قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

   قزوین فردا /خب امسال، این ‌روزها مصادف شده با ایّام اربعین. این راهپیمایی را میبینید؟ این حرکت عظیم میلیونی بین نجف و کربلا را، بین نجف و امام حسین را مشاهده میکنید؟ این شور و شوق را میبینید؟ این حرکت را میبینید؟ این حرکت آن‌وقتی که لازم باشد با خطر همراه بشود‌، باز هم این شور و شوق در ملّت ما، در مردم ما، در جوانهای ما وجود دارد؛ این را باید نگه ‌داشت، این آن چیزی است که ضامن بقای این کشور است ... همه‌ی جوانهای عزیز ما بدانند که دشمنان بیکار نمی‌نشینند، نقشه میکشند؛ هنر این است که نقشه‌ی دشمن را،‌ توطئه‌ی دشمن را، نقطه‌ای را که آماج حمله‌ی ‌دشمن استبشناسیم و برای مواجهه‌ی با او، برای مقابله‌ی با او، برای خنثی کردن کار دشمن، طرح داشته باشیم، انگیزه داشته باشیم، فکر داشته باشیم. وادادگیِ در مقابل دشمن، دروازه‌ی همه‌ی آسیب‌هایی است که بر یک کشوری وارد میشود. ما میخواهیم کشورمان را به برکت اسلام به اوج برسانیم؛ ما میخواهیم ملّت ایران را -آن‌چنان که شایسته‌ی این ملّت است- به نقطه‌ای برسانیم که الگو باشد؛ نه‌فقط برای دنیای اسلام و ملّتهای مسلمان، بلکه برای بشریّت؛ خب این کار بزرگی است، این راه دشوار و طولانی‌ای است. دشمن اسلام نمیخواهد که نام اسلام یک‌چنین عظمت و شکوهی پیدا کند؛ دشمن شیعه هم نمیخواهد؛ بنابراین می‌‌نشینند توطئه میکنند، می‌نشینند فعّالیّت میکنند، می‌نشینند نقشه میکشند. نباید از نقشه‌ی آنها غافل شد ... من آنچه نیازِ امروز میدانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه‌ی اوّل است. اصول انقلاب هم همان چیزهایی است که در وصیّت‌نامه‌ی امام و در بیانات امام وجود دارد؛ ... باید راه انقلاب را ادامه بدهیم؛ انقلاب، راه علاج منحصر این کشور بود و هست و در آینده هم خواهد بود ... توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند؛ تعجّب است! مردم معمولی و توده‌های مردم این بصیرت سیاسی را دارند [امّا] بعضی از نخبگان ما با تکیه بر توهّماتی که دارند، این بصیرت را ندارند ... استحکام داخلیِ نظام، اساس کار است؛ هم استحکام سیاسی، هم استحکام اقتصادی، هم استحکام فرهنگی، و هم بالاتر از همه استحکام روحی و روانی افراد، بخصوص نخبگان و بخصوص مسئولان ارشد کشور"

فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان مورخه 26/8/1395

   در سال 1365 و در اوج پیروزی های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، کنفرانسی در شهر اورشلیم (بیت المقدس اشغالی) برگزار شد که یک میهمان ویژه داشت و آن کسی نبود جز "فرانسیس فوکویاما".

   فرانسیس فوکویاما یکی از اندیشمندان برجسته آمریکایی است که اصالتاً ژاپنی ولی متولد شیکاگو می باشد. وی که از تئوری پردازان مطرح لیبرالیسم است در کنفرانس مذکور چنین اظهاراتی را بر زبان آورد:

" شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است. نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد. بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است. شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و ... به آن نمی رسد. اما نقطه ای که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است. این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است. در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت ، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد. این نگاه ، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است. ولایت پذیری شیعه که بر اساس صلاحیت هم شکل می گیرد، او را تهدید ناپذیر کرده است. شیعه با شهادت دو چندان می شود. شیعه عنصری است که هر چه او را از بین ببرند بیشتر می شود. این ها فاو را تسخیر کردند (عملیات والفجر 8 در سال 1364) ، می روند کربلا را هم بگیرند، اینجا (بیت المقدس) را هم قطعاً می گیرند. پیشنهاد می کنم با امتیاز دادن به ایران، جنگ را متوقف کنید."

