قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

80دقیقه رک وبی پرده باحجت الاسلام حسینی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی

متن کامل گفتگوی اختصاصی هفته نامه تاک باحجت الاسلام حسینی

به گزارش قزوین فردابه نقل ازهفته نامه تاک قزوین/امید مافی-رکسانا رضایی:ما دردوران حاکمیت آقایان برابرشان ایستادیم و مبارزه کردیم‌امروز که دیگر قدرتی ندارند‌/من صراحتاً به آیت اله باریک‌بین عرض کردم وبه شخص آقای روزبه هم گفتم اگر افراطیونی که با نظام سر ستیز داشته و دارند و جریان فتنه را به پا کردند روی کار بیایند سکوت نخواهم کرد وهم دراستان  و هم در مجلس  اعتراض می‌کنم/اگر امروز هم انتخابات برگزار شود بین موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد شک نکنید به احمدی‌نژاد رای خواهم داد‌.

"برای او جهان جای بزرگی نیست . آدمی که غمخوار یک شهر و هزاران آدم باشد و پای ایدئولوژی‌اش تاوان دهد جهان را سوء تفاهمی بزرگ می‌داند لابد ‌.

رفیق جنوب شهری‌ها و ملابنویس‌ مستمندان از وقتی به بهارستان رفته غصه‌هایش بیشتر شده است‌. او وقتی دردهای مردم را می‌بینید و به لابی‌های کثیف پشت پرده می‌نگرد سر تکان می‌دهد و آرزو می کند کاش دنیا جور دیگری بود. او که نه ویلا می‌خواهد، نه ماشین آخرین مدل و نه حساب‌های بانکی میلیاردی قبل از رفتن به بهارستان‌ زندگی آرام کنار سیده خانم و بچه‌ها و نوه‌هایش را به هیاهو در میدان پر از تزویر سیاست ترجیح می داد‌ اما  وقتی پیروز شد پاشنه ها را ور کشید و شبانه روز برای حل مشکلات مردمی که دفتر سیدنجیب را آخرین مامن و پناه خود می دانستند تلاش کرد .

سید مرتضی حسینی غمخوار است‌. شریک دلتنگی همه آدمهای خسته جان است. او سالهاست زرق و برق دنیا را طلاق داده و با شنیدن قصه‌های غم آلود مردم چشمهایش خیس می‌شود. او شبی که انتخابات را برد به کسی مشتلق نداد و تنها برای ما که تا صبح در خانه‌اش پلک نزده بودیم قصه‌ی بی وفایی پست‌ها و صندلی‌ها را تعریف کرد. بعدها نیز او در بهارستان از پشت تریبون‌ها فقط برای بی پناهان نهیب زد ‌". 

*از حماسه 22 بهمن شروع کنیم . ملت دوباره فریاد عزت خواهی خود را به گوش‌ها رساند .

-راهپیمایی امسال دو پیام داشت‌: پیام اول به خارجی‌ها بود. مردم علیرغم مشکلات فراوان اعلام کردند که حاضرند گرسنگی بکشند اما زیر بار ذلت نروند‌. پیام دوم به داخل بود. مردم به مسئولین پیام دادند که در سختی خودتان را نبازید. مردم می‌خواهند مذاکرات ژنو واقعاً در عمل برد  برد باشد .

*حالا برد  برد هست واقعاً ؟

-ما که این را قبول نداریم‌. آقای دکتر روحانی در دانشگاه شهید بهشتی گفتند منتقدین ما کم سوادند . خب همین کم سوادها آماده‌اند با وزیر با سواد ایشان مناظره کنند تا معلوم شود در ژنو ما پیروز شدیم یا شکست خوردیم؟ به هر حال پیام ملت این بود که دولتمردان نباید قافیه را به راحتی ببازند .

*خانم ابتکار که به قزوین آمده بودند از باز بودن درهای نقد سخن گفتند. آیا واقعا تا اینجا دولت ظرفیت تحمل انتقادها را داشته است‌؟

-اتفاقا دولت نشان داده تحمل زیادی ندارد . شما دیدید در بحث مطبوعات یا می‌بندند و یا تذکر می‌دهند ‌. در بحث ژنو منتقدین را کم سواد می‌خوانند. بعد هم در استان خودمان آقای عابدینی بعنوان امام جمعه موقت انتقاد دلسوزانه‌ای می‌کند اما استاندار محترم تاب نمی‌آورد و موضع می‌گیرد‌.

