قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

موج سواری در جاده ابریشم

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ب.ظ
شهر قزوین آیینه تاریخ و طبیعت ایران! شهری است که هم "به لحاظ وجود آثار و بنا ی تاریخی و هم به دلیل موقعیت جغرافیایی دست کمی از شهر های بزرگی مثل اصفهان ندارد" این را نه من بلکه برخی مسوولان و کارشناسان می گویند.

 به گزارش قزوین فردا به نقل از خبرگزاری تابناک  قزوین علیرضا جلالی در مطلبی با عنوان "موج سواری در جاده ابریشم"نوشته است : با درست و غلط آن کار ندارم؛ موضوع چیز دیگری است. دغدغه ای است که مسوولان شهر به خصوص اعضای محترم شورای اسلامی شهر قزوین سال هاست دارند و برای رفع آن هیچ کار مثمر ثمری انجام نداده اند. بلکه فقط در مصاحبه هایشان بیان می کنند تا خالی از لطف نباشد.

دغدغه ای تاریخ و تاثیر گذار در معرفی تاریخ شهر و استان، ورودی های شهر قزوین.

اگر از سمت شمال و جاده رشت وارد قزوین شوید چاله چوله ها و سرعت گیرهای طبیعی بر روی شبه آسفالت را خواهید دید، (قطعا مسوولان بارها از روی این چاله و چوله ها رد شده اند شاید هم لایی کشیده اند) .

اگر از سمت اقبالیه وارد قزوین شوید پستی و بلندی و موج هایی که گاه به ارتفاع ده ها سانتی متر می رسد را خواهید دید(البته فنر و چرخ های خودرو بیشتر این موضوع را درک خواهند کرد).

اگر از سمت جاده قدیم تهران و بیدستان، از جاده ساوه و راه آهن از هر جاده و هر سو بخواهید وارد قزوین شوید قطعا سرعت گیرها و ناهمواری های خیابان ها و ورودی های قزوین به شما خیلی رک و شفاف خواهد گفت: لطفا وارد نشوید و شما هیچ میلی برای ورود به قزوین نخواهید داشت چرا که ورودی های شهر مثل ویترینی می ماند که می تواند در جذب و دفع مشتری یا همان مسافر موثر باشد.

حالا مدام شما پل و تقاطع غیر هم سطح در داخل شهر بسازید.

خب، این وضعیت ورودی های شهر قزوین است شهری که می خواهد جهانی شود شهری که روزی جاده ابریشم از آن می گذشت جاده ای که خیلی خیلی از این آسفالت های بی کیفیت قزوین بهتر و مانگار تر بود.

حالا مسوولان شهر به دنبال احیای جاده ابریشم هستند دریغ از آن که قزوین چاله چوله زیاد دارد، دریغ از نظارت بر صرف هزینه های گزاف در همایش ها، دریغ از هزینه کرد های نابجا و بی ثمر، دریغ از حقوق های مانده کارکنان شهرداری و صد دریغ ....

چند سوال مهم و امتحانی برایم پیش می آید؟ مگر مرمت و بهسازی ورودی های شهر قزوین چقدر هزینه دارد؟ آیا هزینه های آن از همایش های بین المللی، مجمع های آسیایی، جشنواره های اسباب بازی و ... بیشتر است و یا آیا شهرداری قزوین به اندازه شهره محمود اباد نمونه و روستاهای اطراف اعتبار جهت آسفالت و مرمت ورودی های خود ندارد؟

آیا بهتر نیست هزینه یکی از همایش ها را صرف ساماندهی ورودی های شهر قزوین کنیم، شما که همایش ها مختلف و من درآوردی زیادی برگزار کرده اید از همایش توالت های عمومی گرفته تا بچه های دیروز و امروز، یک همایش هم بذارید با عنوان "همایش ورودی های شهری" و یا اینکه در یک "نهضت شبانه آسفالت" بریزید و بپاشید و ورودی ها را آسفالت کنید.

آیا مسکن، راه و شهرسازی نباید وارد عمل شود، مگر مسوولان شهری به دنبال جذب مسافر نیستند؟ پس چگونه مسافران با دیدن وضعیت ورودی های قزوین وارد شهر شوند؟ اصلا وارد شدند کجا اسکان یابند و از چه خدماتی بهره مند شوند.

جناب آقای شهردار پرتلاش در مراسم جشن روز خبرنگار گفتند که به قزوین جهانی فکر می کنند و می خواهند دوباره جان تازه ای به قزوین کهن شهر ایران بدهند؟ و از اهالی رسانه خواستند انتقاد منصفانه داشته باشند و ماهم داریم! اما مگر بدون ایجاد زیرساخت های حداقلی می توان به این موضوع جامعه عمل پوشاند.

اینجاست که باید اعضای شورای شهر قزوین و تازه رییس آن وارد عمل شوند و روح تازه ای به کالبد شهر بدمند و بیشتر و بهتر بر هزینه کرد بی ثمر در برخی از جشنواره و همایش ها به خصوص بین المللی و جهانی توجه کنند.

حرف و حدیث؛ انتقاد و پیشنهاد در حوزه شهری قزوین بسیار است و وقت، گوش شنوا و ظرفیت کم...

یکی یکی؛ باشد برای بعد...

مستندات:

لطف کنید یکبار از ورودی های شهر داخل و خارج شوید آن وقت جلوبندی و لاستیک های خودرویتان شهادت خواهند داد که وضعیت چگونه است.

علیرضا جلالی

  • قزوین فردا