قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

به گزارش قزوین فردا به نقل از سایت صبح قزوین حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، در خصوص وقوع حادثه کشته شدن حجاج در منا اظهار داشت: شاهزادگان عربستان و دولت آل سعود لیاقت کلیدداری حرمین شریفین را ندارند و به خصوص در حج تمتع امسال به خوبی این موضوع را به اثبات رساندند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در سال ۶۶ بر بی کفایتی آل سعود در رسیدگی به امور حجاج در مکه و مدینه تاکید کرده بودند و این سخن امام روز به روز در حال روشن شدن است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آل سعود با یک مدیریت صحیح می‌توانست مانع وقوع این حادثه شود اذعان کرد: اما کارگزاران آل سعود با بستن مسیر عبور حجاج باعث فشار این حجم از زائران در یک مسیر شدند که همین مسئله عاملی برای کشته شدن بسیاری از مسلمانان جهان شد.

وی با تاکید بر اینکه بی تدبیری مسئولین آل سعود در حادثه منا کاملا واضح است ابراز کرد: مراسم رمی جمرات هرساله تکرار می‌شود و مسئولین کشور عربستان از میزان حضور حجاج برای انجام مناسک اطلاع کافی دارند؛ بنابراین امروز بهانه‌ای در این خصوص از سوی آنها پذیرفته نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اشتباه مسئولین عربستان در وقوع حادثه برای حجاج غیرقابل انکار است و مقصر دانستن حجاج آفریقایی و قضا و قدر الهی بهانه‌ای خنده دار از بی‌مسئولیتی این شاهزادگان بی لیاقت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر برگزاری جلسه کنفرانس کشورهای اسلامی ضروری است تا تکلیف این بی تدبیری‌های آل سعود مشخص شود؛ زیرا عربستان لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد و باید اداره حرمین را به سران کشورهای اسلامی واگذار کنند.

حسینی گفت: اگر سران این حکومت توان اداره حرمین شریفین را ندارند باید این موضوع از آنها سلب شود، سران کشورهای اسلامی باید پیگیر این قضیه باشند و با جدی گرفتن برخورد با آل سعود اجازه وقوع این اتفاقات را ندهند.

وی عنوان کرد: در اربعین سال گذشته ۲۳ میلیون جمعیت زائر کربلا بودند و حتی با حضور تروریست‌ها در کشور عراق، با بهترین امنیت این زیارت انجام گرفت.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در هر کجای جهان که فتنه‌ای رخ می‌دهد پای عربستان در میان است تاکید کرد: امروز عربستان بودجه نفتی خود را خرج کشتار مسلمانان می‌کند و به عاملی برای اسرائیل، انگلیس و آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم سران کشورهای اسلامی برای حل این موضوع جدی وارد شوند، ملت‌های مسلمان باید قیام کرده و تکلیف خود را با دولت‌های خائن خود مشخص کنند.

حسینی اذعان کرد: برخی معتقدند دولت سعودی به دنبال تعطیل کردن مناسک حج هستند اما منافع عربستان و هم پیمانانش در این حج است؛ اما آنها عیاش و خوشگذران بوده و لیاقت و توان اداره این منطقه را ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت ایران هم باید در این قضیه مجدانه وارد شده و برخورد محکمی با سران حکومت عربستان داشته باشد و دولتمردان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که آل سعود دشمن سرسخت ایران اسلامی است
  • قزوین فردا