قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

مردم خدمتگزاران خود را دوست دارند/ ضد انقلاب از حضور احمدی نژاد عصبانی شد/ تنها کسی که می تواند شاخ آمریکا را بشکند احمدی نژاد است

به گزارش قزوین فردا به نقل ازسایت  مستبین، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان به دعوت مردم شهر جیرفت و به مناسبت روز معلم و شهادت استاد مطهری به شهرستان جیرفت سفر کرده و در یادواره شهدای طلبه و معلم به سخنرانی پرداخت. 

تیم اعزامی مستبین پس از پوشش خبری این مراسم به سراغ امام جمعه محترم جیرفت، حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور رفته تا ضمن گفتگویی از پستی و بلندی های برگزاری این برنامه مردمی بپرسد. 

متن کامل این گفتگو در ادامه می آید...

با وجود کارشکنی دولت، وزارت کشور و برخی نهادهای امنیتی و نظامی در اجرای این برنامه، به پشتیبانی مردم و حمایت امام جمعه محترم جیرفت هیچگونه خللی در اجرای برنامه پیش نیامده و این مراسم با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد. مردم جیرفت و شهرهای اطراف هم با حضور ویژه و حداکثری خود نشان دادند قدردان خادمان خود هستند.

تیم اعزامی مستبین پس از پوشش خبری این مراسم به سراغ امام جمعه محترم جیرفت، حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور رفته تا ضمن گفتگویی از پستی و بلندی های برگزاری این برنامه مردمی بپرسد. 

متن کامل این گفتگو در ادامه می آید:

تنها کسی که فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشاند دکتر احمدی نژاد بود

مستبین: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد سال 94 و هشدار ایشان مبنی بر تحریف مبانی و اندیشه های انقلاب و امام خمینی (ره)، ضروت تبیین اندیشه های بنیان گذار جمهوری اسلامی و انقلاب  را در چه می بینید؟

تشکر از همه عزیزانی که زمینه این سفر را آماده کردند تا دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب و انقلابی کشورمان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جیرفت تشریف بیاورند و از زحمات دو دولت ایشان که در جنوب استان کرمان صورت گرفت به وسیله مردم تشکر به عمل بیاید. هرچند که زمان این سفر بسیار اندک بود و ایشان نتوانستند به سایر نقاط بروند.

بازخوانی اندیشه های انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی بر همه لازم است. مخصوصاً بر خواص جامعه چون برخی به دنبال این هستند که رهنمودهای امام خمینی(ره) به انقلاب به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه کم رنگ شود و یا اصلا نباشد و مردم از اینها فاصله بگیرند و باعث شود این گفتمان در نظر قشر جوانی که حضرت امام (ره) را از نزدیک احساس نکرده اند به فراموشی سپرده شود.

در این رابطه شخص مقام معظم رهبری در مناسبت های متفاوت از گفتمان حضرت امام(ره) صحبت دارند. مانند سال گذشته که تاکید بسیاری بر تبیین شاخص ها و گفتمان انقلاب اسلامی دارند تا برای مردم تبیین شود. همینطور از خواص جامعه نیز انتظار است که به عنوان انقلابیون و مجاهدین که از ابتدای انقلاب بوده اند در این مسیر پیش قدم باشند.

حال برای یکی از خواص دلسوز جامعه و انقلاب که دو دوره نیز به عنوان رئیس جمهور در عرصه اجرایی کشور فعالیت می کرده است فرصتی پیش آمده است که در بین مردم باشند و با مردم از گفتمان امام(ره) و ارزش های انقلاب سخن بگویند. در واقع تنها شخصی که این فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشاندند، شخص دکتر محمود احمدی نژاد بود.

ایشان در شهرها و استان ها مختلف حضور پیدا می کنند و گفتمان امام(ره) و انقلاب را تبیین و بازخوانی می کنند که بسیار لازم و ضروری هم هست. مخصوصا در دوره ای که برخی از افراد به دنبال این هستند که مردم را از انقلاب خود پشیمان کنند و فقط حکومت، حکومت اسلامی باشد. ما از شخص ایشان تشکر می کنیم که به تنهایی این بار را بردوش کشیده و استان به استان در حال تبیین این اندیشه ها هستند.

