قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی حامد مانی‌فر را به سمت مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.

 به گزارش قزوین فردا به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست معارفه مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان، انتخاب مانی‌فر را از اقدامات بسیار مهم در حوزه نظام مهندسی کشور عنوان کرد و گفت: مسکن مهمترین و گران‌ترین کالایی است که هر خانوار ایرانی در تمامی عمرش خریداری می‌کند و به همین دلیل نیز رعایت تمامی ملاحظات معمارانه و شهرسازانه، ملاحظات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

این مراسم معارفه با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی، علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، مهندس شیخ‌انصاری سرپرست پیشین دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

جامعه مهندسی برای بهبود کیفیت ساخت و ساز مسئولیت جدی دارد

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست معارفه مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان، انتخاب مانی‌فر را از اقدامات بسیار مهم در حوزه نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: مسکن مهمترین و گران‌ترین کالایی است که هر خانوار ایرانی در تمامی عمرش خریداری می‌کند و به همین دلیل نیز رعایت تمامی ملاحظات معمارانه و شهرسازانه، ملاحظات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مسئولیت ملی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان افزود: وظایف دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر اساس قانون نظام مهندسی و آیین نامه های آن، ترویج مقررات ملی، اعمال نظارت عالیه بر ساخت سازهای کشور، تهیه و تدوین ضوابط و همچنین برگزاری آزمونهای ورود به حرفه و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه در این بخش می باشد که در سراسر کشور پیگیری و اجرا می شود.

وی تاکید کرد: تمامی مهندسان و جامعه مهندسی در برابر کیفیت ساخت و ساز و بهبود وضع موجود مسئولیت دارد و دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در این زمینه باید گام‌های موثری را بردارد.

باید از کمیت عبور کرده و به کیفیت دست پیدا کنیم

همچنین در این معارفه، حامد مانی‌فر مدیرکل مقررات‌ ملی و کنترل ساختمان ضمن تقدیر از مقام‌عالی وزارت؛ دکتر عباس آخوندی و همچنین حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در واسپاری این مسئولیت به وی، گفت: سرمایه های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی از بزرگترین بسترهایی است که همه به نوعی در ساختمان تجلی پیدا کرده‌ و حرکت بر اساس برنامه در این حوزه می تواند دستاوردهای بزرگی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست های ارزشمند و قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در خصوص ضوابط ساخت و ساز و همچنین لزوم توجه به موضوع بازآفرینی افزود: در حال حاضر کمیت در ساختمان سازی از اولویت خارج شده و ارتقای کیفیت است که در راس توجهات قرار گرفته است.

مانی فر بزرگترین نیاز امروز کشور در حوزه صنعت ساختمان را کیفیت دانسته و اظهار کرد: باید با اساس قراردادن مقررات و ضوابط ساختمان و شهرسازی، حرکت خود به سوی ایجاد فضاهای با کیفیت شهری را شتاب بخشیده و ایمنی و آرامش را به مردمان خود هدیه کنیم.

گفتنی است در متن حکم انتصاب حامد مانی فر از سوی وزیر راه و شهرسازی آمده است:

بنا به پیشنهاد معاونت مسکن و ساختمان و باتوجه به تجربیات جناب‌عالی به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر کل دفتر مقررات و کنترل ساختمان منصوب می‌شوید. امیداست با توکل به خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

@qmrud_ir

کانال اخبار راه و شهرسازی استان قزوین


  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

آقای مانی فر خانه ای که با پول بیت المال به مبلغ یکصد میلیون تومان رهن کرده بودی چه می شود؟
وای برشما