قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

قزوین فردا /هفته نامه افق آینده درشماره151مورخه 94/7/5 در تحلیلی به عنوان "پیام ابقای استانداربه مخالفان چه بود "نوشته است: وارثان انتخابات 92 بـدون توجــه به شرایط استان تن به بازی ای دادند که عاقبتی جز شکست برایشان نداشت.

به واقع طرف مخالف اعلامی در رو تیتر، از خیلی وقت پیش است که موافق برکناری روزبه است و مدام برای او زمان تعیین می کند. اما انگار روزبه کف خواسته های آنان را در برمی گیرد و این وارثان انتخابات ٩٢ بدون توجه به شرایط کشور پس از انتخابات ٨٨، وجود سه نماینده اصولگرا و حضور حجت الاسلام عابدینی در مسند نمایندگی ولی فقیه تن به بازی دادند که عاقبتی جز شکست برایشان نداشت.

شاید یکی از دلایل اصلی مخالفان برای تغییر استاندار به قول آن ها وجود فرمانداران احمدی نژادی است. سایت نواندیش که به اصلاح طلبان قزوین نزدیک است، در این خصوص می نویسد:« مدیریت ضعیف، نارضایتی مردم از عدم تغییر و تحول در استان و حفظ مدیران دولت احمدی نژاد مهم ترین انتقادات به عملکرد مرتضی روزبه می باشد. به گونه ای که تنها می توان به آمار فرمانداران این استان اشاره کرد: جایی که از ٦ فرماندار، ٣ فرماندار (٥٠%) همچنان فرمانداران منصوب دولت احمدی نژاد می باشند و ١ فرماندار نیز که در این دولت منصوب شده، فرماندار دولت احمدی نژاد در استانی دیگر بوده است! به عبارت دیگر سهم تغییر و تحول دولت تدبیر و امید به نسبت دولت قبل، تنها ٢ فرماندار از ٦ فرماندار می باشد.»

اما در دور جدید تلاش برای تغییر روزبه، مخالفان ابتدا اعلام کردند که لیستی را برای انتصاب به روزبه داده اند و او هم قبول کرده به شرط حفظ پست، همه خواسته ها را اعمال کند. پس از این مدتی اوضاع آرام بود اما کم کم شایعه تغییر استاندار رنگ جدی به خود گرفت. هر روزه عده ای از منابعی که آن را قوی می خوانند، کار را جدی اعلام می کردند و رزبه را رفتنی . علت را هم مخالفت اصلاح طلبان و مجموعه شیخ قدرت علیخانی با روزبه می دانستند.

نقطه عطف دیگر ماجرا در تیترها و خبرهای رسانه های جریان مخالف که هفته نامه تابان ، چندین سایت و شبکه های اجتماعی را هم در برمی گرفت، بروز یافت؛ مخالفان از نامه ٦٠٠ نفری به رئیس جمهور و مطالبه همگانی برای پایان کار روزبه نوشتند و حتی کار به جایی رسید که تابان و روزنامه جمهوری اسلامی از رئیس جمهور برای تصمیم به تغییر استاندار فعلی تشکر کردند!


بیانیه نویسی از نوع اصلاح طلبان!

نکته جالب در بیانیه ای که در حمایت از تغییر استاندار قزوین تحت عنوان مخالفت با روزبه و حمایت از همتی در یکی از سایت ها که گفته می شود متعلق به فرزند یکی از نمایندگان سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی است، منتشر شده این است که یکی از اصلی ترین قشری که شماره های آن ها را حتما باید در نظر داشت، شماره هایی ست که متعلق است به افراد خبرنگار! خبرنگارانی که اکثر آن ها [به جز یکی-دو نفر] در هفته نامه تابان فعالیت می کنند؛ هفته نامه ای که متعلق است به فرزند شیخ قدرت اله علیخانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی.اسامی و شماره های خبرنگاران این هفته نامه که اصلی ترین متولی تخریب روزبه و زیرسوال بردن وی در یکسال اخیر بود  بدین شرح می باشد:  زهرا عبداللهی (۹)، پرویز بنی اردلان (۱۳۲)،  سعید عاشقی (۳۶۰)، سعید عنبری (۱۶۷) انتشار این تعداد اسم و فامیل، هر فرد مطلعی را به یاد کشته سازی های ایام فتنه سال ۸۸ می اندازد! روزهایی که یکی پس از دیگری دروغ بودن ادعاها و زنده بودن مرده ها عیان می شد!

جانشین هم معلوم شد!

در این زمان برای اینکه کار جدی تر هم شود، عکس و نام جانشین روزبه هم مشخص شد. رسانه، همتی مشاور وزیرکشور را جانشین می دانستند و حتی از شال و کلاه کردن رحمانی برای تودیع و معارفه در ماه پاییز! خبر دادند.