*آقای روزبه که از جنس اعتدال هستند چرا اینگونه موضع گرفتند‌؟ بالاخره نام مرتضی روزبه به عنوان چهره‌ای ارزشی با نماز جمعه گره خورده‌؟

-من واقعا تعجب کردم . اولاً جایگاه نماز جمعه ارتباطی به استاندار ندارد و اگر قرار باشد تذکری داده شود حضرت آیت اله باریک‌بین حتما تذکر خواهند داد. بعد هم ...

*بعد هم چی حاج آقا؟

-الحق و الانصاف آقای عابدینی خیلی منطقی نقد کردند. شما جملات ایشان را چاپ کنید تا مردم قضاوت کنند‌. آقای عابدینی در انتقاد از دولت سابق هم چندین خطبه داشت‌. خود ایشان می‌گفت زمانی که آقای روزبه استاندار نبود یک روز پس از شنیدن انتقاداتم از دولت احمدی نژاد آمد مرا بوسید و تقدیر کرد‌. خود من بعنوان وکیل مردم دل پری دارم‌.

*شما حاج آقا ؟

-بله، در مجلس تا می‌آییم به وزیر تذکر دهیم سروصدا به پا می کنند .

*بعضی روزنامه‌های اصلاح طلب اینگونه تحلیل می‌کنند که منتقدین دولت کمتر از 25 نفر هستند !

-اینطور نیست. مجلس اوایل خوشبین بود اما متوجه شد دولت به وعده‌هایش عمل نمی‌کند و امروز اکثریت مجلس نسبت به دولت موضع دارند‌. این کارت زردها را چند نفر دادند‌؟ 20 نفر؟

*ولی آخرین تذکر به به رییس جمهور تنها به امضا 24 نماینده رسیده بود!

بله ، درست است‌.

*شما هم امضا کردید؟

-من هم امضا کردم .

*بگذریم... بی تردید نقش آیت‌اله باریک بین در ایجاد آرامش در استان انکار ناپذیر است‌. قبول دارید  وجود آیت اله در تمام این سالها پیام‌آور دوستی و مودت و اخلاق بوده است؟ من بی‌تعارف گفتم .

صددرصد . بصیرت حضرت آیت اله باریک‌بین در این سالها چراغ راه بوده و ایشان اشراف کامل بر مسائل استان دارند‌. ائمه جمعه موقت هم پیرو مسیر آیت‌اله باریک بین هستند . حالا ممکن است بعضی‌ها مواضع اصولی چهره‌هایی مثل آقای عابدینی را قبول نداشته باشند‌. اینها می‌خواهند شرایطی فراهم کنند تا آقای عابدینی از مواضع خود عقب‌نشینی کند و یا اینکه آیت‌اله باریک‌بین ایشان را از این منصب کنار بگذارند‌. اینها دنبال این دو هدف هستند. الحمداله آیت اله باریک بین به بهترین نحو همه اتفاقات را رصد می‌کند و شک ندارم انتقادات سازنده امام جمعه موقت را تایید خواهند کرد .

رگان مطبوعاتی مشاور آیت اله هاشمی در قزوین در شماره آخر خود یک صفحه به شما و آقای عباسپور و صحبت‌هایتان در سگزآباد اختصاص داده بود. آن حرف‌ها واقعاً از زبان شما گفته شده بود؟

-اینها ما را سالها در نشریه شان تحریم کرده بودند‌. اخیراً که حرف‌های ما را چاپ می‌کنند دنبال این هستند گفته هایمان را بریده بریده منتشر کنند تا به خوانندگان خود القا کنند که حسینی ضد و نقیض حرف می‌زند . اینها اگر منتقد منصفی هستند باید همه حرفهای مرا چاپ کنند‌ و بعد دریچه نقد را باز بگذارند‌. بریده بریده چاپ کردن حرف‌ها یعنی چی؟ البته من دلیل عصبانیت اینها را می‌دانم .

