قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

 به گزارش قزوین فردابه نقل ازهفته نامه پیام شهر،محمد رضا صدیقی عضو شورای شهرورئیس کمیسیون شورایاری ها درنطق پیش از دستوردرجلسه شورای شهر قزوین گفت: این امربسیارارزشمند است،بنابراین اعضای شورای شهر قزوین به عنوان یک پارلمان محلی باید بهترازگذشته نسبت به مردم خدمت کنند چرا که این مردم همه چیزخودشان رادرطبق اخلاص گذاشته اند وازاول انقلاب تا کنون درهمه عرصه پیشروبوده اند.

ترافیک معضلی مهم برای شهر

صدیقی ترافیک را یکی از مشکلات جدی در سطح شهر برشمرد و اظهار داشت: تا کنون نشست هایی در جهت ایجاد توقفگاه طبقاتی و هم سطح مطرح شده است که  انتظار می رود  شهردار  قزوین این  موضوع  را با دقت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهد.

  این مقام مسئول یکی از سیاست های مورد تأکید شورا را توجه و رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و افزود: باید در این  مناطق همسو با شمال شهر، شاهد عملیات  توسعه ای باشیم تا  شهروندان نیز از امکانات لازم شهری بهره مند شوند.

وی به موضوع انتقال میادین از داخل شهر قزوین اشاره و تصریح کرد:  تا کنون بحث های زیادی در این زمینه شده و حدود سال  است که افراد  فعال در این شغل آمادگی خودشان را برای مشارکت در این طرح  اعلام کرده اند. یکی از راه های انتقال میادین میوه و تره بار و بنکداران از داخل شهر به خارج شهر این است که زیرساخت های اولیه توسط شهرداری انجام  و بقیه کار به مردم سپرده شود.

رئیس کمیسیون شورایاری ها  خواستار  جلب حداکثری  مشارکت  های مردمی  در اداره امور شهر شد  و اذعان داشت: تا کنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و  باید مجموعه شهرداری از این بستر در امورات مختلف استفاده نمایند تا بتواند بخش اعظمی از مشکلات را حل کند.

این عضو شورای شهر با بیان این مطلب که  قزوین ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارد اظهار داشت: می توانیم قطب گردشگری مذهبی و سیاسی را در قزوین راه اندازی کنیم چراکه  امامزاده حسین (ع)، سرای سعد السلطنه، چهار انبیاء (ع)، خیابان سپه، گراند هتل و امامزادگان دیگر هر کدام قدمت طولانی دارند، از سوی دیگر، بزرگ مردان زیادی که در سرنوشت کشور تصمیم ساز و اثر گذار بوده اند در این شهر پرورش یافته اند که انتظار می رود به نحو شایسته از این برند استفاده شود.

صدیقی با اظهار تأسف از وجود افراد بیکار در شهر قزوین اظهار داشت: هر روز شاهد تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به شورا برای کار  هستیم و این در حالی است که اگر  از ظرفیت های گردشگری در شهر قزوین  به خوبی استفاده شود نباید شاهد معضل بیکاری در شهر باشیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری باید همه مسئولان استانی با یک هم افزایی در صدد تبدیل بسترهای بالقوه به  بالفعل باشند تا علاوه بر استفاده مردم از ظرفیت های جانبی شاهد معرفی بهتر قزوین به صورت ملی و فرا ملی باشیم.

صدیقی بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در قزوین اشاره و تصریح کرد: مردم قزوین می توانند ثروتمندترین مردم  از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی باشند که می توان با توجه ویژه به بحث درآمد زایی  وتوجه به مؤلفه هایی مانند گردشگری شاهد تحقق درآمد پایدار در شهر باشیم.

شهرسازی اسلامی را عملیاتی نماییم

صدیقی  به موضوع  شهرسازی و معماری اسلامی اشاره و تصریح کرد: با شعار نمی توان شاهد به منصه ظهور رسیدن این موضوع باشیم بلکه باید شهرسازی و معماری اسلامی را مانند گذشتگان به عمل تبدیل کنیم تا کسانی که در شهر قزوین حضور پیدا می کنند بتوانند  این خصیصه را  به خوبی لمس نمایند.

 وی افزود: در بحث شهرسازی و معماری اسلامی باید به طور  جدی ورود پیدا کنیم  و با سرعت بیشتری گام هایی برای عملیاتی شدن آن انجام دهیم که لازمه این امر انجام برنامه ریزی و ایجاد اعتقاد در بین مسئولان  و مردم است.

صدیقی با بیان این مطلب که امروز شهرداری ما بیشتر مصرف کننده است تا تولید کننده، اظهار داشت: سرای سعدالسلطنه، دهکده طبیعت و حمام قجر می تواند هزاران هزار ریال برای ما درآمد زایی داشته باشد و اماکن فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و حمام های تاریخی شهر می تواند با تبدیل شدن به موزه برای شهر درآمد زا باشند.

وی به ظرفیت یک فرودگاه سمپاشی در کشور پرتغال اشاره  و تصریح کرد: این فرودگاه سالیانه 30 میلیارد تومان درآمد زایی دارد و در آن آموزش همگانی ارائه می شود به گونه ای که از همه دنیا ظرف 6 ماه برای  گذراندن دوره های آموزشی در آنجا  حضور پیدا می کنند که شهرداری قزوین نیز می تواند از ظرفیت فرودگاه به خوبی استفاده نماید

  • قزوین فردا