قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب


قزوین فردا، جواد شمس| حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و آبیک در مجلس شورای اسلامی، صبح روز جمعه 4 دی و در محل حسینیه آیت‌الله شالی (ره)، با تعدادی از مدیران مسئول نشریات، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اصولگرای استان قزوین، دیدار کرد.

حجت‌الاسلام حسینی در این دیدار در سخنان آغازین خود با اشاره به حضور داشتن در هفته وحدت، با بیان برخی از مصائب انتشار اسلام ناب محمدی در طول تاریخ، گفت: از همان ابتدای بیان رسالت توسط پیامبر گرامی اسلام (ص)، دشمنی‌ها برای مقابله با اسلام ناب آغاز شد. دشمنان اسلام؛ به ویژه یهود، برای تحقق نیافتن اسلام ناب تلاش کردند و فعالیت‌ها برای انحراف آن به صورت گسترده‌ای انجام شد.


القای مرجعیت علیه مرجعیت در صدر انقلاب

وی در ادامه با بیان اینکه تشیع تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه دارای حکومت نبود، افزود: حضرت امام خمینی (ره) اسلام را احیا کرد و پایه‌گذار اسلام ناب محمدی در ایران شد. جمهوری اسلامی ایران با مبنای فکری شیعه خود، در ابتدای تشکیل خود با مشکلاتی مواجه بود که تمامی آنها با تدابیر حضرت امام (ره) خنثی شدند. مشکلاتی که هم در خارج و هم در داخل کشور بنیان گذاشته می‌شدند و شاید اولین آنها مسأله خطیر مذهب علیه مذهب، مرجعیت علیه مرجعیت و روحانیت علیه روحانیت بود. در آن برهه امام (ره) مقابل افراطی‌گری‌ها ایستادند و اجازه دخالت را ندادند. مسأله بعدی از بُعد سیاسی رخ داد و مربوط به اولین رییس جمهوری اسلامی ایران بود که آن هم با درایت امام (ره) به صورت بسیار خوبی حل شد.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اینها مشکلاتی بود که در داخل ایجاد شدند؛ اما دشمنان خارجی هم برای مقابله با اسلام ناب محمدی، بیکار ننشستند و در هر دوره‌ای بحرانی را برای شکست انقلاب اسلامی طراحی کردند. از جمله راه‌اندازی جنگ عراق علیه ایران با هدف ترویج اندیشه ضدیت عرب و عجم. وقتی خبر بمباران ایران توسط ارتش بعثی عراق، منتشر شد، خیلی‌ها ترسیدند؛ ولی امام (ره) شجاعانه ایستادگی کردند و با مدیریت جنگ، ایران را به پیروزی رساندند. همین شجاعت امام (ره) بود که یأس و ناامیدی در جامعه و حتی میان برخی از کارگزاران نظام را تبدیل به امید کرد و نتیجه این امید، همان شد که در پایان جنگ رخ داد. انقلاب اسلامی از این بحران هم مانند بحران‌های پیشین و آینده، سربلند بیرون آمد و اثری که داشت این بود که انقلابیون جهان حتی پیروان مذهب اهل سنت، تمایل به امام خمینی (ره) و صدور انقلاب اسلامی، پیدا کردند.

 

ترویج اسلام وهابی برای مقابله با ایران

حسینی، در ادامه به بیان برخی از اقدامات دیگر دشمنان اسلام ناب محمدی در داخل و خارج از کشور پرداخت و در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: یکی از اقدامات کور دشمنان برای مقابله با پیام انقلاب اسلامی، حمایت و پشتیبانی از اسلام عربستان سعودی و وهابی و اسلام آمریکایی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و اروپا با استفاده از احداث مسجد توسط آل‌سعود و تدریس اسلام توسط عالمان وهابی، بود. نتیجه این فعالیت زایش، رشد و نفوذ گروه‌های افراطی به اصطلاح اسلامی همانند داعش و القاعده و طالبان در کشورهای مختلف بود که امروز ضررهای آن متوجه تمامی دنیاست.

 

روشنفکران و مسأله‌ای به نام دین

وی افزود: موضوع دیگر که این بار در داخل ایران طراحی و مدیریت می‌شد، بحث فعالیت روشنفکرانی بود که دین را مسأله‌ای شخصی می‌پنداشتند و دین را به عنوان حکومت نمی‌پذیرفتند. این گروه اندیشه خود را بعد از رحلت امام (ره) ترویج و اقدام به طرح شبهات کردند؛ چون می‌دانستند که امام (ره) به سختی با آنها برخورد می‌کند و تجربه اعلام نظر امام (ره) درباره فعالیت نهضت آزادی‌ها و جبهه‌ملی‌ها را داشتند. البته این گروه تا زمانیکه با انقلابیون تلفیق نشده بودند، جایگاهی هم نداشتند.

