قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

میزان برای شما همسویی مدیران باروش ومنش هفته نامه تابان است نه اجرای برنامه های دولت تدبیروامید!! 
به گزارش قزوین فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین با توجه به انتشار مطلب چاپ شده در ستون«آنسوی خبرها» تحت عنوان«واکنش گسترده فرهنگیان به لابی گری های پنهان علیه خطیب امامقلی» در شماره 506 آن هفته نامه شایسته است مقرر مطابق قانون مطبوعات پاسخ اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به شرح ذیل برای تنویر افکار مخاطبین محترم چاپ گردد:
1- مطلب غیرواقعی و خلاف منتسب به جمعی از فرهنگیان محترم شهرستان بویین زهرا در شرایطی به عملکرد این مدیرت نسبت داده شده است که مسئولان ارشد بزرگترین نهاد فرهنگی استان به عنوان اولین مدیرکل منصوب دولت«تدبیر و امید» همواره در راستای سیاست های اعلام شده اعتدالی خود در تعامل با کلیه افراد موثر استان همواره در هدایت این مجموعه گسترده و با حضور نیروهای فرهیخته و با اخلاق اسلامی و اصیل«پرهیز از دخالت سیاست زدگی های معمول» در مدیریت های اجرایی آموزش و پرورش استان تاکید نموده است. 

2-  بی اطلاعی نویسنده مطلب مذکور از روند پیگیری های انجام شده برای دفاع از عملکرد مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا در یک جلسه رسمی و پاسخگویی مستدل به نهادهای قانونی کشور توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان که با عنوان«...افشای جلسه مشترک...» مطرح شده است جای بسی تاسف و تامل دارد.
3- و سپس با اشاره بر مقدمه ای کاملا بی اساس تحت عنوان«...انتشار شایعاتی مبنی بر وعده مدیرکل آموزش و پرورش استان در آن جلسه...» بر تهیه طومار فرهنگیان محترم در دفاع از مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا اشاره می نماید که معلوم نیست پرداختن به شایعه ای بی اساس و انتشار آن در سطح جامعه چه ارتباطی با رسالت اطلاع رسانی می تواند داشته باشد.
4- در ادامه مطلب مذکور حضور مدیرکل محترم را در دفتر نماینده اول مردم فهیم قزوین در مجلس شورای اسلامی که باستناد مواضع شفاف و مستدل خود و باهدف دفاع منطقی از عملکردآموزش و پرورش انجام شده به نقل از یکی فرهنگی«اشتباه استراتژیک و سبب زیر سوال رفتن شان آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگیان» تلقی نموده است که جای بسی تعجب دارد که«پاسخگو بودن یک مسئول ارشد» به جای حمایت، با این الفاظ زیر سوال برده می شود.
5-    در اجرای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید تصریح می گردد مسئولان این اداره کل به هیچ وجه رفتارها و عملکردهایی که همواره موجبات به هدر رفتن منابع عظیم انسانی و مدیریتی را به همراه داشته و بدون عنایت به تکریم انسانی مدیران باسابقه و توانمند انجام می شد را تکرار نخواهد کرد.
6-    همچنین با پاسداشت حریم مقدس تعلیم و تربیت استان هرگز اجازه نخواهیم داد که آموزش و پرورش استان جولانگاه مطامع افراد و یا گروه های خاص قرار گرفته و یا حرمت همکاران و مسئولان محترم فرهنگی خدشه دار نشود. 
7-  :«در پایان تاکید می شود نشریه ای که ادعای طرفداری از دولت تدبیر و امید را دارد، چگونه است که همواره به تخریب مدیران ارشد فرهنگی و سیاسی این دولت می پردازد. به نظر می رسد میزان برای شما همسویی مدیران با روش و منش هفته نامه تابان است نه اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید!!»  
                                                          یوسف خدادایاری،رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین


پاسخ هفته نامه تابان به جوابیه آموزش و پرورش استان؛

بده بستان‌های پشت پرده هیچ ارتباطی به سیاست‌های دولت تدبیر و امید نداشته و ندارد

در خصوص جوابیه رییس محترم اداره روابط عمومی اداره کل آموزش پرورش و درجهت تنویر همان افکار عمومی ای که نویسنده جوابیه خود را از هواخواهان آن می‌داند بیان نکاتی چند ضروری است:

1-نویسنده جوابیه ضمن غیر واقعی دانستن امضاهای فرهنگیان توضیح نداده اند  که چگونه طومار، امضاها و اعتراضی را که نام اشخاص در آن وجود دارد، اصل آن نیز به دست وزیر محترم آموزش و پرورش رسیده است و رونوشت آن در دست خود رییس محترم اداره کل آموزش و پرورش نیز هست، نام غیر واقعی گذاشته اند؟

2-اگرچه نویسنده در جای جای جوابیه علاقه بسیاری به صفت شمارشی:"اول" نشان می‌دهد(اولین مدیر منصوب دولت، نماینده اول!) اما ظاهرا همین صفت را برای آنکه تا آخر جوابیه توضیح ندهد که اصل ماجرا را تایید می‌کند یا نه، کافی می‌داند!

3-نویسنده جوابیه توجیه اقدام ناشایست علیه جناب آقای خطیب امامقلی را که توسط خود آقای سالار قاسمی منصوب شده است،"تعامل با افراد موثر" می‌نامد! اما توضیح نمی دهد که اگر افراد مورد اشاره به واقع موثر بودند چرا رییس محترم اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر،  دنباله تشخیص این افراد موثر در حمایت از دیگر نامزدهای رقیب آقای روحانی را نگرفت؟

4- نویسنده جوابیه آورده است:"در اجرای سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید تصریح می‌گردد مسوولان این اداره کل به هیچ وجه رفتارها و عملکردهایی که همواره موجبات به هدر رفتن منابع عظیم انسانی و مدیریتی را به همراه داشته و بدون عنایت به تکریم انسانی مدیران باسابقه و توانمند انجام می‌شد را تکرار نخواهد کرد". اکنون از القا کننده اصلی این سخن می‌پرسیم: چگونه است که بی توجهی به قشر زحمتکش، با تجربه و مدیرانی که در هشت سال گذشته متحمل انواع بی مهری‌ها و بی انصافی‌ها شده اند، مصداق هدر رفتن منابع انسانی تلقی نمی شود اما از نظر ایشان، انتصاب افرادی که در این مدت از انواع لطایف الحیل برای تثبیت موقعیت خود استفاده نموده و در جریان انتخابات نیز تمام هم و غم خویش را در تضعیف موقعیت جناب آقای روحانی مصروف کردند، مصداق هدر دادن منابع انسانی است؟  و چگونه می‌شود که دفاع هفته نامه تابان از فردی خدوم و شایسته که از بدنه آموزش و پرورش است و توسط خود رییس اداره کل آموزش و پرورش منصوب شده و از حمایت قشر عظیمی از فرهنگیان نیز برخوردار است، بی توجهی به کرامت و شان فرهنگیان تلقی می‌شود؟! چگونه است که برقراری جلسه پشت درهای بسته و بدون حضور نماینده اصلی دولت دراستان، در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید تلقی می‌شود و هماهنگی با دشمنان قسم خورده دولت علیه یک نیروی آموزش و پرورش دفاع از شان و شخصیت فرهنگیان؟

5-  اینکه اجازه داده نشود آموزش و پرورش جولانگاه مطامع افراد و گروه‌ها شود امری پسندیده است اما احتمالا نویسنده اطلاع دقیق و کافی از افراد و شخصیت‌های وابسته به گروه‌ها و دستجات مخالف دولت که از هر فرصتی برای کارشکنی استفاده می‌کنند و اکنون در مناصب مهم آموزش و پرورش منصوب شده اند ندارد و از مطامع نفسانی حفظ قدرت برای راضی کردن جناح رقیب از طریق تمکین و تمشیت بی خبر است.