   همانطور که ملاحظه شد دشمنان اسلام و شیعه با مطالعه عمیق بر روی اندیشه های اسلام ناب به حقایقی از شیعه دست یافته اند که برخی از مدعیان داخلیِ اسلام شناسی ، هنوز فرسنگ ها با چنین دید عمیقی از دین و مذهب خود فاصله دارند.

   دشمنان به خوبی نقاط قوت اسلام ناب را شناسایی کرده و با برنامه ریزی دقیق و درازمدت در صدد سست نمودن چنین تکیه گاه های مستحکمی برآمده اند تا بلکه بتوانند بدین وسیله اندیشه های ناب شیعه را مخدوش و در نهایت فروپاشی اسلام ناب را رقم بزنند.

   علی رغم همه ی طرح ریزی ها و اقدامات خصمانه ای که طی دهه های اخیر برای فروپاشی فکری و فرهنگی جوامع اسلامی به ویژه ایران صورت داده اند اما همچنان شاهد تبلور اندیشه های ناب اسلامی و انقلابی در کشور و منطقه می باشیم که نمونه بارز آن همانا برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی در جهان می باشد.

   همانطور که پیشتر اشاره شد رهبر معظم انقلاب در توصیف راهپیمایی اربعین فرمودند: " این آن چیزی است که ضامن بقای این کشور است."

   در تحلیل این فرمایش عمیق حضرت آقا چه بسا لازم است اندیشمندان جبهه انقلاب دهها جلد کتاب نوشته و یا صدها ساعت سخنرانی بنمایند که به راستی چه رازی در این راهپیمایی اربعین نهفته است که معظم له آن را ضامن بقای کشور می دانند؟

   با اندکی تأمل می توان این پرسش عمیق را تا حدی اینگونه پاسخ داد که زیارت مرقد آقا اباعبدلله الحسین (ع) از چنان جذبه ای برخوردار است که بی تردید ، حتی بی تفاوت ترین انسان ها نیز پس از این زیارت ، مجذوب مغناطیس حسینی خواهند شد و قطع به یقین در بدبینانه ترین حالت به اندازه یک اِبسیلون ، شاهد تغییر در احوالات درونی خود می شود که این امر به سرآغازی برای رسیدن به تحولاتی شگرف در زندگی فرد ، تبدیل خواهد شد که حاصل آن در زندگی اجتماعی انسان نیز نمود خواهد یافت.

   فردی که در راهپیمایی باشکوه اربعین حضور می یابد با جلوه های کوچکی از حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) در عصر ظهور مواجه می شود. وقتی که می بیند یک خانواده عراقی طی یک سال کسب درآمد می کنند تا در موسم اربعین ، صرف پذیرایی از زائران امام حسین (ع) نمایند ، وقتی که می بیند یک خانواده عراقی شب ها در آشپزخانه منزل خود استراحت می کنند تا اتاق های محقر منزل خویش را در اختیار زوار حسین (ع) قرار دهند ، وقتی که می بیند در صورت بیمار شدن ، آن خانواده عراقی با چه عشقی وی را تیمار کرده و با هزینه خود برای وی دارو تهیه می نمایند ، وقتی که مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می کند بدون اینکه حتی به اندازه یک ریال صرف خوراک یا هتل بنماید ، وقتی که با چنین میهمان نوازی بی نظیری از سوی شیعیان روبرو می شود ، وقتی که با چنین اتحاد و همدلی بی مثالی در میان امت اسلام مواجه می شود ، وقتی که چنین روابط انسانی والایی را در میان دوستداران آل الله می بیند بی تردید جلوه هایی از نورانیت آن حکومت عدل الهی در اندیشه و باور او نقش می بندد و برای تحقق آن جامعه آرمانی تلاش خواهد کرد و صد البته به این باور عمیق نیز خواهد رسید که تنها راه رسیدن به این هدف ، اتکا بر اندیشه سرخ عاشورا و گام نهادن در مسیر متعالی شهادت است و چه زیبا گفت خمینی کبیر که "ملتی که شهادت دارد ، اسارت ندارد".

   اکنون که چند روزی از راهپیمایی اربعین می گذرد و زوار حسین (ع) از زیارت بازگشته اند ، اگر اندکی در کوچه و خیابان های شهر قدم بزنیم ، امکان ندارد کوچه ای را ببینیم که از ابتدا تا انتهای آن بر دیوارِ حداقل دو سه خانه ، پلاکاردی از تبریک زیارت عتبات عالیات به اهالی آن خانه مشاهده نشود. این همان چیزی است که دشمنان اسلام ناب و اندیشه متعالی شیعه را به وحشت انداخته چرا که بر این حقیقت واقفند که این حجم از زائر پس از بازگشت به موطن خود قطع به یقین تأثیرات فرهنگی عمیقی را بر کوچه و محله و در نهایت جامعه خود خواهند گذاشت که همین امر به تعبیر رهبر معظم انقلاب ضامن بقای کشور خواهد شد.

