قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

شعار نه عزه نه لبنان در نامه سرگشاده قوامی به روحانی

قزوین فردا/سامان سروش در وبلاگ کنکاش خود درپاسخ به نامه سرگشاده قوامی به روحانی نوشت:  آقای قوامی امام جماعت متحصنین مجلس ششم ،گویا از این که فراموش شود نگران شده وبا نامه پراکنی های خود قصد مطرح کردن خودرا دارد غافل از اینکه سوابق سیاسی مشعشع!! ایشان  در مجلس ششم و سایر عرصه های ، حتی طیف های سیاسی نزدیک خود را هم از همنوایی با ایشان معذور میدارد!!

جناب قوامی در اخرین نامه پراکنی خود که خطاب به رییس جمهور بوده، مطالب قابل تاملی را بیان نمودند که لازم به تحلیل و تبیین می باشد؛

پاسخ بند به بند؛

1_جناب قوامی اشاره ناصحیح به اذعان مردم به موفقیت دولت در عرصه هسته ای داشته اند،سوال این هست مردم در کدام رفتار و گفتارشان اذعان به موفقیت دولت یازدهم  در برجام را داشتند!؟

کدام تحریم لغوشده که در زندگی روزمره مردم ملموس بوده!!؟

کدام گشایش بانکی اتفاق افتاده!؟(مسولین اقتصادی و بانکی که هم چنین ادعایی ندارند)

2_اما در مورد موضوع استان و استانداری ، با فرافکنی و عدم مسولیت پذیری و کم لطفی نسبت به دولت متبوع خود،قصدتنها گذاشتن دولت را داشته که این رفتار، مصداق تمثیل"کی بود کی بود من نبودم" می باشد!!

جناب اقای قوامی؛ هنوز یک سال ازجمع اوری امضای 600نفر (به ادعای دوستان تان)برای عزل استاندار ومتعاقب ان  جشن وپایکوبی بخاطر تعویض استاندار  که ناشی از فشار و لابی جنابعالی و جریان خان اتفاق افتاد نگذشته است !!( بناگاه یاد جمله استاندار سابق افتادم که با کنایه گفت "این افراد چراغ هیچ کس را تا صبح روشن نگه نمیدارند")ولی اکنون با زرنگی دست پیش گرفتید تا پس نیفتید که  از شگرد تکراری طیف تان( اصلاح طلبان) می باشد!!

  تجربه تلخ گذشته ثابت کرده اصلاح طلبان تندرو با زیرکی وعطش و ولع،تمنای قدرت داشته اما به محض رسیدن  به قدرت و وقت پاسخگویی ،نقش اپوزسیون را بازی میکنید!!

(پیشنهاد میکنم اسم استاندار مورد نظرتان  تان را هم اعلام کنید تا تکلیف دیگران هم معلوم شود!!!)

3_پیشنهاد تغییرات اساسی در ترکیب کابینه را کردید که از نظر سیاسی اقدامی غیرحرفه ای و غیر منطقی در سال اخر دولت میباشد مگر اینکه نیت دیگری داشته باشید که در قالب همان فرار از پاسخگویی می گنجد!!

4_صحبت از توسعه سیاسی وتقدم ان بر توسعه اقتصادی کردید که اغلب صاحب نظران چنین نظریه ای را رد کرده اند!!

البته شمه ای از توسعه سیاسی ادعایی تان را در دوران اصلاحات و روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب که اغلب توهین به مقدسات دینی بود دیدیم ونتیجه ان فراری شدن وزیر زینت کابینه اصلاحات ومعاونش ،روزنامه نگاران و بعضی از فعالان سیاسی طیف تان که عاقبت شان خدمات دهی به بریتانیای پلید ورسانه شیطانی اش(بی بی سی)می باشد  و هرگز خاطرمان نمیرود با انگ های مختلف رقیب وقت تان  را مضمحل می کردید( عبارت "عالی جناب سرخ پوش" یادگار ان دوران و یاران حزبی تان هست) ضمن اینکه  رگه هایی از ان توسعه ادعایی تان را امروز در برخورد امنیتی دوستان تان با دانشجویان انقلابی دانشگاه بین المللی حضرت امام ره که جرم شان گذاشتن علامت!(!!!)در مقابل عبارت "دولت" می باشد راشاهدیم!!

