قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

بهگزارش قزوین فردا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر مینو،مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با عنوان «کربلا، مذاکره یا مقاومت» در حسینیه مسجد غدیر واقع در بوستان غدیر با حضور جوانان عاشورایی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم شریف قزوین ، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاسیون داخلی در عدم تمکین حکم ولایت گفت: بعضی از آقایان ولایت را نمی پذیرند و آن را قبول ندارند دعوا هم همین جاست می گویند آن هم یک انسانی مثل ماست. بله او مثل شما بود ولی امروز مثل شما نیست. می گویند او یار امام بوده ما هم بودیم هر مبارزه ای او کرده ما هم کرده ایم زندان رفته یا تبعید رفته ما هم رفته ایم سوادش هم معلوم نیست بهتر از ما باشد، او الان مثل شما نیست او چیزهایی را می بیند که شما نمی بینید آیندهای را می بیند که شما نمی بینید خدا به او عنایاتی دارد که به دیگران ندارد.

سیدحسن نصرالله به من گفت که شما در آب هستید و قدر آن (ولایت) را نمی دانید.

حسینی گفت: در سفری که دوسال پیش به لبنان داشتم سید حسن نصرالله راجع به رهبری به بنده گفتند شما واقعا در آب هستید و قدر آب را نمی دانید او میبیند آینده را خدا یک عنایاتی و لطفی به رهبری شیعه می دهد خدا اینگونه قرار داده که کسی که ولایت شیعه را دارد لطفی و عنایتی به او شود و دستی بالای سر اوست. رهبری در دیدار خبرگان فرمود در بحران جنگ در شورای عالی امنیت ملی بحث شد که بروم خدمت امام اوضاع را اطلاع دهم رفتم توضیحات دادم خیلی بحرانی بود امام فرمود نگران نباش من یک دستی می بینم بالای سر اینها که نمی گذارد اتفاقی بیافتد.

وی ادامه داد: خود آقا فرمود من هم الان همان دست را می بینم سقه الهی و پناه به خدا بردن و خدا را داشتن و باور داشتن به خدا و قدرت الهی خیلی مهم است در همه چیز مسائل سیاسی اجتماعی اقتصادی خانوادگی فرهنگی فردی باور به خدا داشته باشی نگران نیستی نمی ترسی شجاع می شوی شجاعانه حرف می زنی. آدمی که باور به خدا ندارد نگران است می ترسد تا تهدیدش می کنند عقب نشینی می کند کسی که باور دارد که عقب نشینی  نمی کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی ها این تدابیر آقا را نمی فهمند آقا می گوید شما بروید مذاکره کنید اما من به این مذاکرات خوشبین نیستم این قطعا چند سال بعد معلوم می شود الان هم شاید خیلی روشن نشود که قصه چیست اما چند سال دیگر روشن می شود اما ما چند سال ضرر کنیم تازه آقایان بفهمند که این حرف آقا درست بوده است.

رهبری چیزهایی را می بیند که ما الان نمی بینیم.

وی گفت: باید از الان بفهمید که حرف آقا درست است از الان باید تبعیت کنید و بدانید او چیزهایی را می بیند که تو نمی دانی همان اندازه که شما اخبار سیاسی و اجتماعی را داری او بیشتر از تو دارد او باتوجه به همه عوالم این حرف را می زند اما تو گوش نمی کنی یک روزی متوجه می شوی که دیگر کار از کار گذشته است.

حسینی در خصوص تصویب برجام در مجلس هم توضیحاتی داد و گفت: در مجلس هم در برجام حرف ما با دوستانمان این بود که نگذارید رهبری هزینه بشود بگذارید گردن مجلس بیافتد این راه نفوذ را ما ببندیم قانونی ببندیم تا نگویند رهبری آمد دخالت کرد اما بعضی ها نمی فهمیدند این را و نفهمیدند. بعد هم گفتند رهبری هم با این قضیه موافق است اگر رهبری موافق بود که دیگر ۹ تا ماده به آن نمی زد دید چیزی که مجلس و شورای امنیت تصویب کرده ناقص است مجبور شد آن نه ماده را به آن اضافه کند. در مجلس ۲۰۰ پیشنهاد بود اما متاسفانه آقای لاریجانی اجازه نداد و ۳ تا پیشنهاد را گفتند و در عرض یک ربع چیزهایی را که خودشان می خواستند تمام کردند.

