌خیزند.

روزبه، استاندار قزوین:

ایجاد توریست‌های فرهنگی در برنامه کاری مسوولان باشد

مرتضی روزبه، استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید ایجاد توریست‌های فرهنگی در راستای تبادل فرهنگ‌های بومی و دینی در برنامه کاری مسوولان باشد، گفت: خوشبختانه قزوین در همه زمینه‌ها می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد و نقش مهمی در این زمینه ایفاء کند.

روزبه بیان کرد: در حوزه ترافیک ماشین بر انسان مقدم‌تر شده است و این موضوع آرامش و امنیت شهروندان را گرفته است.

پورزرندی، مدیرعامل بانک شهر:

بانک شهر در راستای توسعه پایدار شهرها گام‌های موثری برداشته است

حسین محمد پورزرندی، مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه توسعه پایدار شهرها از دغدغه‌های اصلی بانک شهر است، گفت: در این راستا تاکنون بانک شهر بیش از 8میلیون یورو پروژه در حال اجرا دارد.

وی با ارائه سخنرانی علمی درباره اقتصاد شهری و اظهار اینکه هنوز توجه جدی به مسائل زیست محیطی نشده است، افزود: بهره‌وری، نظارت شهری، توسعه زیرساخت‌ها، کیفیت زندگی، مساوات و عدالت اجتماعی و پایداری زیست محیطی از شاخص‌های مهم شکوفایی زندگی در شهرها است.

خدادادی، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی:

استقبال شهرداران آسیایی از برگزاری نشست مجمع شهرداران در قزوین

محمد خدادادی، دبیرکل نشست مجمع شهرداران آسیایی گفت: نشست شهرداران آسیایی فرصتی مغتنم به شمار می‌آید تا از دیدگاه‌ها و تجربیات شهرداران شهرهای قاره کهن به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی ابتدایی دقیق و منسجمی در سه ماه برای برگزاری این اجلاس در ایران تدارک دیده شده بود، ادامه داد: هم اکنون با برپایی این برنامه مهم، زمان به بار نشستن ثمرات این تلاش‌ها است و قصد داریم در این فرصت در زمینه‌های مختلف به بحث و بررسی بپردازیم.

ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس:

شهرهای آسیایی را به زیست پذیرترین شهرهای جهان تبدیل کنیم

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس گفت: رویکرد شهرداران آسیایی مبتنی بر تبدیل قاره آسیا به زیست پذیرترین و پایدارترین شهرهای جهان باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: نتیجه پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (FAM) دستیابی به راهکاری موثر برای برون رفت از معضلات زیست محیطی و بحران ترافیک در قاره آسیا باشد و  شهرداران آسیایی با تبادل تجربیات، به ساختن شهرهایی پایدار مبتنی بر اقتصاد، فرهنگ و زیست محیطی اقدام کنند.

نصرتی، شهردار قزوین؛

شهرداران آسیایی بدون اتکا به منابع زیرزمینی به اداره شهرها بپردازند

نصرتی شهردار قزوین در آیین اختتامیه با اشاره به یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای و تاکیدهای این اجلاس گفت: شهرها فارغ از نگاه‌های بهرهبردار از منابع زیرزمینی، به توسعه پایدار دست می‌یابند و این اجلاس فرصتی شد تا شهرداران با این اهداف و رویکردهای توسعه‌مند بیش از پیش آشنا شوند.

نصرتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشابه اجلاس شهرداران شهرهای آسیایی در ایران، ادامه داد: اینگونه برنامه‌ها فرصتی برای شناساندن ایران اسلامی به جهانیان است، ایرانی که در نگاه کشورهای آسیایی، اروپایی و امریکایی هنوز ناشناخته مانده است.

وی همچنین گفت: تا برگزاری اجلاس قاضیان تپ یکسال فرصت است تا کارنامه اجرایی اجلاس از سوی شهرداران هر یک از شهرها تدوین شود و ملاک عمل قرار بگیرد.


