قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

33735_635119993729630973_m

به گزارش قزوین فردا به نقل از خبرگزاری فارس قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین با اشاره به استعفای سه وزیر دولت اظهار داشت: تغییرات ظاهری وزرا در جامعه بازتاب‌هایی را به همراه داشته و انتظار مردم برای بهبود کابینه و تغییر وزرا بیشتر در حوزه مسائل اقتصادی ومعیشتی بوده است 

وی افزود: هر چند که تغییر وزرا بر عهده رئیس جمهور است اما در عین حال واقعیت‌های جامعه از موضوع دیگری حکایت می‌کند؛ مردم انتظار دارند که رکود اقتصاد و ضعف عمیق اقتصادی در طول سه سال گذشته به واسطه بی‌تدبیری‌هایی که اتفاق افتاده، جبران شود و در مدت باقی مانده دولت تدبیر و امید تحرکی صورت بگیرد که این مهم محقق نشده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین بیان کرد: جریان استعفای وزرای آموزش و پرورش، ورزش، فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوعی بیان‌کننده تبلیغات انتخاباتی و سیاسی بوده و در این سه حوزه نقطه ضعف‌ها و مشکلاتی بسیار تا به امروز وجود داشته است.

شفیعی‌ها عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید که به عنوان دولت پاک‌دستان تلقی می‌شود، کمبودهایی از جمله گرفتاری‌های عمیق موجود در بین فرهنگیان و فساد مالی و اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان مشاهده می‌شود که البته در صورت استیضاح وزیر آموزش و پرورش مسائل پشت پرده این فساد باز و روشن می‌شد.

شفیعی‌ها که خود سابقه معلمی را در کارنامه دارد و بیش از هشت سال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بوده است، اضافه کرد: دولت روحانی با تغییر وزیر آموزش و پرورش پیش‌دستی کرده و فرار رو به جلو انجام داده است تا پرونده فساد مالی و اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان محفوظ و پنهان بماند و در ماه‌های پایانی سکانداری مملکت، مانعی برای کاهش رأی در زمان انتخابات پیش‌رو و آینده نباشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییرات ارزشمندی را شاهد نبوده‌ایم و این وزارتخانه در طول سه سال گذشته دچار تعطیلی و بی‌انگیزگی بوده است.

شفیعی‌ها تصریح کرد: مسئله اصلی مردم حوزه‌های اقتصادی، مالی و بانکی است و اصلاحات باید در وزارت‌‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت تغییر صورت بگیرد؛ مشکلات بسیاری در حوزه نفت و امور اقتصادی و دارایی داریم که محکومیت ما در دادگاه بین‌المللی به واسطه قرارداد منفعلانه «کرسنت» که عامل اصلی آن زنگنه وزیر نفت در دوره اصلاحات بوده، صورت گرفته است و این موضوعات از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییرهای کابینه نشان داد که هیأت دولت یا به عبارتی رئیس جمهور همچنان در رؤیای پسابرجام به سر می‌برد و نمی‌خواهد واقعیت‌های تلخی که به واسطه اتخاذ سیاست‌های ضعیف و منفعلانه‌ای از سه سال گذشته مردم را گرفتار کرده است، برگردد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین یادآور شد: تغییرات در حوزه عزل و نصب سه وزیر دولت یک تغییرات سیاسی بوده و تغییرات رو به جلویی که بتواند وضعیت کشور و امور مردم را تسریع بخشد، محسوب نمی‌شود.

شفیعی‌ها مطرح کرد: عزل و نصب سه وزیر دولت غیر مدبرانه، عمدتاً با رویکرد سیاسی محض همراه و مرتبط با جریان انتخابات سیاسی پیش رو بوده و دولت برای اینکه بتواند فضای تبلیغاتی در نزدیکی انتخابات رئیس جمهوری را بهبود بخشد، این اقدامات را انجام داده است؛ چنین اقداماتی برخلاف انتظاری که دارند نتیجه عکسی را به دنبال دارد چراکه مردم انتظار دیگری از شخص رئیس جمهور دارند و رئیس جمهور نشان داد که دغدغه‌های مردم اصل نبوده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین مطرح کرد: مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توییتر خود از مردم درخواست دارد که در خصوص گزینه‌های انتخابی سه وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش اظهارنظر کنند به نوعی توهین به مردم تلقی می‌شود؛ هر چند این رفتار به نوعی رفتاری دموکراتیک محسوب می‌شود اما در واقعیت اگر این افراد دلسوزان مردم بودند باید قبل از تغییرات وزرا رأی و نظر مردم را جویا می‌شدند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین افزود: اگر در تغییر سه وزیر اولویت مردم مدنظر بود، مشکلی وجود نداشت اما زمانی که رئیس جمهور سه نفر از وزرایی را که در اولویت نبوده‌اند، عزل می‌کند و مشاور آن در رسانه‌های جمعی از مردم درخواست می‌کند که گزینه‌های پیشنهادی را ارائه دهید، به نوعی به تمسخر گرفتن مردم محسوب می‌شود.

 

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

8 سال گذشته لالا کرده بودی یا چشم دیدن نداشتی .زنجانی   خاوری ...رحیمی.....مرتضوی.........بقایی.......... انحراف .......مشایی .....700 میلیارد دلار فروش نفت ......