در فتنه ۸۸ دشمن قصد داشت برادرکشی در ایران راه بیاندازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حرف ما این است که این را بفهمید که در مسائل سیاسی دنیا و روابط خارجی و … رهبری چیزهایی را می داند و می بیند که شما نمی دانید در فتنه ۸۸ فرمود من به وضوح دست دشمن را می بینم اما دیگران می گفتند دعوای احمدی نژاد و موسوی است و … ، رهبری می گفت این طراحی است و پشت پرده آمریکایی ها و انگلیسی ها دارند کار می کنند و برادر کشی را در جامعه جا می اندازند اما بعضی ها نمی فهمیدند. تبعیت از ولایت که باشد هر دولتی هم سر کار بیاید هیچ لطمه ای به انقلاب وارد نخواهد شد.

حسینی گفت: امام حسین(ع) هم در روز عاشورا فرمود والله من دست ذلالت را نخواهم داد اگر شما فکر کرده اید حسین تسلیم شما خواهد شد و دست ذلیلانه به شما خواهد داد این تصور را دور بیاندازید حسین اگر همه فرزندانش هم کشته شوند هرگز دست ذلت نخواهد داد و زیر بار ذلت نمی رود و مثل بردگان فرار نمی کند اگر ببیند ۳۰ هزار نفر روبروی او ایستاده اند او تنها هم که باشد می ایستد.

وی افزود: در تاریخ داریم وقتی پرچم ابوالفضل را در مجلس یزید آوردند یزید به احترام پرچم از جا برخاست به او گفتند چرا تا پرچم را دیدی بلند شدی گفت دیدم این پرچم همه جایش کاملا سوراخ شده اما آن جایی که در دست عباس بوده ضربه نخورده این یعنی عباس تا لحظه آخر پرچم را نگه داشته این استقامت و پایداری است.

امام حسین(ع) هم می توانست مذاکره کند اما راه مقاومت را برگزید و جانش را در این راه داد.

وی تاکید کرد: امام حسین می توانست بگوید خوب چکار کنیم مردم که با ما نیستندو ما را قبول ندارند ما می خواستیم مردم را هدایت کنیم و مردم شاد باشند حالا که مردم نمی خواهند ما برویم با یزید دست بیعت دهیم و خوش زندگی کنیم اما ایشان می فرمایند من یا زنده می مانم یا میمیرم هر دو طرف شیرین است اگر زنده بمانم مورد ملامت نیستم چون من از مرگ فرار نکردم اگر روزی یزیدیان مرا نکشتند من به مردم دنیا خواهم گفت که ای مردم من به سوی مرگ رفتم اما اینها مرا نکشتند اما اگر بمیرم باز هم مورد ملامت نیستم چون در این راه استقامت کردم و کشته شدم.

حسینی گفت: اگرچه دنیا خوب است اما خوبی  واقعی آن طرف است و ابدی است. انسان اگر آخرت را بشناسد حقیقتا برای دنیا جایگاهی قائل نیست امام حسین هم برای دنیا ارزشی قائل نیست. مرگ در راه عزت بهتر از زندگی است که انسان با ذلت و حقارت بماند یزید و صدام را ببینید چه مرگی داشتند.

ما در قضیه مخالفت با برجام سیاسی برخورد نکردیم / برجام راه نفوذ دشمن را باز کرد

وی گفت: خداشاهد است که ما با این قضیه «برجام» سیاسی برخورد نکردیم ما مطالعه کردیم دیدیم برجام راه های نفوذ عجیب دشمن در داخل مملکت است و ما را در آینده در یک شرایط سخت قرار خواهد داد فقط هسته ای نیست هسته ای یک گوشه آن است. آن چیزی که ما با شاه مخالفت کردیم و گفتیم تو نوکر آنها هستی و آنها برای تو تصمیم می گیرند همین کار را در برجام برای ما کردند . می گویند فلان وزیر را استیضاح نکن وگرنه فلان پروژه ات در استانت زمین می ماند. آنقدر پیشنهاد های مختلف می آورند که حد ندارد آدم دنیا طلب هم زیاد است.

حسینی در پایان گفت: استقامت کردن در این راه خیلی سخت است ان شاء الله همه در مسیر عزت حسینی باشیم و این خونی که در رگ ماست حقیقتا برای امام حسین است شاید بعضی از سیاسیون فریب بخورند اما مردم هرگز این فریب ها را نخواهند خورد و پای امام حسین(ع) می مانند.

 

  • قزوین فردا