قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

دوره تهدید تشکل‌های ارزشی و انقلابی گذشته است/ امضاکنندگان نامه ضدتشکل‌ها فرق بین تشکل و نشریه دانشجویی را نمی‌دانند

مخالفان تشکل‌های دانشجویی انقلابی وزن برابری با این تشکل‌ها ندارند

به گزارش قزوین فردا به نقل از سایت صبح قزوین: مجتبی ابراهیمی، دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) درباره برخورد با تشکل‌های دانشجویی از سوی برخی مسئولان دانشگاه امام خمینی قزوین اظهار داشت: برخورد با تشکل‌های انقلابی در استان قزوین از سوی جریان‌های سیاسی و مسئولان دانشگاه از دوره اصلاحات شروع شد و اقدام جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه برخورد با جریان‌های دانشجویی ارزشی در استان قزوین مسبوق به سابقه است، ابراز کرد: دلیل این برخورد این است که مجموعه‌های ارزشی و دانشجویی قزوین در فرآیندهای سیاسی استان تاثیرگذارند؛ اگر مردم به عنوان جریان انقلابی و بیدار و آگاه دانشجویی به آنها اعتماد نمی‌کردند به طور قطع در مسائل مختلف تاثیرگذار نبودند.

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با اشاره به انتشار نامه در برخورد با دانشجویان انقلابی اذعان کرد: اقدام افرادی که با جمع آوری هزار امضا از شهروندان قزوین و 6 تشکل دانشجویی، نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای برخورد با تشکل‌های انقلابی دانشگاه نوشته‌اند، جای سوال دارد.

وی در ادامه افزود: نکته اول اینکه تعداد محدودی از این افرادی که امضای آنها پای این نامه است از افراد شاخص و سرشناسی هستند که در مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام دارای سابقه هستند و دارای کارنامه شایسته‌ای در همراهی با ارزشهای انقلابی نیستند.

مخالفان تشکل‌های دانشجویی انقلابی وزن برابری با این تشکل‌ها ندارند

ابراهیمی ادامه داد: بقیه امضاکنندگان نامه نیز از افراد ستاد انتخاباتی یک جناح خاص در استان هستند که در همراهی بدون چون و چرا از مسئولان خود همیشه در میدان حضور دارند؛ بنابراین این نگاه اشتباهی است که همه این افراد را از شخصیت‌های برجسته سیاسی استان دانست.

وی با اشاره به اینکه انتشار این نامه یک کار ژورنالیستی در فضای سیاسی استان قزوین بود، تصریح کرد: قزوین به عنوان استانی که بیش از یک میلیون و 500 هزارنفر جمعیت دارد هزارنفر شهروند در مقابل این جمعیت ناچیز بشمار می‌آیند و نمی‌توان آنها را نماینده‌ای از کل جمعیت استان درنظر گرفت.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: تشکل‌های انقلابی دارای سابقه حدود 20 سال فعالیت در حوزه دانشجویی هستند و اعضای هرکدام از این تشکل‌ها به تنهایی در طی این سال‌ها از این هزارنفر بیشترند؛ بنابراین مخالفان تشکل‌های دانشجویی انقلابی وزن برابری با این تشکل‌ها ندارند.

وی بیان کرد: امسال رهبری در دیدار اساتید دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی در ماه مبارک رمضان، تاکید کردند که مسئولین موظف هستند از تشکل‌های انقلابی و ارزرشی حمایت کنند؛ یعنی این موضوع امر دستوری رهبری به مسئولان بود.

ابراهیمی عنوان کرد: موضوع برخورد با تشکل‌های دانشجویی از سوی اتاق فکر جریان اصلاح طلب در استان قزوین هدایت می‌شود و هدف آنها برخورد با فعالیت‌های دانشجویان انقلابی است که در این صورت شرایط برای توطئه چینی عناصر خارج از کشور فراهم می‌شود.

وی گفت: آقای دکتر نائینی به عنوان ریاست دانشگاه که سابقه چندین ساله مدیریت در دوره‌های مختلف را دارد، فردی منطقی هست و هیچ زمانی درباره نامه‌ای که از ماهیت امضاکنندگان آن مطلع و از اهداف دنبال کنندگان موضوع برخورد با تشکل‌های داشنجویی باخبر است، اهمیتی قائل نمی‌شود.

نشریه تابان خواستگاه حامیان و امضاکنندگان نامه علیه تشکل‌های دانشجویی است

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه امروز دوره تهدید تشکل‌های ارزشی و انقلابی گذشته است، اذعان کرد: جریان ارزشی متشکل از تشکل‌های دانشجویی و بقیه جریان‌های انقلابی در سطح استان بیدی نیستند که با این بادها بلرزند؛ زیرا وزن جریان ضدارزشی بسیار کم و قابل مقایسه با جریان مردمی و انقلابی نیست.

وی عنوان کرد: نشریه تابان که خواستگاه حامیان و امضاکنندگان نامه علیه تشکل‌های دانشجویی ارزشی دانشگاه امام است همواره منبع شبهات و موضوعات اختلاف افکن بوده که سند آن نیز در آرشیو این روزنامه موجود است؛ البته این افراد در حال رسواکردن خودشان هستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی ارزشی هیچ زمانی از اعتقادات خود در دفاع از انقلاب دست برنمی‌دارند و مردم نیز امروز تحت تاثیر عدد و رقم‌های این افراد قرار نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: امضاکنندگان این نامه حتی نشان دادند که هنوز فرق بین تشکل و نشریه دانشجویی را نمی‌دانند اما ادعای فعالیت سیاسی هم دارند.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان بیان کرد: امروز اگر نماینده‌ای از جناح این افراد صاحب رأی شده است، بدین معنا نیست که مردم از اعتقادات انقلابی خود برگشته‌اند و یا تاریخ مصرف جریان انقلابی تمام شده، بلکه کلیت جریان انقلابی رو به پیشرفت و توسعه است.

منبع:سایت صبح قزوین

 

 

 

 

  • قزوین فردا