صحبت هایی که ایشان نیز در استان جیرفت بیان کردند، باز مربوط به گفتمان انقلاب و امام(ره) است. در حالی که برخی خیال کرده بودند که ایشان به جیرفت آمده اند تا کارهای دیگری انجام دهند و سمت سوی دیگری را در این شهر دنبال می کنند و یا اینکه ایشان منتقد دولت هستند و بنا دارند در سخنرانی خود از دولت انتقاد کنند. در حالی که هیچ کدام از این موضوعات نبوده است.

بنده امیدوارم دیگر خواص نیز به میدان آمده و به تبیین و بازخوانی بپردازند چون که جامعه تشنه معارف اصیل انقلاب و اسلام است. 

این درست نیست که بگویم تبیین گفتمان امام (ره) را حتما باید یک روحانی بر دوش بکشد

مستبین: آیا دولت اسلامی وظیفه تبیین و سخن گفتن پیرامون مسائل دینی را دارد؟ برخی می گویند کت و شلواری را چه به سخن دینی گفتن؟ آیا شخص اجرایی کشور نباید سخن از امام زمان (عج) بزند؟ می گویند که ایشان چه صلاحیتی دارند که از امام زمان (عج) و گفتمان امام (ره) بگوید؟

اگر کسی از عهده تبیین ارزش های انقلاب اسلامی بربیاید منحصر به لباس خاصی نیست. اگر استاد دانشگاه هم علم و توانایی داشته باشد می تواند گفتمان امام(ره) و انقلاب را تبیین کند. 

ایشان در زمان ریاستشان وزرای بسیاری را در دستگاه خود داشته اند. چند وزیر ما وزیر فرهنگی هستند. خوب کار این افراد چیست؟ وظیفه دینی است دیگر، اگر کتاب ضاله باشد باید جلوی نشر آن گرفته و با آن مبارزه شود. خوب کار رئیس جمهور است و این درست نیست که بگویم تبیین گفتمان امام (ره) را حتماً باید یک روحانی بر دوش بکشد. آیا این حرف عاقلانه است؟ خیر. برخی معاند هستند و می خواهند مردم را به انحراف بکشانند. بله باید در مقابل آن ایستاد.

حملات سنگینی بر علیه من صورت گرفت

مستبین: چه شد که دکتر احمدی نژاد را به این استان دعوت کردید؟ حال و هوای مردم و شهر پس مشخص شدن قطعی زمان مراسم و واکنش های دستگاه های مختلف به این مراسم را چگونه بود؟

بچه های انقلابی جیرفت با دفتر دکتر احمدی نژاد در ارتباط بودند و یک روز یکی از آقایان که در خدمت دکتر احمدی نژاد بود دعوت نامه ای را برای حضور ایشان می نویسد و نامه به دست آقای دکتر رسید. پایان سال بود که بچه های انقلابی جیرفت پیش بنده آمدند و گفتند که قصد دعوت از آقای احمدی نژاد را داریم نظر شما چیست؟ بنده نیز از این کار حمایت کردم و گفتم که بسیار کار خوبی می کنید و کارها را شروع، بررسی و تحقیق کنید تا یک مراسم باشکوهی برگزار شود. اصل کار را من قبول دارم فقط حواشی سفر را کم کنید.

بعد از عید شد که دوستان گفتند که سفر در نیمه نخست اردیبهشت ماه قطعی است و من هم گفتم که در حد توانم و امکاناتی که در اختیار دارم در خدمت شما هستم.

در این روزها خیلی مطالب سوء بر علیه ما پخش شد و حملات سنگینی بر روی بنده توسط رسانه های مجازی و نشریات که در شأن و جایگاه نویسندگان آن مطالب بود صورت گرفت. تصاویر طنزی کشیدند اما مردم خدمت گزاران خود را دوست دارند و زبان گویای مردم، همین جلساتی است که هجمه بر روی آن زیاد می باشد.