6- نویسنده لابی‌گری محفلی را برای تضعیف رییس اداره آموزش و پرورش بویین زهرا با نماینده ای که در جریان انتخابات در جبهه رقیب آقای روحانی بود، پاسخگو بودن به فلان مسوول ارشد استان تلقی می‌کند اما ظاهرا از یاد برده است که وظیفه اصلی مدیران دولت تدبیر و امید پاسخگویی به مردمی است که با رای خود خواستار تغییر شیوه‌های نامتعارف گذشته بوده است و ای کاش ریاست محترم آموزش و پرورش استان به جای افتخار به تمکین و تمشیت از اوامر این افراد- به اصطلاح"ارشد"-خود را پاسخگوی مطالبات مردم از دولت می‌دانست.

7-نویسنده کوشیده است تا ثابت کند آموزش و پرورش استان، با تعامل با گروه‌های مخالف و رقیب قصد اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید را دارد تا از این طریق موجبات جلوگیری از هدرفتن منابع انسانی فراهم شود اما ظاهرا ایشان اطلاع نداشته است که خود جناب آقای سالار قاسمی رییس اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه تعدادی از شخصیت‌های استان در ملاقاتی که پیش از انتخاب آقای روزبه به عنوان استاندار قزوین با جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهوری داشتند با استناد به عدم حضور روزبه در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی خواستار عدم انتصاب ایشان بودند!! حال چگونه است که ایشان انتصاب افراد و مشاوره با کسانی که نه تنها در ستاد آقای روحانی حضور نداشتند که از فعالان ستاد رقیب و از مخالفان دولت بوده اند را مصداق ذخیره نیروهای انسانی می‌دانند و با این استدلال لابد بخش اعظم این نیروهای انسانی مفید نیز دوستان و خویشاوندان سببی و نسبی جناب آقای سالار قاسمی هستند که به استناد همین ارتباط خونی اکنون حضور آنان در ستادهای رقیب نیر نادیده گرفته می‌شود!!

8- در پایان جوابیه آمده است:" نشریه‌ای که ادعای طرفداری از دولت تدبیر و امید را دارد، چگونه است که همواره به تخریب مدیران ارشد فرهنگی و سیاسی این دولت می‌پردازد. به نظر می‌رسد میزان برای شما همسویی مدیران با روش و منش هفته‌نامه تابان است نه اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید!!". در پاسخ به این سخن نیز باید گفت که اولا:تابان درنهایت یک رسانه است بنابراین نه سودای انتصاب دارد و نه دغدغه اشغال پست‌های حساس سیاسی، بنابراین یک رسانه اولین وظیفه خود را در نقد، ارزیابی و انعکاس درست اخبار می‌بیند، بنابراین قیاس به نفس جوابیه ظاهرا بیشتر منبعث از کارکرد و نگرانی‌های یک صاحب منصب است تا یه فرد مطلع از قواعد رسانه ای.

 ثانیا،حمایت‌های تابان از جریان اصلاحات و منویات دولت تدبیرو امید چه در دوران طاقت فرسای دولت قبلی که بسیاری کنج عافیت گزیده بودند و چه در یک سال اخیر، نیازمند ادعا و اثبات و یا حتی تعامل با نمایندگان اول نیست! بلکه تابان قضاوت مردم را در این راستا کافی و وافی می‌داند و در نقد افراد نیز بیشتر از تعهد به خط و جناح به رعایت اصول مترقی دولت تدبیر و امید می‌اندیشد تا حمایت نعل به نعل از همه اعمال نیک و بد مدیران دولت.

نکته سوم آنکه بر خلاف تصور نویسنده که احتمالا با مشاهده انتصابات فامیلی در آموزش و پرورش استان به تعریف جدیدی از همسویی رسیده است اگر تابان همسویی را آنگونه که دیگران می‌فهمند، می‌فهمید دست به نقد عملکرد برخی کارگزاران دولت نمی زد و در فرصت‌های مختلف منویات دیگری همچون لابی گری با مسوولان به اصطلاح ارشد! را جایگزین شیوه رسانه ای خود می‌کردکه البته در آینده‌ای نه چندان دور پرده‌های قابل تاملی از این رفتارها درقالب گزارش‌هایی مستدل ارایه خواهد شد تا نشان داده شود که بده بستان‌های پشت پرده هیچ ارتباطی به سیاست‌های دولت نداشته و ندارد.