 

مراکز تصمیم‌سازی که به دست نااهلان افتادند

حضور در نهادها تصمیم‌ساز جمهوری اسلامی ایران، از جمله نقشه‌های دشمنان اسلام ناب محمدی از منظر حجت‌الاسلام حسینی است. وی در این باره تصریح کرد: هنگامی که دشمن دید با جنگ و تحریم و اقتصاد نمی‌تواند انقلاب را شکست دهند، به سراغ مراکز تصمیم‌ساز کشور آمد. در برهه‌ای از زمان هم این دشمنان داخلی با حمایت همفکران خارجی خود، توانستند در مراکز تصمیم‌ساز کشور حضور داشته باشند. البته خیلی زود آن را از دست دادند؛ ولی باز دنبال حضور در این مراکز هستند.

وی تأکید کرد: بعد از دوم خرداد این گروه، مجلس شورای اسلامی را در اختیار گرفت؛ البته تمامی آنها عوامل آمریکایی نبودند؛ ولی عوامل آمریکایی در کنارشان قرار گرفتند و القائات خود را به آنها تحمیل کردند. لطف خدا بود که این وضعیت برگشت؛ با این حال تمام هم و غم این گروه این است که باز هم این مراکز به خصوص مجلس خبرگان رهبری را در اختیار داشته باشد.

حسینی همچنین گفت: تا الان حدود 800 نفر برای حضور در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که امری بی‌سابقه است. کاملاً مشخص است که خیلی از این افراد دارای صلاحیت حتی برای ثبت نام نیستند و اولین شرایط لازم برای حضور در انتخابات را ندارند. در واقع اینها ثبت نام کرده‌اند تا با رد صلاحیت‌ها، دشمنان به سوءتبلیغ بپردازند و شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند تا نیروهای خودشان تأیید صلاحیت شوند. این گروه به دنبال دوقطبی کردن جامعه نسبت به موضوع ارتباط مجلس خبرگان و رهبری هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث حضور جناح‌ها در مجلس اهمیت چندانی دارد، گفت: خدا می‌داند ما با اصلاح‌طلبانی که اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری را قبول داشته باشد، اختلافی نداریم. تلاش ما مقابله با کسانی است که اندیشه امام (ره) مبتنی بر رواج اسلام ناب محمدی را قبول ندارند.

 

اصولگرایان به دنبال وحدت رویه باشند

حجت‌الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خطاب به مدیران مسئول نشریات، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اصولگرای حاضر در این جلسه گفت: نمایندگان رسانه‌های اصولگرا! امروز احساس خطر کنید و به میدان بیایید. وحدت رویه داشته باشید و همدیگر را خنثی نکنید. با گفت‌وگو، نه با های و هوی، به مقابله با کسانی بروید که به دنبال ضربه زدن به جریان اصولگرایی هستند و بدانید که انتخابات این دوره، بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست و بحث نفوذ است.


واگویه های حسینی با روزنامه نگاران

:: وهابیت که 35 سال است اندیشه‌اش را در تمام دنیا ترویج می‌دهد، تمام ضدیت‌اش شیعه و مذهب تشیع است. آنها کوچک‌ترین حساسیتی به اسرائیل و اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین عزیز ندارند. به همین دلیل است که جوانان مسلمان اروپا در اختیار گروه‌هایی مانند داعش هستند. اینها جوانانی هستند که در مساجد احداث شده توسط عربستان سعوی و زیر نظر شیوخ وهابی، اسلام را یادگرفته‌اند.

 

:: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در میان کشورهای عربی تنها کشورهای لیبی و سوریه از ایران حمایت می‌کردند. با این حال هنگامی که آقای دکتر ولایتی همان زمان برای دیدار با معمر قذافی به لیبی رفته بود، قذافی به وی گفت که ما به خون صدام تشنه هستیم؛ اما اجازه نخواهیم داد شما بر عرب، پیرزو شوید.

 

:: سال 61 آقای سروش، به عنوان یک اندیشمند مذهبی، از جمله مدافعان و مروجان نظریه ولایت فقیه بود. وی برنامه‌ای در روزهای دوشنبه داشت با عنوان خطبه متقین که حتی طلبه‌ها هم هر هفته منتظر شنیدن این خطبه بودند. همان ایام از آیت‌الله مصباح‌یزدی پرسیدند که نظرتان درباره دکتر سورش چیست؟ در پاسخ گفت که او منکر ولایت و امامت و رسالت و خدایی خواهد شد.

- باید به سیستم دانشگاهی کشور انتقاد کرد. در تمامی علومی که اسلام حرفی برای گفتن دارد، به دنبال آرا و نظریات غربی هستیم که مبنای بیش‌تر آنها سکولار است و کوچک‌ترین ارتباطی با جامعه دینی ما ندارد.

 

:: همه می‌دانیم که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، از نظر سیاسی و اندیشه‌ای، فردی است بسیار قوی و قدرتمند. در دیداری که با وی داشتیم گفت که اگر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) نبودند، ما نبرد را نیمه‌کاره رها می‌کردیم، اسد از سوریه می‌گریخت و افراطی‌ها سوریه را در اختیار می‌گرفتند و قطعاً در سوریه شکست می‌خوردیم. ما به خاطر پیچیدگی اوضاع به دنبال نیمه‌کاره رها کردن نبرد بودیم که با مخالفت و هدایت مقام معظم رهبری، از تصمیم خود منصرف شدیم.