من خدمت آقای احمدی نژاد عرض کردم ای کاش مصلی ما سه برابر فضای فعلی بود و می توانستیم جمعیت را بهتر به دشمنان انقلاب و نظام نشان دهیم.

شورای تامین پایش را کامل کنار کشید/ ضد انقلاب از این مراسم عصبانی شد

مستبین: از فشار بر روی عوامل برگزار کننده مراسم برای ما بگویید. کسانی که رهبر معظم انقلاب می گویند آنها فرزندان و بچه های انقلاب هستند و باید حمایت شوند ولی دیده می شود تا می خواهند اقدامی انجام بدهند برخی صدایشان در می آید. شنیده شد در این سفر بنیاد شهید استان کرمان و دستگاه های وابسته به دولت یازهم هرکاری کردند که مردم را از رفتن به این مراسم پشیمان کنند؟

نیروهای انقلابی و بچه های متدین و جوان شهر زحمت این سفر را کشیدند و سعی ما بر این بود که از اسم گروه و جریان خاصی استفاده نکنیم و از بچه های انقلاب نام ببریم و استفاده کنیم. کما اینکه همه آنها داخل میدان آمدند. درباره کارشکنی های صورت گرفته نیز باید بگویم که هم در داخل استان و هم از بیرون استان کارشکنی های صورت گرفت که این سفر ناکام بماند. حتی شب 12 اردیبهشت ما با بنده تماس گرفتند و بنده را تحت فشار قرار دادند که اگر این مراسم برگزار شود اتفاقات بدی خواهد افتاد که بنده پاسخ دادم این دعوت یک دعوت مردمی است و هیچ اتفاقی نمی افتد و اگر هم اتفاقی رخ دهد خود مسئولین باید پاسخگو باشند.

یکی از مسئولین قضایی، صبح 12 اردیبهشت با بنده تماس گرفت که اگر امروز عصر اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگوی این اتفاق است که بنده پاسخ دادم:"هیچ اتفاقی نخواهد افتاد." گفتند آیا خبر خاصی برای شما رسیده است گفتم خیر هیچ خبری به بنده نرسیده است ولی اطمینان قلبی دارم که اتفاقی نخواهد افتاد.

برای تامین امنیت مراسم، شورای تامین پایش را کامل کنار کشید. روز جمعه بنده در نماز اعلام کردم که این سفر روز یکشنبه برگزار خواهد شد و این مراسم یک یادواره شهدا است و هیچ نیازی به مجوز ندارد و مکان هم مصلی است و خانواده شهدا هم سخنران را دعوت کرده اند.

فشارهای زیادی هم بود که با توسل، امام زمان(عج) کمک کردند و الحمدالله با وجود نظم، امنیت و شکوه بی سابقه مراسم، هیچ اتفاق و مشکلی به وجود نیامد و دشمنان و ضد انقلاب از این مراسم ناخشنود و عصبانی شدند. این حرکت یک حرکت مردمی بوده است و امام(ره) نیز فرمودند انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و اگر مسئولین هم نباشند مردم انقلاب را اداره می کنند. این جمعیت چند هزار نفری را مردم اداره کردند و نظم و امنیت اش توسط مردم برقرار شد نه دستگاه خاصی. در این برنامه هیچ نیروی که وابسته به دولت باشد نداشتیم و مسئولین شهر نیز به بهانه های مختلف از شهر بیرون رفتند! می خواستند مراسم را کم حضور نشان دهند که الحمدالله «مقلب القلوب» دلها خداوند است و این مراسم عظیم برگزار شد.