5_بودجه حزب الله را به بهانه شفاف سازی به چالش کشیدی ولی جنابعالی بعنوان نماینده اسبق مجلس،باید میدانستید که بودجه های اینچنینی در ردیف های خاص امنیتی و دور از چشم دشمن و مزدوران داخلی گنجانده میشه والا مردم، نامحرم بودجه حزب الله لبنان نیستند!!خاطر شریف تان یاد اور شوم مردم در گرماو سرمای شدید، با زبان روزه و  در روزجهانی قدس علنا فریاد نابودی اسراییل را سر میدهند پس چیزی برای مخفی کردن نیست!!!!البته واقفم به این که دوستان تان در روز قدس88 شعار سخیف"نه غزه،نه لبنان،،،،،،سر داده و شما ویاران تان باسکوت خود فتنه گران راهمراهی کردید و احتمالا از ان موضع ،مخالف خوانی علیه حزب الله لبنان را پیش گرفتید!!؟؟

جناب اقای قوامی این تحلیل در خوشبنانه ترین حالت بهره بودن اندک شما از دانش و تجربه سیاسی و درک مصالح کشور را نشان میدهد وچقد تاسف باراست که جنابعالی با این  اندک دانش،ریاست کمیسیون قضایی مجلس ششم را به عهده داشته اید!!!؟

کمک به بازوی قوی کشور عزیزمان یعنی حزب الله لبنان، را اینچنین به چالش کشیده و نااگاهید که حزب الله با حداقل کمک مالی ایران ،تضمین کننده امنیت کشورمان گردیده است و جالبه همین الان رقبای ما، میلیاردها دلار برای تامین امنیت و اقتدارشان هزینه میکنند ولی در اتش ناامنی و ترور می سوزند!!

جناب قوامی؛ اگر امثال حزب الله لبنان نبودند من وشما باید در کوچه های مان، با دشمن صهیونیستی و وهابی میجنگیدیم پس با طعنه و کنایه نمک نشناسی نکنید!! حزب الله اگر دنبال پول بود استکبار و رژیم سعودی بیشترین پول را به انها میدادند بشرطی که از ارمان های خود عقب می نشست!!!

اما چند نکته وسوال!؟

_جناب قوامی حضرتعالی ودوستانتان پاسخ های زیادی به مردم بدهکار هستید وبنظرم فرصت خوبی ست که بطورشفاف پاسخ دهید درزمان مجلس ششم بغیر از چالش افرینی و مستهلک کردن قدرت نظام،چه اقدام ملموسی در رفع مشکل اقتصادی وفرهنگی و،،، مردم انجام دادید!؟

_خاطر شریف تان هست از درون مجلس ششم برای رهبری نامه جام زهر نوشتید!؟

یادتان هست پیاده نظام فتنه، شعار "انتخابات بهانه اس،اصل نظام نشانه اس" سرداد و نه تنها اعتراضی از سوی جنابعالی و مدعیان دروغین خط امام ابراز نشد بلکه جنابعالی معرکه گردان یکی از فتنه گران در منزل تان هم بودید!

_یادتان هست وقتی از همکارانتان در مجلس ششم مطالبه حل مشکلات م

ردم کردند جناب بهزاد نبوی پاسخ داد ما برای توسعه سیاسی امده ایم نه اقتصادی!؟

_جناب اقای قوامی خاطر شریف هست در مجلس ششم ،طرح الحاق ایران به ان پی تی را پیشنهاد دادید در شرایطی که نظام در حال گفتگو و چانه زنی با غرب بود!؟

_خاطر شریف هست از درون مجلس با کنگره امریکا تماس گرفته، تحصن کرده و دنبال باج خواهی بودید!!!؟

_جناب اقای قوامی بنظر می رسد جنابعالی و همفکرانتان با این رفتار

های زیگزاگی با دولت، قصد فرار از پاسخ

گویی،عبور از اقای روحانی وجدا نمودن سفره خود هستید در حالی که در اغلب انچه که در دولت یازدهم اتفاق افتاد شریک و سهیم هستید!! 

چنان ژست مطالبه گری از رییس جمهور دارید که گویا فراموش کردید افراد موثر جریان تان در دولت حضور دارند!!؟

اقای قوامی موعدپاسخگوی ست لطفا ژست مطالبه گری نگیرید!!؟

سامان سروش

95/5/2

کنکاش

http://saman-soroush.blog.ir

-------------------------------------------------------------------------

🔴 متن نامه حاج سید ناصر قوامی به دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران

محضر مبارک جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

با اهدا تحیت وسلام وآرزوی سلامتی وموفقییت برای حضرتعالی ، امید است باتوکل به خداوند متعال وتوجهات حضرت ولی عصر ( عج) وائمه معصومین علیهم صلواه الله ،  مشکلات ومعضلات کشور حل وفصل گردد.
جناب آقای دکتر روحانی لازم دانستم به عنوان یک شهروند نکاتی چند را خدمت حضرتعالی متذکر شوم :
1- مردم ایران اذعان دارند که حضرتعالی در عرصه سیاست خارجی آن هم فقط در مسئله هسته  ای که با موافقت رهبری بوده است تا حدودی موفق شوید ، برخی از مشکلات کشور از جهت تحریمها حل شده است و از این باب جای تشکر دارد ، اما در سال جاری مردم مسلمان ایران  از اعمال فریضه حج محروم شده اند که این مسئله نشان دهنده نقص در روابط خارجی کشور است .
2 - می توان گفت با وجود مجلس نهم که اکثریت نمایندگان مخالف دولت بودند دست شما را در معرفی وزرا و اخذ رای اعتماد تا حدودی باز نبوده است  و یا اینکه حضرتعالی از ابتدا بنا نداشته اید که وزرات کشور را بدست غیر اصول گرایان بسپارید ولذا وزارت کشور را در بست در اختیار اصول گرایان قرار دادید. امروز در اکثریت  قاطع استانهای کشور استانداران اصول گرا با رفتار نا مناسب و عدم توجه به توانایی و تخصص افراد تحصیل کرده بومی هر استان و استفاده از افراد معلوم الحال و مخالف دولت دل دوستان و طرفداران شما را خون کرده اند ، جوانانیکه در سال 92 با شور آن چنانی وارد عرصه انتخابات شدند و از حضرتعالی حمایت کردند امروز با بر خورد ناصواب استانداران اصول گرا سرخورده شده اند  . 
3 - جناب آقای دکتر روحانی چنانچه تغییر اساسی در کابینه بویژه در وزرای کلیدی مانند وزرارت کشور داده نشود در سال 96 کار بسیار سخت ودشوار خواهد بود گرچه براین باورم با توجه به اعتماد مردم به اصلاح طلبان چنانچه بزرگان اصلاح طلب مانند سال 92 به میدان بیایند دور دوم نیز حضرتعالی رئیس جمهور خواهید بود ، لیکن باید وضعیت دولت حضرتعالی قابل دفاع باشد .
4 - گرچه مسئله هسته ای حل شده است ولی مشکلات اقتصادی مردم را سخت نگران کرده ، روز بروز بر خیل عظیم جوانان تحصیل کرده که سرمایه های کشورند افزوده می شود ، مسئله شرکتهای دانش بنیانی اگر به درستی نظارت نشود (که نمی شود )هیچ مشکلی را حل نکرده بلکه راه را برای رانت خواری مهیا می کند و لذا در خصوص تیم اقتصادی تجدید نظر در آن لازم وضروری است جنابعالی نیک می دانید مشکلات اقتصادی بدون توسعه سیاسی امکان پذیر نیست و لازمه توسعه اقتصادی توسعه سیاسی است چرا آقایان این همه صحبت می کنند ولی هیچگاه در باره توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی حرفی به میان نمی آورند یکی از موانع توسعه سیاسی واقتصادی امنیتی بودن مراکز دانشگاهی و مراکز تعلیم وتعلم و مراکز اقتصادی است، وتسلط کامل و بدون منطق حقوقی یک وزارتخانه بر تمام وزارتخانه ها کار را مشکل کرده و نصب مدیران لایق وشایسته را برای تصدی امور با مشکل مواجه کرده است کارمندان و مدیران وزارتخانه امنیتی ملائکه های آسمان و فرشتگان زمین نمی باشند که این همه اختیارات به آنها داده شود که هر کسی را بخواهند تائید ویا هر کسی را نخواهند رد نمایند 
5 - اخیرا سید نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان رسما اعلام نموده که بودجه حزب الله لبنان کاملا از ایران تامین می شود و این مطلب تاثیر سویی بر افکار عمومی گذاشته زیرا براساس اصل هشتاد قانون اساسی دادن هر گونه وام و یا کمک های بلا عوض خارجی باید با تصویب مجلس شوراری اسلامی باشد آیا مجلس در این باره مصوبه ای داشته است؟ دولت می باید برای اقناع افکار عمومی در این باره بطور روشن توضیح دهد .
6 - بر اساس بند ده اصل سوم قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح یکی از وظایف مهم دولت است ، نابسامانی در ادارات و برخورد نامناسب با ارباب رجوع ،نبودن انضباط مالی صحیح در دستگاههای دولتی ونهادهای حکومتی ونهادهایی که ازبودجه عمومی استفاده می کنند مانند شهرداریها وفیشهای حقوقی آن چنانی عده ای از مدیران موجب نارضایتی شدید مردم شده است. اعتماد مردم به دولت یک سرمایه بزرگ برای دولت است واین اعتماد آسیب دیده است .
در خاتمه مشکلاتی در مدیریت استانها بویژه استان قزوین در حوزه استانداری وجود دارد که در وقت مناسب به عرض عالی خواهد رسید .
                           سید ناصر قوامی
                             95/4/28
_______________________________
🔹منبع: کانال حجت الاسلام سیدناصر قوامی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم

  • قزوین فردا

نظرات  (۲)

  • مدافع ولایت
  • به نازم آقای مقدم خوب تو پوزش زدی مردک فتنه گر تا دولت ش به کام با دولت هستند اینها یک ریال دولت قبول نداشته وندارند آقای روحانی نباید توقزوین  به این ها رو می داد
    سامان جان ایول