قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

انجمن اسلامی دانشجویان

ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا آن ها را شکست دهند از پای نمی نشینیم ... آمریکای جهانخوار باید بداند که ملت عزیز و خمینی تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد ... تمام آزادیخواهان باید با روشن بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها ، خصوصاً آمریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان می‌گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند ، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد ... من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست ، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم."

فرازهایی از بیانات و وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)

   در 22 ژانویه سال 2002 میلادی هنگامی که آمریکایی ها ، سرمستِ به زعم خود پیروزی در حمله به افغانستان بودند ، جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا طی سخنانی در کنگره اظهار داشت: " احتمالاً پس از افغانستان هدف بعدی ما در این جنگ ایران خواهد بود". چند ماه بعد ارتش آمریکا اقدام به برگزاری بزرگترین و پرهزینه ترین رزمایش تاریخ نیروهای مسلح خود نمود. هدف از این رزمایش که چالش هزاره (Millennium Challenge) نام داشت شبیه سازی و تمرین رویارویی مستقیم با ایران در خلیج فارس و بررسی آثار و نتایج آن بود. طبق سناریوی این رزمایش ، نیروی دریایی آمریکا به صورت گسترده ، یک تهاجم تمام عیار را علیه ایران ترتیب می دهد ، نیروهای ایرانی نیز تمام قد در مقابل آنها ایستادگی کرده و با استفاده از تعداد زیادی قایق تندرو موشک انداز به سمت ناوگان نیروی دریایی آمریکا یورش می برند و با شلیک تعداد قابل توجهی موشک به تهاجم نظامی آمریکا پاسخ می دهند. نتیجه واکنش ایران برای آمریکایی ها به هیچ وجه قابل تصور نبود چراکه این واکنش باعث بر هم خوردن آرایش نظامی نیروهای آمریکایی و در نتیجه نابودی ۱۶ ناو آمریکایی ، شامل یک ناو هواپیمابر ، 10 رزمناو و ۵ کشتی لجستیکی آمفی بی می‌شد. ابعاد این مسئله زمانی برای آمریکایی ها بسیار فاجعه بار شد که طبق برآوردهایی که پس از این رزمایش به عمل آمد ، در صورت وقوع این سناریو به صورت واقعی ، بیش از بیست هزار نظامی آمریکایی فقط در روز اول جنگ با ایران کشته خواهند شد. بنابراین آمریکایی هایی که از برآورد نتایج هولناک این رزمایش ، وحشت سراسر وجودشان را فراگرفته بود به طور کلی از حمله به ایران منصرف شده و در صدد حمله به عراق برآمدند.

   حال خود قضاوت کنید ، ایرانی هایی که در سال 2002 از چنان توان بازداندگی ای برخوردار بودند که می توانستند فقط در روز اول جنگ ، چنین تلفات سنگینی بر دشمن متجاوز وارد سازند ، حال تصور کنید ایرانی های سال 2016 از چه توانی برای نابودی دشمنان این مرز و بوم برخورداند. ایرانی های سال 2016 تا چه حد می توانند در روز اول جنگ از متجاوزان آمریکایی کشته بگیرند. ایرانی های سال 2016 تا چه تعداد می توانند ناو آمریکایی را به آتش کشیده و غرق سازند. بنابراین به جرأت می توان گفت عبارت تکراری مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه " گزینه نظامی علیه ایران روی میز است" در معنای واقعی ، لاف در غریبی است.

   اکنون بار دیگر شیر بچه های حیدر کرار در حوالی جزیره فارسی خاطره حمله به ناوگان اسکورت سوپر نفتکش بریشتون (Bridgeton) را برای آمریکایی ها یاد آور شدند ، بار دیگر مدافعان حدود و ثغور ایران اسلامی ، کابوس انهدام ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی رابرتز (Samuel B. Roberts) را برای مارینزهای (Marines) تا بن دندان مسلح آمریکایی زنده کردند ، بار دیگر قدرت بلامنازع سپاه اسلام را بر گستره خلیج همیشه فارس به رخ اجانب و اذباب منطقه ای آن کشیدند. آری ، سخن از به اسارت گرفتن 10 تفنگدار متجاوز آمریکایی به حریم آبی ایران اسلامی توسط شیرمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