خودم را سرباز ولایت می دانم/ چرا برخی برایشان سنگین بوده که دکتر احمدی نژاد به جیرفت بیاید؟

مستبین: پس از خطبه های کوبنده شما در نماز جمعه و موجی که در سرتاسر کشور به وقوع پیوست این سوال پیش می آید که شما برای چه این مواضع هزینه آور را اعلام کردید در حالی که می توانستید همانند بقیه مسئولین سکوت کنید؟

امام جمعه، امام مردم است و امام دولت نیست و باید خواسته های مردم را بیان کند و زمانی که حرکت مردمی آغاز می شود امام جمعه باید جلو آمده و حمایت کند. بنده هم از همین باب وظیفه خودم می دانم که از ارزش های انقلاب کوتاه نیایم. جلسه چه جلسه ای بوده است؟ جلسه یادواره شهدا بوده است. هر جلسه یادواره، سخنرانی هم دارد. آیا سخنران جلسه ما ممنوع التصویر بوده است؟ آیا ایشان ممنوع البیان بوده است؟ چه مشکلی داشته است. ایشان حکم عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبری تایید شده است. چرا برخی برایشان سنگین بوده که ایشان به جیرفت بیاید؟

شورای تامین و مسئولین شهر اعلام کرده بودند که هیچ کس به ما اعلام نکرده است و ما در جریان نبوده ایم. خواستم از تریبون نماز جمعه به عنوان بالاترین و معنوی ترین جایگاه شهر اعلام کنم که اگر فرماندار و شورای تامین خبر ندارد از این پس شما هم خبردار شوید که برنامه ای هست و بچه های انقلاب پای کار آمده اند و اگر همه بروند و جایگاه را خالی کنند ما هستیم و هیچ دلهره ای با وجود ولایت نیست.

در حال حاضر نیز می بینیم که در جایگاه های رسمی کشور، ساز مخالف ولایت می زنند و تا زمانی که مردم هستند هیچ دغدغه ای نیست و بنده نیز خودم را سرباز انقلاب می دانم و زمانی که باید درباره ارزش های انقلاب ایستادگی شود ما هستیم و وظیفه خودمان را انجام داده ایم.

 احمدی نژاد بیاید رای بالایی خواهد داشت/ تنها کسی که می تواند شاخ آمریکا را بشکند احمدی نژاد است

مستبین: فضای کلی کشور را با وجود حاکم بودن جریان غربگرا در راس نهاد اجرایی کشور چگونه می بینید؟ آیا مطالباتی که در سراسر استان ها از جمله جیرفت برای حضور دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد می تواند مثبت بوده و به مطالبه عمومی در سطح کشور تبدیل شود؟

در رابطه با حضور دکتر احمدی نژاد در انتخابات بعدی می گویند مشت نمونه خروار است. فضای موجود کشور گویای این است که در صورتی که ایشان به صحنه بیایند رای بسیار خوبی را دارند و عقیده من بر این است که اگر آن دو سال پایانی که در اذهان مردم است خودشان پاسخ دهند، برگ برنده در دستان ایشان است و قطعا ما هیچ مشکلی را نخواهیم داشت. دیروز یکی از ائمه جمعه شمال استان به بنده زنگ زد و گفت شما این کار را کردید در حالی که سوال هایی در سطح اذهان است. گفتم اینها رفع و رجوع می شود.

 آن زمانی که ایشان به صحنه آمدند کسی اقای احمدی نژاد را نمی شناخت. من عرض کردم که رای اول من، قبل از دور دوم نیز جناب آقای احمدی نژاد بوده است و در تمامی سه دوره موجود به شخص ایشان رای داده ام.

حضور مردم بزرگترین تشکر از شخص جناب آقای احمدی نژاد بود. هوای دیروز عصر جیرفت یک هوایی بود که مشخص بود خداوند توجهی به این برنامه داشته است. به قول یکی از خبرنگاران که گفته بود این تیتر را می زنم" همه آمدند، ابرها هم آمده بودند" در هوای اردیبهشت ماه، سایه ای بر روی مردم انداخته شد که هوای بیرون مصلی را بهتر از داخل کرد. امیدواریم ان شاالله دریچه هایی که به قول مقام معظم رهبری در داخل برای مستکبران به وجود آمده است سد بشود و مردم امیدواری شان و دشمن ناامیدواریشان بیشتر شود.

نکته ای که می خواهم عرض کنم این است تنها کسی که می تواند در این برهه شاخ آمریکا را بشکند آقای احمدی نژاد است. اگر ایشان بیاید قطعا دشمنان از برنامه های خود ناامید می شوند و مشخص است که تمام برنامه هایشان را بر تخریب ایشان گذاشته اند.