خدادادی، دبیرکل نشست مجمع شهرداران آسیایی اعلام کرد:

افزایش همکاری‌ها برای تبادل تجربیات بین شهرداران آسیایی(AMF)

محمد خدادادی، دبیرکل نشست مجمع شهرداران آسیایی گفت: افزایش همکاری‌ها برای تبادل تجربیات در زمینه‌های حمل و نقل و گردشگری در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF) مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: هیات اجرایی پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF) نیز در این نشست با ارائه گزارش دبیر کل در رابطه با هزینه‌های دبیرخانه، بودجه‌ای برای سال 2015و 2016 تصویب کردند.

وی مطرح کرد: امروز در این مجمع تصمیم گرفته شد تا جلسه‌ای تشکیل شود تا مقامات اصلی دولت‌ها تجربیات را در اختیار مقامات محلی قرار دهند.

بازرگان، دبیرکل کمیته فرهنگ و اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی:

اتاق فکر چند جانبه از شهرهای آسیایی برای توسعه صنعت توریسم تشکیل شود

سید جلال موسوی بازرگان، دبیر کمیته فرهنگ و اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی گفت: تشکیل اداره دائمی و اتاق فکر چند جانبه از شهرهای آسیایی برای هدف گذاری و اجرای برنامه‌های عقلانی توسعه صنعت گردشگری از مهمترین تأکیدات کمیته گردشگری است.

مجابی،معاون سازمان محیط زیست:

قزوین می‌تواند به عنوان شهر سبز در کشور مطرح شود

سیدمحمدمجابی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: قزوین در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به عنوان شهر سبز در کشور مطرح و انتخاب شود.

مجابی افزود: شهرداری قزوین نگاه مدیریتی مناسبی به موضوعات شهری دارد و به عنوان الگو در پویایی و انجام اقدامات مبتکرانه می‌تواند به شهرهای دیگر کشور معرفی شود.

وی افزود: برگزاری نخستین اجلاس مجمع شهر اسلامی در قزوین و نیز استقرار دبیرخانه این مجمع در این شهر نیز از دیگر اقدامات خوب و تأثیرگذار شهرداری قزوین به منظور تقویت ارتباطات و تعاملات بین‌المللی به شمار می‌رود.

مجابی رویکرد شهرداری قزوین در دستیابی به توسعه پایدار را بسیار ارزشمند دانست و افزود: توجه به جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماند، برگزاری نخستین نشست تخصصی سراسری سرویس بهداشتی عمومی و توجه به بهداشت عمومی جامعه، ایجاد انگیزه اقتصادی در حوزه باغ شهر قزوین، احداث بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت از جمله اقداماتی است که در این راستا با همکاری شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفته است.

خدادادی، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی:

عملکرد شهرداری قزوین در نشست شهرداران آسیایی رضایت بخش است

محمد خدادادی، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: عملکرد شهرداری قزوین به عنوان میزبان برگزاری نشست هیأت اجرایی شهرداران آسیایی، مطلوب و رضایت بخش است.

وی افزود: شهرداری قزوین از میان چند شهر متقاضی میزبانی نشست هیأت اجرایی شهرداران آسیایی، انتخاب شد و تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست هیأت اجرایی شهرداران آسیایی گفت: در این نشست موضوعاتی نظیر حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی مطرح و بررسی شد که موارد قابل بحث در مجمع، جمع‌آوری و نتیجه آن ابلاغ می‌شود.

نصرتی، شهردار قزوین تأکید کرد؛

ضرورت افزایش تعاملات شهرهای آسیایی در دستیابی به توسعه پایدار

مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: افزایش تعاملات شهرهای آسیایی به منظور دستیابی به توسعه پایدار و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی ضروری است.

وی برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک در شهرهای آسیایی را مهم برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک از توانمندی‌های شهرها، اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری متقابل و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز می‌تواند در دستور کار این شهرها قرار گیرد.

شهردار قزوین افزود: طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت متقابل و همکاری در حوزه گردشگری از دیگر اقداماتی است که می‌توان در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های متقابل انجام داد.

  • قزوین فردا