   پیرامون این مسئله برخی کارشناسان سیاسی و نظامی ، تحلیل های متفاوتی از نیت واقعی آمریکایی ها در پس اقدام به تجاوز به آبهای سرزمینی ایران ارائه می دهند. یک تحلیل همان اظهار نظر رسمی مقامات و مسئولان ایرانی و آمریکایی است که بنا را بر اشتباهی و غیر عمدی بودن این اقدام گذاشتند و در توجیه این حرکت ، چنین اظهار می دارند که سیستم ناوبری و GPS این دو شناور از کار افتاده بود و در نتیجه به دلیل قطع ارتباط آنان با عقبه خود به اشتباه وارد آبهای سرزمینی ایران شدند که سرانجام با پذیرش اشتباه از سوی مقامات آمریکایی و عذر خواهی فرمانده این گروه دریایی با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای بین المللی رها شدند.

   اما این مسئله ابهامات و سؤالات بسیاری را برای برخی دیگر از صاحبنظران و کارشناسان سیاسی و همچنین اذهان دانشجویان ایجاد می کند که منجر به ارائه تحلیل های متفاوتی پیرامون این رویداد می شود و آن اینکه چطور ممکن است که سیستم ناوبری و GPS دو شناور رزمی کاملا مجهز که حتی از هدایت ماهواره ای نیز برخورداند به طور اتفاقی و همزمان با هم از کار بیافتد؟!! چطور ممکن است ناوگروه آمریکایی ترومن که در همان حوالی و در آبهایی بین المللی به سر می برد به یک باره ارتباطش با این دو شناور آن هم به صورت همزمان قطع شود؟!!

   با توجه به این سؤلات و ابهامات می توان این رویداد را به گونه دیگری تحلیل نمود و آن اینکه آمریکایی ها پس از دو سال مذاکره هسته ای با دولت تدبیر و امید!!! و کوتاه آمدن های پیاپی دولت ایران از حقوق حقه ملت و وادادگی آنان در برابر مستکبران ، دچار خطای محاسباتی شده اند و با این تصور که سیاست وادادگی و سازشکاری دولت ایران به سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است در صدد آزمودن فضای کلی و حاکم بر ایران بر آمدند و این شد که سعی کردند وارد آبهای سرزمینی ایران اسلامی شوند تا ببینند که پس از دو سال مذاکره غیر مقتدرانه دولت و به نابودی کشاندن دستاوردهای ارزشمند ملت و شهدای هسته ای ، آیا سایر ارگان ها و نهادهای جمهوری اسلامی نیز همچون دولت ایران ، سیاست کوتاه آمدن و وادادگی را اتخاذ نموده اند یا خیر؟!! و اینجا بود که با پاسخ مقتدرانه و غیرتمندانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند تا جایی که آن هنگام که ناو هواپیمابر آمریکایی در لحظات دستگیری این 10 تفنگدار ، اقدام به رفتارهای تحریک آمیز دریایی و هوایی زده بود ناگهان بر روی سیستم راداری خود اخطار قفل موشکی از سوی اسکادران موشکی سپاه در منطقه را دریافت کرد و این شد که به تحرکات 40 دقیقه ای خود پایان داد و چه عزتمندانه گفت دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که " اگر ناوهای آمریکایی به تحرکات تنش آفرین خود ادامه میدادند مهیب ترین ضربات تاریخ معاصر نصیب آن ها میشد."