احمدی نژاد سرباز امام زمان (عج) است/ دشمن از او وحشت دارد

مستبین: شما به عنوان یک شخصیت علمی و معنوی در شهر جیرفت، شخصیت فرهنگی، علمی و سیاسی آقای احمدی نژاد را در طول 8 سال ریاست جمهوری ایشان چگونه دریافتید؟

بنده از دور اول انتخابات 84 روی ایشان شناخت دارم و به نظرم ایشان اول به عنوان سرباز امام زمان(عج) بوده است. افکار فرهنگی ایشان مشخص و ایشان نام امام زمان(عج) را در بسیاری از سازمان های بین المللی به زبان آورده است. شخصیت مردمی و خدمت گزاری ایشان مشخص است و حضور مردم در روز گذشته نشان داد که قدردان ایشان هستیم. از لحاظ شخصیت سیاسی، ایشان اصول انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده اند و وی را در خط امام (ره) و رهبری می دانیم. خط و مشی ایشان انقلابی و ضد استکباری است و دشمن از ایشان وحشت دارد.

سیاست اقتصادی ایشان را نگاه بکنید. ایشان مدعی هستند که همه باید از امکانات برابر استفاده کنند. چرا عده ای بیشتر استفاده کنند؟ ایشان این اعتقاد را دارند که همه باید سفره های چربی داشته باشند. این شخصیت ایشان از جهات مختلف مقبول است و در اوایل زمان ریاست ایشان سخنانی که در باره امام عصر (عج) داشتند خیلی از علما تعجب می کردند و می گفتند چه علم و بیانی دارند. ایشان هم برای ولایت و هم برای مردم شخصیتی مقبول دارند. 

از جنوب استان کرمان کپرزدایی شده است/ مردم از دولت سابق راضی اند

مستبین: با مردم که صحبت می کردیم می گفتند که قبل از سال 84، هم آب جیرفت مشکل داشته است و هم مسکن شان و مدعی بودند در دوره آقای احمدی نژاد زندگی آنها تغییرات اساسی پیدا کرده است. از این تغییرات امکانات اولیه و رفاهی مردم جیرفت برایمان تعریف کنید. 

جنوب استان کرمان را واقعا بعد از انقلاب نرسیده اند. این در حالی است که این محرومیت ها ده ها سال بعد از انقلاب بود. یکی از خدمات بارز دولت آقای احمدی نژاد این بود که در گذشته، مردم جایی را درست می کردند به نام کپر و عرف هم شده بود؛ حالا از جنوب استان کپر زدایی شده است. آن هم کپری که برای حفظ جان در زمستان و تابستان مشکلات داشتند. حال دولت آمده و برای او خانه ساخته است و او در حال حاضر بسیار خوشحال است. مسکن مهر خیلی تاثیرات زیادی در جنوب استان داشته است. انتقاد من به دولت فعلی، رکود در مسکن مهر است. مسکن مهری که باعث شد خیلی از افرادی که امیدی به خانه دار شدن نداشته اند صاحب خانه شوند.

برای مردم در جنوب استان، آب ارزشمند و مادر کشاورزی، آب است. درحال حاضر مشکل مردم کم آبی می باشد. حال نمی دانم در آن دولت چه کارهایی را کردند که زمین های مردم حفظ شده است. ما شکایت بسیاری درباره آب کشاورزی مردم داریم. حالا معلوم نیست چه سیاستی اعمال می کنند که چاه ها نابود شده است در حالی که قبلا مردم رضایت خوبی داشتند و در حال حاضر این رضایت وجود ندارد.

دغدغه بعدی مردم جنوب استان کرمان برداشت محصولات است. دغدغه کشاورز در زمان برداشت محصول عرضه آن محصول به بازار می باشد. مثلا در حالی که مردم در این منطقه زحمت بسیار کشیده و پیاز را برداشت کرده اند، پیاز وارد کشور می شود.

  • قزوین فردا