قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

❇️مهندس فرهور مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: تقریبا تمامی قطعات مورد نیاز نیروگاه، در کشور و از سوی سازندگان داخلی تهیه می شود.

🔹به گزارش قزوین فردا  به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، مهندس #فرهور در جمع پیمانکاران و سازندگان داخلی قطعات با بیان این که بهترین راه، خرید قطعه از خارج نیست، گفت: باید برای تعالی کشور، تلاش کنیم و نباید تامین قطعه و تجهیزات از خارج را به عنوان راحت ترین راهکار انتخاب کرد، چرا که  با وجود 60 هزار مگاوات قدرت منصوبه نیروگاه های حرارتی در کشور و اجرای برنامه های تعمیراتی در طول سال برای این نوع واحدهای نیروگاهی، ظرفیت بالایی برای تامین  تجهیزات و قطعات لازم از سوی پیمانکاران و سازندگان داخلی وجود دارد که امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، (اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال) نام گرفته است بتوانیم با رویکرد حمایت از تولید داخل، سیاست اقتصاد مقاومتی را عملی نماییم. 

 🔹مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی افزود: برای اجرایی کردن سیاست حمایت از تولید کنندگان داخلی، در چند سال اخیر، قطعات و تجهیزات این نیروگاه دارای شناسنامه شده است که شامل نقشه دقیق و مشخصات فنی تجهیزات و قطعات است که در اختیار قطعه سازان قرار می گیرد.

🔹مهندس فرهور ادامه داد: اطلاعات دقیق قطعات مورد نیاز، با فراخوان سازندگان داخلی از طریق فرآیند استعلام و یا مناقصه که برای این منظور، سامانه تدارکات الکترونیک در وب سایت نیروگاه شهید رجایی(WWW.RPGM.IR) قابل دسترسی است، در اختیار تامین کنندگان و سازندگان قطعات قرار می گیرد که بدین طریق پس از طی مراحل قانونی و معرفی برندگان مناقصه ها و استعلام ها، قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیروگاه تامین می گردد.

🔹مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی با اشاره به شفافیت مسیر استعلام ها و مناقصه ها گفت: با به کارگیری سامانه تدارکات الکترونیک در وب سایت نیروگاه، عملا از بروز هرگونه خطای احتمالی در این مسیر جلوگیری می شود و این درحالی است که بازرسی و حراست نیروگاه هم آماده پاسخ گویی به پرسش های احتمالی پیمانکاران و سازندگان قطعات است.

🔹مهندس فرهور در پایان سخنانش به پیمانکاران، تامین کنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات نیروگاهی گفت: برای پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن کاهش وابستگی به خارج از مرزهای کشور، فهرستی از فعالان در حوزه ساخت و تولید قطعات نیروگاهی در اختیار شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی قرار خواهدگرفت تا نیروگاه های سراسر کشور در صورت تمایل با شناسایی این پیمانکاران و سازندگان قطعات بتوانند از ظرفیت ها و توانایی های داخلی برای رفع نیازهای خود اقدام نمایند.

🔹در ادامه، مدیر امور بازرگانی، سامانه تدارکات الکترونیک نیروگاه و نحوه استعلام ها و مناقصه ها را که از طریق این سامانه انجام می گیرد برای حاضران، تشریح نمود.

🔸در پایان جلسه، پیمانکاران، تولید کنندگان و سازندگان قطعات، پرسش های خود را در زمینه های فنی، مالی و فرآیند عقد قرارداد تامین قطعات و تجهیزات برای نیروگاه مطرح نمودند که مدیران امور بازرگانی، قراردادها و مالی به این پرسش ها پاسخ دادند.

  • قزوین فردا