  • قزوین فردا

نظرات  (۲۳)

احسنت

با تشکر از مدیر کل شجاع ، مدیر و مدبر استان قزوین

الحق که سالاری دمت گرم...
آقای قاسمی خودت رو خیلی مستقل ندون
  • علی قاسمی مدانی
  • قاسمی تو همانی بودی که تا چند ماه پیش با شیخ 
    قدرت و قوامی و...همراه بودی حالا چه شده که اینگونه شده ای
    اینها همه بازی است . قاسمی فقط خودشو فراموش کرده که لازم است کمی به گذشته برگردد .برادر من اصولگراها برای شما آبی گرم نمیکنند .به آنها و این پست دلخوش نکن و عاقل شو . وگرنه بدجوری خواهی سوخت .
  • فرهنگی از بوئین زهرا
  • با سلام بنده اصلا طرفدار اصلاحات نیستم اما آقای قاسمی انسان مدیری است

    ضمنا یک سری از افراد با توجه به رسیدن به مقاصد شخصی دست به ایگونه کارهای بچه گانه می زنند .آقای امام قلی باید مدبر تر از اینها باشد تنا بازیچه اینگونه افراد فرصت طلب قرار نگیرد

    سالار خان یادت هست این اقایان به تو و همراهانت چه کردن این اقاان اگر روزش فراهم شود یک ساعت هم تو را تحمل نخواهند کرد دلت را به اقایان خوش نکن
    احسنت من نمی دانم اقای محمد علیخانی چه جایگاه دارد که در مورد همه چیز دخالت می کند  چون پسر شیخ است اگر پسر رهبر بود چه میکرد
    سالار و استقلال؟
    درتاکستان که افتضاحه
    هرجی رجب بگه-سالار به خودت بیا
    سلام
    آقایان راهش رو خوب بلدن اینا ادمای فرصت طلبند توی ضیاءآباد که آوردن یه آدم بی تجربه رو کردن رئیس منظورم محمد طاهرخانیه بعدشم دو تا از بچه های اصلاح طلب  که عضو شورا هم هستند و نمی خوام اسمشون رو بیارم که بهشون قول معاونت رو داده بودند رو با دلایل واهی و چرت سوزوندن وکنار گذاشتن .
    دمت گرم محمد علیخانی که جلوی ناحق واستادی
  • احمدی الموتی
  • جناب آقای قاسمی ما الموتی ها به صرف از هرنوع حزب و گرایش همیشه با شما هستیم و به شما هم این قول را میدهیم  از تمام توان خود برای رسیدن به درجات بالا و پیشرفت منتطقه استفاده کنیم.ارادتمند شما
    آقای قاسمی ! رنجاندن اصلاح طلبان لرزاندن پایه های خودته هواست باشه بلرزی همینایی که حرفشان را گوش میکنی هولت میدند
  • محمد قاسمی مدانی
  • با سلام انصافا قشر عظیمی از فرهنگیان از عملکرد آقای قاسمی ناراضی هستند به خصوص انتصابات ایشان واین کار را نتیجه دولت آقای روحانی می دانند .