   اما با توجه به فرمایشات حضرت آقا باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که دشمنان بیکار نمی نشینند و دائماً در حال برنامه ریزی و نقشه کشیدن برای مانع تراشی بر سر راه این حرکت عظیم انسانی می باشند و از هیچ تلاشی برای بی فروغ کردن آن فروگذار نخواهند کرد و در این راستا همه عوامل خود از جمله دنباله روهای داخلی لیبرالیسم و روشنفکرنماها را نیز وارد کارزار می نمایند.

   با توجه به اینکه طی سالیان گذشته به ویژه سه سال اخیر ارتباط عمیق ایدئولوژیک جریان لیبرال داخلی با سرچشمه های بیرونی لیبرالیسم به وضوح مشاهده می شود ناخواسته و تأکید می شود ناخواسته به این تحلیل می رسیم که بروز نا به سامانی هایی که طی روزهای منتهی به اربعین در مرز مهران صورت گرفت که موجبات رنجش روحی و جسمی زائران بارگاه ملکوتی آقا اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم نمود و از طرفی زمینه سوء استفاده جریان رسانه ای ضد انقلاب را فراهم ساخت ، نه صرفاً یک قصور مدیریتی که می توان آن را یک حرکت برنامه ریزی شده از آن سوی مرزها قلمداد نمود که عمله های داخلی لیبرالیسم جهانی فقط مجریان آن بوده اند.

   وقتی که از نهادهای نظامی و انتظامی گرفته تا نهادهای عمومی و خدماتی از جمله آستان قدس رضوی و شهرداری یکی از کلان شهرها در حال خدمت شبانه روزی به زائران حسینی در مرز مهران می باشند ولی اثری از استانداری ایلام دیده نمی شود ، وقتی که تلاش دولتمردان برای لغو روادید سفر به ترکیه و ارمنستان را می بینیم در حالی که به رغم اصرار مسئولین عراقی مبنی بر لغو روادید دوجانبه بین ایران و عراق ، هیچ انگیزه ای از سوی وزارت امور خارجه دولت تدبیر !!! و امید !!! برای تحقق این مهم مشاهده نمی شود ، این شائبه در اذهان پدیدار می گردد که گویا حضرات لیبرال ، علی رغم ژستی که در مقابل دوربین های خبرنگاران گرفته و اظهاراتی که به زبان می رانند نه تنها ایجاد تمهیدات لازم برای تسهیل حضور مردم در راپیمایی اربعین را اولویت خود نمی دانند بلکه دستهای پنهانی وجود دارد که تا می توانند بر سر راه زائران حسین (ع) مانع تراشی نموده و کام مردم را تلخ نمایند تا بلکه مردم رنجور را برای سالهای آینده از حضور در این اجتماع عظیم انسانی منصرف و قدرت نمایی اندیشه اسلام ناب را تضعیف نمایند. حال آنکه حقیقت به گونه دیگری است و به تجربه ثابت شده که عاشقان ثارالله به رغم همه سختی ها ، راهپیمایی اربعین را هرسال با شکوه تر از سال گذشته برگزار و توطئه دشمنان اسلام و عوامل داخلی آنان را خنثی می نمایند.

   اما طی روزهای اخیر شاهد جو سازی گسترده رسانه های جریان لیبرال داخلی پیرامون لغو یک سخنرانی در روز اربعین در مشهد مقدس هستیم که بیشتر می توان اصل و اساس این سخنرانی را حاشیه سازی به منظور سرپوش نهادن بر ناکامی های دولتمردان در برطرف نمودن معضلات واقعی کشور و مشکلات مردم دانست.