استاندار قزوین همسو با سیاست های اصولگرایان نیست

در همان ایام نیز جدی بودن تغییر استاندار باعث شد سید مرتضی حسینی یکی از نمایندگان اصولگرای قزوین، از این تغییر احتمالی گله کند و از دیوار کوتاه نمایندگان در این قضیه خبر بدهد و به دولت برای انتخاب فردی افراطی هشدار اعلام کندونماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل برکناری احتمالی استاندار قزوین گفته بود: تنها مشکل روزبه این است که لیست انتصابات ١٨٠ نفری شیخ قدرت را اجرایی نکرد و از مدیران معتدل در قزوین استفاده کرد.

سیدمرتضی حسینی افزود: استاندار قزوین همسو با سیاست های اصولگرایان کار نکرد اما فرد معتدلی بود و در زمان فعالیت روزبه استان از نظر سیاسی چالش و درگیری مهمی نداشت.

وی بیان کرد: در حالی حرف هایی از برکناری روزبه زده می شود که هیچ نظری از نمایندگان خواسته نشده و حتی پیشنهادات نمایندگان در این دولت با بی توجهی مواجه می شود.

وی افزود: اعتدال روزبه در قزوین برایش مشکل ساز شد و اجازه نداد تا عمر این مدیریت معتدل ادامه داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت مردان بدانند انتخاب یک گزینه افراطی نه تنها به استان صدمه خواهد زد بلکه به سیاست های دولت نیز لطمه واردمی کند.

روزبه در تهران یا مشهد!

اما رفته رفته حجم شایعه آنقدر بالا گرفت که اعلام شد روزبه چهار روز است به تهران رفته و آن جا مانده تا پستش را حفظ کند!؛ از طرفی عده ای هم اعلام می کردند روزبه از زمان اعلام خبر برکناری به مشهد رفته و بی خیال همه چیز شده است.

یکشنبه سرنوشت ساز

شاید جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت را بتوان شکستی تمام عیار برای موافقان تغییر روزبه دانست. با هر شکل و فرمی، چه دخالت نمایندگان مخالف دولت، چه ورود و لابی حاج آقا ابوترابی، چه نظر نماینده ولی فقیه در استان، همه این ها در مجموع باعث شد که هیات دولت به این قضیه ورودی نداشته باشد و روزبه هم چنان استاندار قزوین بماند.

استاندار منویات و مشی دولت مبنی بر اعتدال را در استان پیاده کرده است

داود محمدی، هم در خصوص شایعات منتشر شده در رابطه با تغییر استاندار قزوین اظهار کرد: ممکن است سلایق و عملکرد آقای روزبه مورد پسند جریانهایی نباشد و تحرکات و هجمههایی علیه وی داشته باشند؛ اما آنچه در این خصوص قابل اهمیت میباشد مرجع تصمیم گیری یعنی وزیر کشور است که به صراحت اعلام کرده استاندار قزوین تغییری نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: آقای روزبه منویات و خصوصا مشی دولت را مبنی بر اعتدال در استان پیاده کرده و عملکرد وی از افراط و تفریط به دور بوده است، در حال حاضر یک انسجام و وفاق خوبی بین دستگاهها به دور از تنش در استان حاکم است.

وی تاکید کرد: همه افرادی دلسوز منافع استان که رشد و توسعه قزوین مدنظرشان است باید بدانند که این موضوع فقط با همگرایی و هم افزایی حاصل میشود و با اختلاف و تفرقه و انتقادات کوبنده نمیتوان به پیشرفت استان فکر کرد.

محمدی ابراز کرد: برای تحقق منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مقابله با دشمنان برای ایجاد نفوذ، نباید به این اختلافات دامن زده شود.

وی در پایان اذعان کرد: نقد دلسوزانه در فضایی آرام، صمیمی و با همدلی باید با استاندار در میان گذاشته شود تا اگر مشکلی وجود دارد از بین برود.

دو آس پس از ابقاء

در روزهای پس از ابقاء نیز مخالفان روزبه برای قلقلک تهرانی ها و حساس کردن آن ها از شادی احمدی نژادی های قزوین در سایت ها و شبکه های اجتماعی خبر دادند تا بتوانند دوباره شکست را به پیروزی بدل کنند اما امان از آن که کار از کار گذشته بودو در حرکت دیگری برای تسلی شکست آسی جدید رو کردند و مدعی شدند «تنها چند روز از انتشار نامه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان استان به رئیس جمهور و تشکر پیشاپیش آنها بابت تغییر استاندار، اصولگرایان قزوین این نامه و تصمیم دولت مبنی بر تغییر استاندار را تاب نیاورده و دست به حاشیه سازی زده اند. آخرین این حاشیه سازی ها نیز تهدید تعدادی از امضا کنندگان نامه حامیان دولت به روحانی است. بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار پیام خرداد، تعدادی از امضا کنندگان از سوی برخی که احتمال می رود از اصولگرایان داخل دولت باشند، مورد تهدید قرار گرفته اند. 

