قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

وزیر بهداشت 2

قزوین فردا/ روزبه استاندار قزوین، مجمع نمایندگان استان و مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی استان با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دفتر ایشان دیدار کردند.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار بیان داشت: استان قزوین از نظر زیرساخت های درمانی از موقعیت و شرایط مطلوبی برخوردار نیست که در همین راستا احداث و ساخت بیمارستان  1000 تختخوابی در این استان امری ضروری و لازم است.

وی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان با قرارگاه خاتم الانبیا به منظور ساخت بیمارستان بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان قرار داد منعقد کرده است که 70 درصد آن در قالب واگذاری زمین و 30 درصد مابقی به شکل نقدی پرداخت می شود.

دکتر هاشمی  اظهار کرد: برخلاف برخی از استان ها مشکل قزوین در بخش درمان زیر ساخت های آن است و استان قزوین در بخش پزشکی از نیروی انسانی مجرب و فضاهای آموزشی مناسبی برخوردار می باشد.

وی در این جلسه بر تعیین برنامه زمان بندی برای شروع عملیات اجرایی بیمارستان 1000 تختخوابی در قزوین تاکید و آمادگی وزارتخانه را جهت حمایت و ارتقای سطح خدمات درمانی در استان قزوین اعلام کرد.

مرتضی روزبه در این جلسه در سخنانی بیان داشت: ساخت بیمارستان 1000تختخوابی از دغدغه ها و مطالبات جدی استان است که با جدیت در دست پیگیری است و تاکنون چند جلسه در این خصوص با حضور مسوولان مربوطه تشکیل شده است.

وی افزود: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی 40 هکتار زمین برای شروع عملیات اجرایی این بیمارستان تخصیص یافته است.
استاندار تصریح کرد: از وزیر بهداشت و درمان درخواست و انتظار داریم که تاکیدات و دستورات لازم را برای پیگیری و سرعت بخشیدن به آغاز عملیات اجرایی این پروژه در قزوین داشته باشند.

وی اظهار کرد: قزوین از نظر وضعیت بیمارستان و زیرساخت های درمانی از شرایط مطلوب و مناسبی برخوردار نیست به گونه ای که قدیمی ترین بیمارستان استان در سال  1315 احداث شده و آخرین آن بیمارستان ولایت می باشد که در همین راستا حمایت و مساعدت ویژه وزارت بهداشت و درمان را می طلبد.

استاندار با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان خاطر نشان کرد: موقعیت قزوین به دلیل وجود جاده های مواصلاتی و جابجایی حجم بالای بار و مسافر ایجاب می کند که نگاه ویژه ای به بیمارستان های استان با هدف ارتقای سطح خدمات درمانی صورت بگیرد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان استان پس از بیان دغدغه ها و مسایل و مشکلات حوزه درمان و بهداشت در سطح استان و شهرستان ها خواستار حمایت موثر و تقویت امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی از سوی وزیر بهداشت و درمان شدند.

 

  • قزوین فردا