   لغو سخنرانی فرزند ناخلف پاره تن اسلام توسط دادستان انقلابی مشهد با استدلال های قانونی و منطقی همراه بود که از جمله آن ها می توان به این مسئله اشاره نمود که این نشست اساساً یک نشست سیاسی بود که این قرار بود در دانشگاه تربیت معلم و سپس دانشگاه علوم پزشکی که هر دو دولتی هستند برگزار شود و چون برگزاری میتینگ‌های سیاسی در اماکن دولتی ممنوع است و از طرفی سوابق برگزاری چنین نشست‌هایی نشان داده که به بهانه این گونه جلسات، هنجارشکنی‌های فراوانی صورت می‌گرفته، لذا دستگاه قضا می‌بایست نسبت به صحیح برگزار شدن جلسه و رعایت هنجارها و نیز موازین جمهوری اسلامی اطمینان حاصل می‌کرد و بعد از آن دستگاه‌های متولی می توانستند مجوز صادر کنند.

   از جمله حاشیه هایی که لغو این سخنرانی به همراه داشت همانا موضع گیری زود هنگام و غیر منتظره رئیس دولت اعتدال !!! می باشد که در کمترین زمان ممکن اقدام به نامه نگاری نمود و در دستور خود به وزرای کشور و دادگستری اینگونه بیان داشت: " انتظار از قوه محترم قضائیه جلوگیری مشهود و حمایت از آزادی بیان به موجب قانون اساسی، و مقابله با کج اندیشی در اجرای قانون است. امید است ریاست محترم قوه قضائیه دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر نموده و با اعلام نتیجه آن مردم را نسبت به برخورد قانونی با تعرض به آزادی‌های اساسی دلگرم نمایند." وی در بخش دیگری از نامه خود ابراز داشت: " اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است."

   در دستور رئیس جمهور در حالی سخن از آزادی بیان دیده می‌شود که چندی پیش رئیس قوه قضائیه در سخنانی روشنگرایانه خطاب به رئیس جمهور فرمودند: " شما خودتان شفاها یا کتبا با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می‌کنید که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است. اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می‌یابید ندای آزادی مطبوعات سر می‌دهید و اینکه قلم‌ها را نشکنید و دهان‌ها را نبندید! البته ما به هیچ کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می‌رویم".

   اما به راستی مایه شرمساری واقعی چیست؟!! آیا لغو سخنرانی فرزند ناخلف پاره تن اسلام ، مایه شرمساری است یا سرگردان شدن زائران آقا اباعبدالله الحسین در بیابان های مهران؟!! آیا لغو سخنرانی فرد همیشه حاشیه ساز ، مایه شرمساری است یا رکود عمیق در اقتصاد کشور و وخیم شدن اوضاع معیشتی مردم؟!! آیا لغو سخنرانی فردِ پشتِ پا زننده به آراء و اندیشه های شهید مطهری ، مایه شرمساری است یا تعطیلی کارخانجات باقدمتی همچون کارخانه ارج و کارخانه قند ورامین و بیکار شدن بسیاری از سرپرستان خانوار و کارگران و مهندسان؟!!

   باید خدمت ایشان عرضه داشت که مایه شرمساری واقعی همانا عرق شرمی است که بر پیشانی پدر خانواده در مقابل دیدگان همسر و فرزندانش جاری می شود که به واسطه ورشکست شدن کارخانه و از دست دادن شغل خود ، ناتوان از تأمین نیازهای حداقلی خانواده خود می باشد.

   در شرایطی که نه دولت انقلابی داریم و نه مجلس کاملاً انقلابی و تنها این دستگاه قضایی است که از میان سه قوه در صدد دفاع از انقلاب برآمده است و در این راستا مورد انتقاد سران دو قوه دیگر نیز می باشد ، لازم است از اقدام انقلابی دستگاه قضایی به ویژه موضع گیری روشنگرایانه رئیس محترم قوه قضاییه و همچنین اقدام انقلابی دادستان مشهد تقدیر و تشکر نموده و بدین وسیله حمایت خویش را از مواضع ارزشمند ایشان اعلام می داریم.

   در پایان بار دیگر بر این حقیقت تأکید می نماییم که به واسطه ناکامی پروژه برجام ، عدم تحقق وعده های دولت در بهبود اوضاع معیشتی مردم و از طرفی رکود بی سابقه در اقتصاد کشور و سخت تر شدن وضعیت مردم و بروز فجایعی همچون رسوایی فیش های حقوقی نجومی ، دولت تدبیر !!! و امید !!! در بدترین شرایط به لحاظ محبوبیت نزد افکار عمومی قرار گرفته است و به احتمال قریب به یقین این دولت ، اولین دولت چهارساله ایران خواهد شد.

 بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین 

95/9/4

  • قزوین فردا