   در هر صورت آنچه که حائز اهمیت است اقتدار رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از عزت و کرامت ایرانیان در برابر بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم است. درست در روزگاری که دولتمردان قاجاری با وقاحت تمام یکی پس از دیگری خطوط قرمز اعلام شده از سوی رهبری را نقض نموده به گونه ای که از 19 مورد خطوط قرمز رهبری ، مبتنی بر متن انگلیسی و تأکید می شود متن انگلیسی برجام تعداد 14 مورد به صورت کاملا آشکار و غیر قابل تفسیر نقض شده و تعداد 17 مورد مجموعاً به صورت آشکار و غیر آشکار نقض گردیده است ، در شرایطی که هر آنچه را که رهبر انقلاب با صراحت تمام اعلام داشته اند با وقاحت تمام از سوی دولتمردان به عکس عمل شده ، در وضعیتی که مبتنی بر متن انگلیسی برجام تعداد 130 تا 150 بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی _ بخوانید جاسوس های سرویس های اطلاعاتی آمریکا ، اسرائیل و انگلیس _ قرار است به صورت دراز مدت (Long Term) در ایران مستقر شوند و تمامی اطلاعات نظامی ، دفاعی و امنیتی کشور را در اختیار اربابان خود قرار دهند ، در دورانی که بنا بر اظهارات مقامات آمریکایی در صورت اجرای برجام از سوی ایران ، شرایط حمله نظامی به ایران بیش از هر زمان دیگری مهیا خواهد شد ، در شرایطی که نه چرخ سانتریفیوژها قرار است بچرخد و نه چرخ اقتصاد و فقط این چرخ تحریم ها است که قرار است تا سالها پس از پذیرش برجام همچنان بچرخد ، در شرایطی که نه تنها استقلال کشور که عزت و کرامت ملّت ایران هم به واسطه بند بند قرارداد ترکمچای هسته ای خدشه دار شده است ، در روزگاری که درست در ایام شهادت مصطفی احمدی روشن و دکتر علیمحمدی ، خبر خارج کردن قلب راکتور اراک و پرکردن آن با بتن از سوی دولت اعلام می شود و حس حقارت را در میان آحاد ملت پدید می آورد ، این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با دفاع همه جانبه از حریم سرزمینی این مرز و بوم و تحقیر سردمداران آمریکایی بار دیگر حس عزت و افتخار را برای ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی به ارمغان می آورد و چه زیبا گفت رهبر و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای که " سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است ، در همه ی جهان پس از صدر اسلام پدیده ی بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی ، شعار ایستادگی در مقابل همه ی قدرت های بزرگ با سلاح اتکال به خدا ، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین روست که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت ، بدین پدیده ی الهی می نگرند."

   ما دانشجویان به همان اندازه که این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و مباهات ملت می دانیم و از این عزیزان به خاطر حفظ عزت و کرامت همه ایرانیان تقدیر و تشکر می کنیم ، به همان اندازه نیز اعتراض خود را نسبت به اقدام سراسیمه و انتخاباتی دولت تدبیر و امید!!! مبنی بر نابودی دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و جوانان این مرز و بوم ، آن هم بدون گرفتن تضمین های کتبی و محکم از طرف مقابل اعلام می داریم و بدین وسیله به اطلاع آنان می رسانیم که نه تنها این اقدامات آنان منجر به رفع تحریم ها !!! و بهبود !!! اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم نمی شود بلکه با پر کردن قلب رآکتور اراک با بتن و تحقیر ملت ، هم انتخابات پیش رو را از دست خواهید داد و هم سند 4 ساله بودن دولت خود را امضاء کرده اید و به احتمال قریب به یقین این دولت ، اولین دولت 4 ساله ایران خواهد بود.

   در پایان بار دیگر این جمله ارزشمند مقام معظم رهبری را یاد آور می شویم که فرمودند: " کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیتهای متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی»، انجام دهند."

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

(دفتر تحیم وحدت)

94/10/23

انجمن اسلامی دانشجویان

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

متاسفانه تحلیلهایتان خیلی خام وگاهی مغرضانه است,هدف شما از این بیانیه،برخورد خصمانه با دولت تدبیر وامید بود اینهمه هیاهو چرا وتا کی؟مواظب باشید بعد از نتیجه انتخابات سرخورده نشوید بهتر است درسهایتان رابخوانید تا در ۴سال بعدی ریاست جمهوری دکتر روحانی از فرصتهای ایجاد شده برای اشتغال جوانا بیشتر استفاده کنید