*بیشتر توضیح بدهید حاج آقا. مصاحبه به جاهای پر حرارتی رسید‌.

-به هر حال کسی که از پشت تریبون مجلس فریاد می‌زد من محبوب‌ترین فرد در قزوین هستم با 32 هزار فاصله از من شکست خورد و از صحنه خارج شد‌.  اینکه فرزند ایشان از پدر حمایت می‌کند هیچ ایرادی ندارد ، ولی آدم منصف باید مطالب را کامل بیان کند و بعد به قضاوت بنشیند‌.

ظهار نظر شما راجع به آقای عباسپور و آقای علیخانی در سگزآباد خیلی پرسروصدا بود . آن حرف‌ها واقعاً متعلق به شماست؟

-من گفتم عباسپور را از قبل انقلاب می‌شناسم. من به سگزآباد می‌رفتم و بر علیه شاه سخنرانی می‌کردم و آقای عباسپور که نوجوان بود از ما حمایت می‌کرد‌. در زمان شیخ قدرت که کمیته دربست در اختیارشان بود اتفاقاتی افتاد که ترجیح می‌دهم همه را اینجا بازگو نکنم. مگر کسی جرات می‌کرد در استان روبروی اینها بایستد‌. ما در دوران حاکمیت آقایان برابرشان ایستادیم و مبارزه کردیم‌. امروز که دیگر قدرتی ندارند‌. تصور می‌کنند با روی کار آمدن دکتر حسن برنده اند‌. نه اینطور نیست‌. دولت و مردم به اینها روی خوش نشان نمی‌دهند .

*خب چرا؟

برای اینکه مردم هشیار شده‌اند و مجلس هم دیگر در اختیارشان نیست‌.  

*ولی به شدت به دنبال فتح مجلس بعدی هستن

-چه مانعی دارد‌. بگذارید تلاش کنند . اینها موفق نخواهند شد. اصلاح‌طلبان به خارج از کشور اتکا کرده‌اند تا مشکلات اقتصاد حل شود‌. امریکا هم نمی‌گذارد اینها به خواسته خود برسند‌.

*ولی برخی تئورسین ها احتمال پیروزی اصلاح طلبان را در انتخابات آینده مجلس  می‌دهند‌؟

اشکالی ندارد فقط اگر نیاوردند نگویند رای ما دزدیده شد‌. اگر هم برنده شدند مدام نگویند آقا فرموده حق‌الناس است‌. آقا که از اول گفته بودند رای مردم حق‌الناس است‌. اینها انگار تازه متوجه شدند.

*یادم رفت بپرسم ته قصه هسته‌ای چه می‌شود؟ فکر کنید و بعد بگویید جاج آقا.

ته قصه چیزی برای اقتصاد ما نمی‌ماسد‌.

*راستی آقای بهشتی سرشت دو مرتبه در این روزها تاکید کرده‌اند آقای روزبه قول داده 80 درصد مدیران استان را از اردوی اصلاحات بچینند‌. البته استاندار تکذیب کرد‌. شما فکر می کنید با گذر زمان چه اتفاقی بیفتد؟

-ببینید میانه روی و اعتدال یعنی اینکه استاندار از مشارکتی‌ها و سازمان مجاهدینی‌ها استفاده نکند‌. این طرف هم از پایداری‌ها استفاده نکند . میانه روی و اعتدالی که آقای روحانی از آن حرف زده یعنی این . اگر غیر از این باشد تعادلی وجود ندارد و دولت و استاندارش به مشکل می‌خورند‌. من صراحتاً به آیت اله باریک‌بین عرض کردم و به شخص آقای روزبه هم گفتم اگر افراطیونی که با نظام سر ستیز داشته و دارند و جریان فتنه را به پا کردند روی کار بیایند سکوت نخواهم کرد و هم در استان  و هم در مجلس  اعتراض می‌کنم یادمان باشد مجمع نمایندگان استان با هیچ کس رودربایستی ندارد و اگر تندروها برگردند هر چهار نماینده جور دیگری رفتار خواهند کرد .

*ولی آقای روزبه با این شخصیت معتدل بعید است به سمت افراطی‌ها بروند‌. ما که اینطور برداشت کرده‌ایم. تا اینجای کار هم اینطور بوده انصافاً.