موخره:

لب کلام همه فراز و نشیب ها پس از تمامی تلاش های ناکام برای تغییر استاندار را "عبدالعظیم موسوی" این روزنامه نگار معتدل- محافظه کار خطاب به مخالفان و اصلاح طلبان اعلام کرد. اینکه حالا که زورشان به تغییر استاندار نرسیده ناراحت نباشند و به اهداف و پیروزی های بزرگ تر چون تصویب برجام بنگرند و بکوشند. موسوی در یادداشت خود در روزنامه ولایت آورده بود : «دولت در بحبوحهی انتقال تصمیم برجام به مجلس شورای اسلامی، با مباحثی که در کمیسیون مطرح است و تحلیلهای تازه دکتر جلیلی و صداوسیمایی که مباحث یک طرف را پخش میکند و دکتر ولایتی و ناطق و صالحی که دلسوزانه به کمکش آمدهاند؛ خداوند ندای اعتراض و انصاف را در حنجره، حجتالاسلام والمسلمین ابوترابی میگذارد که کفه ترازو را به نفع دولت و بر جام سنگین میکند و در این میانه سفارش این اصولگرای عاقل متعادل قزوینی به ابقای استاندار؛ نپذیرفتنش چقدر هزینه دارد و تغییر استاندار مگر چقدر فایده دارد؟»

و این یعنی آبی بر آتش تند بی نتیجه تحرکات تند و طولاتی برای تغییر روزبه. اینجاست که می گویند سنگ بزرگ نشانه نزدن است. مخالفان روزبه در این قضیه تمامی زورشان را زدند اما به نتیجه ای صد درصدی نرسیدند. این گونه است که آدم سیاستمدار چه اصلاح طلب و چه اصولگرا؛ اگر با خواسته های حداکثری، شعاری و آرمان گرایانه پا به میدان سیاست بگذارد و مصالحت ها، معامله ها، بالا و پایین شدن ها را در نظر نگیرید سرخورده خواهد شد پس همان بهتر که مخالفان از این به بعد در پی مسائل کلانی چون برجام باشند.!

حمله تندروها به نایب رئیس معتدل و اصولگرای مجلس؛

جـرم و گنـاه ابوتـرابی؛ دفاع از برجـام

پس از پخش نصفه و نیمه جلسات کمیسیون برجام از تلویزیون و شائبه جانبداری صدا و سیما از تیم مذاکره کننده سابق، نام حجت الاسلام ابوترابی بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد. او در کمیسیون برجام ضمن دفاع از توافق هسته ای، انتقاداتی از عملکرد سعید جلیلی شامل عدم پاسخگویی او در زمان صدارت 6 ساله مذاکرات هسته ای و هم چنین عملکرد جناحی و پخش گزینشی صدا و سیما از کمیسیون برجام داشت.

 ابوترابی مخالف پخش جلسات بود

بر این اساس، محمدحسن ابوترابی در جلسات کمیته های تخصصی کمیسیون برجام، مخالفت خود را با پخش تلویزیونی اعلام کرده بود. استدلال ابوترابی این بود که شورای عالی امنیت ملی روند مذاکرات را زیر نظر داشته و برجام را نیز به طور دقیق بررسی و احتمالا تایید خواهد کرد. این در حالی است که ترکیب کمیسیون ویژه نشان می دهد در جلسات این کمیسیون، مخالفت های تند و تیزی علیه برجام صورت خواهد گرفت و پخش این مخالفت ها با توجه به نظر احتمالی شورای عالی امنیت ملی، به صلاح نیست.

نائب رئیس مجلس معتقد بود، نباید بحث های تخصصی تا حدی رسانه ای شود که در نهایت مردم تصور کنند توافقی که پر از اشکالات جدی است توسط نظام پذیرفته شده است.

