قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس

به گزارش قزوین فردا  حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در جلسه علنی(دوشنبه 13 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خودضمن اشاره به نزدیکی واقعه عاشورا و آغاز ماه محرم گفت: ماهرچه داریم از این محرم و صفر است. امام حسین(ع) هرگز تن به ذلت دنیا که یزید وعده‌ آن را داده بود تن نداد و فرمودند هیهات‌من‌الذله. مکتب حسینی به ما آموخته‌ است که زیر بار ذلت نرویم. ملت شریف ایران ، آنچه در برجام برماتحمیل شده است همان ذلتی است که در قرارداد ترکمنچای و گلستان بر ملت ایران تحمیل شد.با صدای بلند می گویم ما با این قرار داد مخالف هستیم. گزارش کمیسیون بررسی برجام نکات فاجعه آفرین را تایید می‌کند. چه توجیهی برای موافقت با آن می‌توانیم داشته باشیم؟  

نماینده قزوین ،آبیک و البرز  گفت: دولت از دیپلماسی فعال و مقتدر در مسائل مختلف استفاده نماید. این دولت به ملت ایران قول داد که ویزای ما عزت‌مند شود، ولی متاسفانه آنقدر انفعالی برخورد شد که سفیر ما را در آمریکا راه ندادند، وزیرخارجه عیّاش عربستان تقاضای ملاقات وزیرامورخارجه  ایران را رد کرد ، وزیربهداشت ما از قطر ویزا گرفت ، وزیرارشاد ما را راه ندادند. دیپلماسی آقای تنها با مردان موطلایی اروپایی می‌باشد. اگر در قصه یمن دولت ایران دفاع جدی از مردم مظلوم این کشور داشت ؛ دولت عربستان پررو ، جسور و موذی نمی‌شد. این جنایت بزرگ را تفخر جواب نمی‌داد. اگر پرصلابت حیدری علی زمان ما نبود ، حتی جنازه‌ها را به ما نمی‌دادند.

وی در ادامه افزود: نیروهای مسلح ما در اوج تحریم بالاترین اختراعات و اکتشافات را داشتند و برای ملت ما یک اقتدار در دنیا ایجاد کردند. متاسفانه برخی اکتشافات جدید آنها که باید آزمایش بشود اجازه آزمایش داده نمی شود تا آمریکایی‌ها و ایادی آنها خوشحال شوند. امام‌عزیز به ما آموخت هرجا    در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنیم ، دشمن چندین قدم جلو خواهد آمد.

تاکید بر اقتصاد مقاومتی

حسینی گفت: دولت باید اقتصادمقاومتی را جدی بگیرد. اگر اقتصاد مقاومتی که مقام‌معظم رهبری چندین سال قبل متذکر شده بودند ، اجرایی شده‌بود امروز شاهد تورم ، گرانی و بی‌کاری نبودیم. آقایان اقتصاد را با مذاکرات گره زدند و نتیجه این شد که هیچ امیدی برای تحول اقتصادی دیده نمی‌شود. کار به جایی رسیده است که 4 وزیردولت ، نامه به رئیس جمهور نوشته اند که رکود تبدیل به بحران اجتماعی می شود.

تذکرات به دولت

نماینده قزوین آبیک والبرز در مجلس گفت: به دولت تذکر داده می‌شود که کارگران  بعضی کارخانجات 2 تا 7 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، پاداش پایان خدمت کارگران پرداخت نشده است. کارگران شرکتی هیچ امنیت شغلی ندارند ، برخی 10 سال یا بیشتر در شرکتی کار کرده‌اند به راحتی آنها اخراج شده‌اند. به داد این کارگران برسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به دولت و مجلس تذکر می دهم که  افزایش حقوق بازنشستگان را در بودجه سال آینده لحاظ شود ، حقیقتا این  بازنشستگان با حداقل حقوق زندگی می‌کنند. به وزیر نیرو و وزیر جهادکشاورزی تذکر می دهم که انتقال آب از الموت رود که مصوبه در  حضور دکتر لاریجانی بوده‌است به دشت قزوین عملیاتی شود، دشت قزوین با بحران آب مواجه است.  انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرهای آب‌یک ، محمدیه و قزوین اقدام جدی صورت گیرد. سد بورمانک(برمانک) که در دولت سابق مطالعات آن انجام گرفته است باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود؛ طارم یکی از  مراکز مهم زیتون کاری کشور است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده قزوین ،آبیک و البرز  گفت: به وزیر مسکن و شهرسازی تذکر می‌دهم که جاده الموت که فاز اول آن تکمیل شده است در اولویت تکمیل قرار دهد. مترو قزوین  به هشتگرد که در دولت سابق تصویب شده است باید مورد پیگری قرار گیرد. مسکن مهر  که ازخیرات دولت سابق است باید تکمیل شود.

وی در انتها گفت: به وزیر معدن ،صنعت و تجارت تذکر می دهم که استان قزوین از استان‌های صنعتی و تجاری است ، اگر تسهیلات در اختیار صنایع قرار گیرد ما این گونه با تورم، گرانی و بی‌کاری مواجه نخواهیم بود.

 

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

  • رضا ارداقی
  • سلام حاجی جان وقتی شما دلواپسان فن دیپلماسی نمی فهمید گناه دولت چی ،وقتی خطیب نماز جمعه از پشت تریبون میفرمایید درگذشت پادشاه عربستان تبریک میگه خب معلوم ویزا نمیدهند هیچی نفت تون ارزان میکنلند ببینند پدر کی در می آید،تو را خدا به فکر مردم باشید که نیستید این صندل به هیچ کس وفا نمیکند سید به ...