قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

🔹فاز دوم نیروگاه بادی کهک بزرگترین نیروگاه بادی کشور روز یکشنبه 22 اسفند در مراسمی با حضور وزیر نیرو در استان قزوین وارد مدار شد

🔸به گزارش قزوین فردا به نقل از روزنامه کیهان :در مراسمی (روز یکشنبه 22 اسفد 95)با مهندس حضور چیت چیان وزیر نیرو، فریدون همتی استاندار قزوین و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ومسئولیت استانی بهره برداری از پست و نیروگاه بادی کهک مپنا با ظرفیت ۵۵ مگاوات برق در مزرعه بادی کهک تاکستان آغاز شد.

نیروگاه بادی 100 مگاواتی کهک با ضریب ظرفیت 40 درصد و با وسعت مطالعاتی چهار هزار و 223 هکتار به عنوان نخستین مزرعه بادی مگاواتی در کشور توسط گروه مپنا در حال توسعه و تکمیل است.

عمده قطعات اصلی توربین های بادی نیروگاه کهک از جمله پره،برج،ناسل و سیستم های کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته شده اند.

نیروگاه بادی کهک یک طرح صنعتی سازگار با محیط زیست است و به عنوان نخستین پروژه از مجموعه نیروگاه های بادی ایران در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده است.

برای احداث پست و نیروگاه بادی ۵۵ مگاواتی کهک بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تمامی مراحل ساخت، طراحی و اجرای آن توسط مهندسان و کارشناسان داخلی انجام شده است

🔸در ادامه سفر یکروزه وزیر نیرو به استان قزوین، عملیات ساخت نیروگاه 2 مگاواتی خورشیدی تاکستان که قرارداد خرید تضمینی محصول آن با وزارت نیرو منعقد شده است،آغاز و کلنگ آن توسط وزیر نیرو به زمین زده شد 

تاکنون مجوز راه اندازی و تولید یک هزار و 900 مگاوات برق در قالب نیروگاه های بادی و خورشیدی به بخش خصوصی در استان قزوین واگذار شده است.

به گفته مسئولان استانی، در قزوین ظرفیت و توان سرمایه گذاری برای راه اندازی 4 هزار مگاوات برق از انرژی های نو و پاک مانند بادی و خورشیدی وجود دارد.

🔹سال آینده 700 مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو در کشور اضافه می شود

🔸مهندس چیت چیان وزیر نیرو درمراسم  افتتاح نیروگاه ۵۵ مگاواتی بادی کهک در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان اظهارداشت:  با حمایت های دولت و مشارکت بخش خصوصی در سال آینده 700 مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو و تجدید پذیر کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: در هفته های گذشته که استان خوزستان دچار بحران اب و هوایی شد بدلیل شبکه ای بودن زنجیره خدمت رسانی با قطع آب، برق، اخلال در مخابرات و ترافیک شهری  بودیم و باید در مسیری گام برداریم تا کمتر دچار مشکل شویم.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از ویژگیهای تولید برق تجدیدی پذیر در واقع اتکا به ظرفیت های بومی هر منطقه است که ما را از وابستگی به سایر عوامل باز می دارد.

وزیر نیرو یادآورشد: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تولید ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر هدف گذاری شد که خوشبختانه تاکنون ۹۸.۲ مگاوات آن محقق شده است.

چیت چیان اضافه کرد: رویکرد وزارت نیرو حمایت از سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک است و در این راه از حضور بخش خصوصی که با کمترین هزینه نیز می تواند نیروگاههای در مقیاس کوچک ایجاد کند حمایت جدی می کنیم.

  • قزوین فردا