 

:: عراق و یمن در تمام تاریخ با ما ضد بودند؛ اما امروز این کشورها در اختیار کسانی هستند که پیرو ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

 

:: در خصوص اقتصاد کشور باید بگویم که ما منابع و بستر بسیار خوبی برای رشد اقتصادی داریم؛ اما تدبیرش را نمی‌دانیم. حال اگر دولت نظرات امام (ره) و مقام معظم رهبری را در این باره پیگیری کند، مشکل اقتصادی نخواهیم داشت.

 

پای صحبت و حرف دل روزنامه‌نگاران

وحدت رسانه ها، فعالیت منسجم، تقسیم کار و حرکت بر اساس نقشه راه

با پایان یافتن سخنان حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، مدیران مسئول نشریات، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اصولگرای استان قزوین، به ارایه دیدگاه‌های خود در خصوص انتخابات پیش رو پرداختند.

حجت‌الاسلام علی اصغر خلج، سردبیر هفته نامه اندیشه زلال آغازگر این سخنان بود. وی گفت: زمانی پرچم کمونیسم را بر سردر مدرسه فیضیه کوبیدند تا اعلام کنند که مقابل ما شکست خواهید خورد و روحانیون در جامعه هیچ نقشی نخواهند داشت؛ اما امروز دنیا دید که رییس جمهوری روسیه ‌ـ به عنوان مهد کمونیسم ـ مستقیم از فرودگاه خدمت مقام معظم رهبری رسید و این موضوع، عظمت انقلاب اسلامی ایران را اثبات می‌کند.

ایمان  حیاتی، روزنامه نگار و مشاور رسانه‌ای روح الله عباسپور، نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس، هم به وحدت اصولگرایان تأکید کرد و دکتررحمانی مدیرمسوول هفته نامه مشکات بصیرت، خواستار تبیین شاخص‌های نامزدهای مجلس و خبرگان برای معرفی به مخاطبان و جامعه استان قزوین شد.

ابراهیمی (وبلاگ‌نویس)، وحدت بین اصولگرایان را خواستار شد و عابدیان که مستند طنز «دیگه چه خبر؟» او در قزوین معروف است و مشهور، موضوع حضور یک بزرگ‌تر برای هدایت اصولگرایان قزوین را یادآوری کرد. محمدصادق جهانبخش (قزوین خبر) هم با تأکید بر تقویت تیم‌های رسانه‌ای نامزدهای اصولگرا در انتخابات پیش رو، خواستار توجه نمایندگان مجلس به موضوع برجام و نقشه‌ای که آمریکا برای اجرای یک‌طرفه آن توسط ایران کشیده است، شد.

جواد غلامیان (رایحه مهر) حمایت رسانه‌ها توسط بزرگان اصولگرایی در استان را خواستار شد و احمد احمد خورگامی (افق آینده و هفت دی) هم سبک زندگی حجت‌الاسلام حسینی در قامت نمایندگی مجلس را معنای اصولگرایی معرفی کرد. مهدی خلیلی،سردبیر سابق قزوین خبر هم گوشزد که دیر از خواب بیدار شده‌ایم و رقیب، 4 سال است که دست به کار شده و ما تنها 2 ماه پیش رو را داریم باید از همین زمان هم به نحو احسن استفاده کنیم.

علیرضا جلالی، گرافیست و فعال رسانه‌ای، دست روی نکنه مهمی گذشت و گفت که نباید به تخریب رقبا بپردازیم و به جای آن باید خود را تقویت کنیم. توجه‌مان در این باره باید به تولید محتوا و ارایه مطالب قوی به مخاطبان باشد.

در این بخش از این دیدار، حسن حمزه‌زاده، مدیرمسوول هفته نامه قزوین فردا، به جمع‌بندی مطالب ارایه شده پرداخت و در شروع کلام خود گفت: جبهه مقابل ما مدتی است که منسجم و هماهنگ کار می‌کند. ما هم باید توان‌مان را به این نکته معطوف کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های امروز و بسترهایی که البته خیلی هم در موارد مختلف مهیا نیستند، فعالیت‌های خود برای تحقق اهداف اصولگرایی استان انجام دهیم.

وی تأکید کرد: باید فعالیت منسجم رسانه‌ای داشته باشیم و برای این کار با ایجاد هماهنگی بین خود، تقسیم وظایف کنیم. باید با استفاده از فرهنگ استفاده از فضای مجازی، نقشه راه خود را تعیین کنیم و با گزیده‌سنجی و گزیده‌انتشاری، مخاطبان خود را افزایش دهیم.

حمزه‌زاده همچنین در پایان سخنان خود از کمبود تولید محتوا در رسانه‌های اصولگرای استان قزوین انتقاد و پس از آن تأکید کرد که به جای تخریب رقیب، به بزرگداشت رفیق بپردازیم.

 

 

  • قزوین فردا