هفته نامه افق آینده

شماره151مورخه 94/7/5


  • قزوین فردا

نظرات  (۸)

  • مدافع ولایت
  • روزبه ادم سالم ومتدینی است وباج به این شیخ جاه طلب واون بی خودی دوله اش محمدعلیخانی اینسران فتنه در استان نمی دهد روزبه ولایتی است نه در حرف بلکه عمل براستی  بوی دماغ سوخته  میاد
  • گمنام.عبدالله
  • جناب روزبه باقدرت به کارشان ادامه میدهند مطمئن باشند..
    به مخالفان استاندارمحترم توصیه میکنم..بدانندمملکت صاحب دارد مردم قزوین جناب روزبه رادوست دارند..
    سلام
    راستش روزبه رو نمیشناسم و در موردش نمیتونم نظر بدم  اما شیخ قدرت رو به خوبی میشناسم و نظارتش رو قبلا در مورد احمدی شنیده بوده و دیدم و دیدید که حق با اون بود و احمدی دست ولی نعمت هاش رو چظور گاز گرفت بنابر این به شما و همه بچه های سباه قزوین میگم برید به درک .حیف شیخ قدرت که تو این استان به دنیا اومده .لیاقت شما همون احمدی و حسینین که از کول شما بیان بالا و دستتون رو گاز بگیرن .دمشون گرم .زنده باد شیخ نترس مرده باد سباه خود فروخته 
    آقای شبیر خیلی داری تند میری رزومه شیخ رو بخون تا ببینی چه ظلم هایی که نکرده ازهمه بدتر نوچه هاشن که روزگار مردم قزوین رو سیاه کردن . ما مردم قزوین آقای روزبه رو دوست داریم و اگر بار دیگه هوس به سر شیخ و فرماندار بزنه که از این کارا بکنن  بر علیه شون قیام می کنیم و از قزوین می اندازیم برای همیشه بیرون.
    من با نظر عباس موافقم نوچه های شیخ در ادارات استان باند بازی میکنند حتی دادگستری
    با سلام به عباس جون و حسن جون .یه موقه ای دانشجو بودم تو یکی از دانشگاه های تهران .استادی داشتم از بروبچه های سپاه که خیلی برام مشکل درست کرده بود .بعد که اسم و ایینشو در اوردم فهمیدم ایشون در زمان بعد انقلاب عمه ای داشت که بماند چه کاره بود شیخ هم شخصا شلاقی به تنش نواخت . و اینگونه بود که استادم داشت انتقام میگرفت .حالا شما که خاطر ه ای از این دست ندارید ایشالله .
    در مورد نوچه ،شیخ نیازی به نوچه نداره و این عبارتو شما برو بچه های سپاه یا به نوعی جیره خورای سپاه مد کردید .کسی که نمایندست اولین وظیفش برسی و حل مشکلات مردم که تو این مملکت به ظاهر اسلامی اولین مشکل کاره حالا اگر کسی پیدا شده و کسی رو سر کار فرستاده این نوچه پروری نیست .کاری که همه نمایندها انجام میدن حتی اقای حسینی .
    البته ادبات برو بچه های دولت سیب زمینی و مزدورای سپاه بهتر از این نست که به دیگران بهتان بزنن و هر چه لایق خودشونه به دیگران نسبن بدن .
    و در اخر باقی ماندن یا نماندن روزبه که قبلتر هم گفتم شانختی رو ایشان ندارم نه چیری از شیخ دلیر ما کم میکنه نه چیزی اضافه  .نمیخوام توهین کنم ولی فکر نمیکنم در حد این حرفها باشند .
    اما نکته اخر که فرمودید قیام میکند بسم الله هر روز قزار تو خیابون بیاد قداره ببندید چماق و باتوم و گاز اشکاور بیارید ما در خدمتون هستیم علام کنید کجا و کی نامردم اگر نیام .
    ببخشید برادرا نمیخوام از لحن شما استفاده کنم اما برای شما هم مینویسم در این حد و اندازه نیستید برادرای گلم .
    شما یک عده یا مزدور یا جیره خور موزدور یا به جایی نرسیده هستید که دیدن موفقیت دیگران چه به قبل شیخ یا حسینی یا هر کس دیگه ای رو نمیتونید ببینید و تحمل کنید و حالا عقده کشایی میکنید .
    جای امسال شما یا کارمندی یک اداره دربوداقونه یا سپاه پاسداری از بی عدالتی و جهل مطلق یا بسیج هردمبیلی که اخریش از همه بدتره چون دو دسته قبل اخرش یه زمینی چیزی میگیرن اما شما ول معطلید.
    در اخر جوحه تر از اینید که رزومه شیخ رو بدونید و در واقعه چیزایی رو میدونید که بهتون گفتن و شما ساده لوحانه باور کردید .
    وسلام علیکم
    Thank God I'm not the only one who's chagrined that the no-tif-sesbump is missing. I was unexpectedly touched by that in the book (...actually, it might have been the only thing in the book I actually liked, lol). Screenwriters, what are you thinking?