قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

قزوین فردا::  عباس نیکویه در یاداشتی در روزنامه ولایت نوشت : تغییرات اخیر استان که جو سیاسی خاصی را هم به وجود آورده است از جهات مختلف قابل بحث و بررسی است.
یکی از این موارد انتخاب دو استاندار در کمتر از دو سال و حواشی مربوط به آن و چگونگی اجماع و هماهنگی گروه‌های مختلف قبل و بعد از انتصاب‌ها و سهم‌خواهی‌ها و به رخ کشیدن میزان نفوذ در انتصاب استاندار و ... بوده به طوری که آقای روزبه را در صف اصلاح‌طلبان و آقای همتی را در صف اصول‌گرا دسته‌بندی می‌کنند که این وضعیت کار را برای هر استان و استانداری سخت می‌کند و نتیجتا عملکرد دو هفته‌ای استاندار جدید در انتصابات به تذکر در نماز جمعه منجر می‌شود.

یک اصل مقبولی وجود دارد که وقتی یک جریان سیاسی اداره کشور را در دست می‌گیرد؛ باید بتواند و فرصت داشته باشد با نیروها و تشکیلات همسو و همفکر خود کشور را بر اساس برنامه‌های کلان و چشم‌انداز و دیدگاه‌های ولی فقیه اداره کند و به اهداف از پیش تعیین شده برساند. بر همین اساس نمی‌توان توقع داشت رئیس جمهور از نیروهای مخالف با ایده‌ها و شعارهای خود در پست‌های حساس و سیاسی استفاده کند که در این صورت مسلما اداره کشور دچار تنش و مردم با مشکل مواجه خواهند شد؛ مگر اینکه دولت یک دولت ائتلافی باشد که اساسا در نظام اسلامی ما دولت ائتلافی شکل نمی‌گیرد، ولی مشکلات به وجود آمده در استان ما شاید از بعضی استان‌های دیگر بیشتر از عدم تبیین مناسب شعار تدبیر و اعتدال است.
اگر اعتدال به معنی میانه‌روی و آرامش در اداره امور و ایجاد رضایت نسبی در مخالفین است، با اعتدالی که منجر به شایسته‌سالاری می‌شود متفاوت است و هر کدام راهکار خاص خود را دارند؛ ولی آنچه که از اهمیت بالایی در هر دو نگاه وجود دارد؛ می‌بایست اراده جدی در هماهنگی و توجیه طرفداران و حامیان آن جریان سیاسی خصوصا تندروها وجود داشته باشد که متاسفانه نحوه انتصاب و حمایت و برکناری آقای روزبه و نحوه عملکرد آقای همتی تاکنون بیانگر این واقعیت است که نه تبیین درستی از اعتدال وجود دارد و نه توانایی ایجاد هماهنگی بین حامیان. چون این دو برادر عزیز نماینده عالی یک دولت در استان بوده‌اند که دو روش سیاسی کاملا متفاوت و متضاد را به نمایش گذاشتند. 
عزل و نصب‌های چند روزه‌ آقای همتی هم از لحاظ سرعت و هم تعداد این شائبه را بین مردم ایجاد کرده است که اولا این جابجایی‌ها برای انتخابات پیش رو انجام می‌شود و ثانیا با توجه به غیربومی بودن ایشان و مدیریت چند روزه و سرعت تعویض‌ها، اراده مدیریتی وجود ندارد؛ بلکه ایشان مجری لیستی است که عده‌ای در اختیار استاندار قرار داده‌اند، و از طرفی با توجه به این موارد و اینکه حتی بعضی از مدیران تا آخرین لحظه از عزل خود اطلاعی نداشتند، در محافل سیاسی تحت عنوان نگرانی و آشفته‌گی در اردوگاه اصلاح‌طلبان تحلیل می‌شود.

روزنامه ولایت قزوین


  • قزوین فردا

نظرات  (۸)

  • طاهرخانی
  • اگررای واقعی مردم را دارید از عزل ونصبها دلهره نداشته باشید 
    باعرض معذرت  استانداران احمدی نزادی غیر بومی لیست مسولین استانی را از چه کسی میگرفتند؟
  • قزوینی نژاد
  • سلام ،نگرانی جنابعالی چرا الان بروز داده شده است ، در 2 سال گذشته چرا نگران عزل و نصبها نبودید.... استاندار غیر بومی بدون وامدار بودن به صاحبان زر و زور استان رویه ای را دنبال میکند که خواست عمومی مردم است ....
    شما دیگر نظری نده که خسته شدیماز دست امسال شما در آمد جناب عالی چه بود که پسرت با سواری سیصد میلیونی در شهر دور میزند آ یا پدرت پولدار بوده
    خرچه داند قیمت نقل و نبات
    یه کلمه هم از مادر عروس!!!
  • نوید صابونی ها
  • عزیزم اندازه ی قد و قوارت و سابقه ی درخشانت!!! حرف بزن نه اندازه ی روزبه ای نه همتی پس اندازه خودت افاضات کن که ضایع نشی
    اینده به زودی نگاه ژرف بینانه شما خون دل خورده استان را تایید خواهد کرد