-من هم بعنوان نماینده مردم خوشبینم. احساسم این است آقای روزبه با این مشی به سوی افراطیون نخواهند رفت‌. ولی ما می‌گوییم مدیران منصف و معتدل و حتی اصلاح‌طلب که دنبال حل مشکل مردم باشند را سرکار بیاورند‌. به هر حال چون آیت اله باریک‌بین استاندار را تایید کرده‌اند اگر قصوری صورت گیرد به ایشان هم ضربه خواهد خورد‌.

*یادم هست شب اعلام نتایج انتخابات مجلس نهم شما در اتاقتان خوابیده بودید و به اخبار هم گوش نمی‌دادید. ما طبقه پایین مدام خبرها را می‌گرفتیم. هنگام نماز صبح که رسید پیروزی شما قطعی شد و در حالی نماز را اقامه کردید که هیجان چندانی نداشتید‌. سید مرتضی حسینی در انتخابات آینده باز هم به صحنه خواهد آمد‌؟ بعضی‌ها می‌گویند کمی خسته‌اید .

-من دنبال تکلیفم‌. اگر تکلیف از روی دوشم برداشته شود راحت خواهم شد‌. در انتخابات آینده هم اگر لایق‌تر و حزب الهی‌تر و کاری‌تر از من ثبت نام کند قطعاً به نفع جریان اصولگرایی کنار می‌روم و اتحاد را بر تشتت ترجیح می دهم‌.

*اما اگر فردی با این فاکتورها نیابد چی؟

-آن وقت در میدان می‌مانم و اجازه نمی‌دهم کسانی به مجلس بروند که حوادث تلخی برای نظام و انقلاب و رهبری ایجاد کنند‌.

*پس از دو سال حضور در بهارستان شما به چه برداشت‌های تازه‌ای رسیدید؟

-من جز سختی چیزی ندیدم . از جمیع جهات . شاید برای یک نماینده مادی و دنیا طلب فرصت خوبی باشد تا صاحب کارخانه و ویلا و انواع و اقسام امکانات گردد ولی برای ما که دنبال این حرف‌ها نیستیم جز سختی چیز دیگری وجود ندارد .

*مهم‌ترین دغدغه مردم در ملاقاتهای متعددی که دارید چه دغدغه‌هایی هستند ؟

-مساله اقتصادی ، بیکاری و گرانی .

*دولت می‌تواند این مسائل را حل کند؟

-خب مجموعه سرمایه داران مملکت با این دولت خوب هستند و کمک می‌کنند تا دولت زمین نخورد . اینها برای احمدی‌نژاد کارشکنی می کردند و جریانی پشت قصه بود که احمدی‌نژاد پایان دولتش موفق نباشد‌. البته خودش هم ضعف‌هایی داشت‌. خوشبختانه این دولت در این بخش مشکلاتی ندارد و بر این اساس شاید فرجی شود .

*خیلی پوست کنده فکر می‌کنید این دولت هشت ساله شود؟

-بعید می‌دانم‌.

*چطور؟

شما حضور احمدی نژاد در راهپیمایی 22 بهمن و استقبال مردم از ایشان را ببینید پاسخ سوالتان را می‌گیرید .

80 دقیقه از مصاحبه گذشته راستی شما هنوز هم حامی احمدی نژاد هستید حاج آقا؟

من به آن چیزی که برسم عمل می‌کنم و نگران جوسازی این و آن نیستم . من با افتخار به احمدی‌نژاد رای دادم و آنجا که بد عمل کرد و به مشایی بها داد مقابلش ایستادم و اگر امروز هم انتخابات برگزار شود بین موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد شک نکنید به احمدی‌نژاد رای خواهم داد‌.

*راستی موسوی وکروبی برمی گردند؟

هر وقت توبه کنند شاید برگردند‌. راست و حسینی اینها اگر برگردند دوباره برای مملکت مشکل ایجاد می‌کنند . وقتی شورای امنیت تشخیص داده خانه نشین باشند حجت تمام است، مگر آنکه توبه کنند و رسماً بگویند دیگر فتنه گری نخواهند کرد‌.

ممنون حاج آقا . مصاحبه خوبی بود .

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

درود برسید انقلابی