    در این قسمت آقای علیخانی مطالب حقی را بیان کرده اند. یک فرهنگی

  • نماینده جمعی از فرهنگیان
  • ما برای سالار شدنت هم زحمت کشیدیم هم ذوق کردیم ولی رفتارت در کمتر از یک سال ما را دلسرد کرده است.تو یک برگ از درخت تدبیر و امیدی برای اصلاح طلبان سایه نکنی حرست میکنیم تاسایه سر رقیبان هم نباشی چون ......
    فعلا سالار خلبان است و فرهنگیان استان به خصوص اصلاح طلبان مسافرند. ما به تو اعتماد کردیم. نشستیم به کابین. اما توظاهرا آماده عملیات انتهاری هستی! خدا کند که نمک تدبیر و امید فشارت را بالا نبرد و کاری نامعقول مرتکب نشوی که سر از تاکستان یا ترکستان درآوری!استان قزوین بزرگتر از تاکستان است.آقای قاسمی نقدت میکنیم که نسیه کار نکنی !باگوش کردن به انتقادات دوستان و پشت پا زدن به مخالفان دیروز و امروز اصلاحات تنها راه نجات از این عملیات انتهاری است!!!!
  • جمع کثیری از فرهنگیان اسفرورین
  • جناب آقای سالار قاسمی  چرا در انتصاب آقای قربان یوسفی که محبوب و خواسته همه فرهنگیان منطقه اسفرورین است و یک فرهنگی باتجربه و هوشیار وکار آزموده می باشد تعلل می ورزید به نظر شما آیا 9 سال ریاست آقای علیاری کافی نیست آیا ایشان چیز جدیدی دارند که موجب توسعه آموزش و پرورش اسفرورین گردد قطعا ندارند لطفا معارفه آقای یوسفی را هر چه سریعتر برگزار فرمائید.
  • فرهنگی دلسوز اسفرورین
  • آقای قاسمی آیا می دانی هر دولتی که رای ببرد رئیس فعلی آموزش و پرورش اسفرورین برای ماندن در قدرت که آن را ارث اجدادی خود می داند با صدها لطایف الحیل  و کوک کردن رجب رحمانی  نمی خواهد این لقمه چرب را رها کند لطفا تفکر کنید او فقط و فقط فکر حفظ قدرت خود می باشد بسیاری از فرهنگیان در اسفرورین هستند که شایسته تر و لایق تر و با شهامت تر و کاردانتر از رئیس فعلی می باشند لطفا تغییرات را کلید بزنید تاخیر جایز نیست
    پارتی بازی در دوران سالارالدوله به اوج خودش رسیده تمام قوانین به نفع دوستان و اقوام سالار خان کنار گذاشته شده است حتی به الموتی ها رحم نمکند چه برسد به دیگران 
    ملاک اضافه کاری، عزل و نصب ، انتقالی و غیره تغییرات صددر صدی داره
     اقای قاسمی بترس از روزی که دوباره ابلاغ کلاس هم بهت ندن
    با این همه پارتی بازی در پیشگاه خدا هم روسیاه خواهی شد انشاا...
    مدیر کل آموزش و پروش استان قزوین اسمش قاسمی نیست بلکه اکثرنمایندگان استان هرکاری در آموزش و پرورش استان دوست دارند انجام میدهند قاسمی نظاره گری است که حق اظهار نظر هم ندارد اف بر چنین پست و مقامی که به جز انتخاب چند فامیل نزدیک بقیه امور به نمایندگان مربوط است . بعضی ها می گفتند که این قبا برای قاسمی بزرگ است واقعا درست میگفتند. 
    آقای قاسمی به نام نماینده دولت برمسند آموزش و پرورش تکیه زد ولی رفتارش نشان میدهد که یکی از مخالفان دولت روحانی است . زیرا اختیارش که دست چند نماینده مجلس است و فعلا با مخالفان دو لت شکلات میخورد و اشتهای خودش را کور میکند وقتی  میرود سر سفره طرفداران دولت میل ندارد و بیکار است .چون بیکاراست نمکدانها را میشکند ! همان نمکدانهایی را که قبلا نمکش را خورده است! وقتی برمیگردد منزل گرسنه است و مجبور است از آشی که بایک وجب روغن ،بستگانش برایش پخته اند بخورد!پس حالش اصلا نباید خوب باشد . چون قند و نمک و چربی بالاست .منتظر خبرهای ناگواری در موردش باشید(ع ز ل).خواست مخالفان دولت هم همین است .دیگر دعای پسرخاله و برادر و پسرعمو و... در مقابل نفرین طرفداران دولت محترم هم کارگر نخواهد بود. دیدی گفتیم مواظب باش  ..........

    سلام آقای سالار قاسمی

    ما می دانستیم تیغ مهندس رجب بران است ولی تا این حد نمی دانستیم که تمام عزل و نصب ها ی مناطق آموزش و پرورش استان را باید او دستور دهد او که مخالف بی چون وچرا و بدون دلیل تمام اصلاح طلبان است تا کی باید منتظر ماند تا رجب راضی شود و تغییرات تاکستان و اسفرورین عملی گردد هیچ می دانی اختلافات تاکستان ساختگی بود و هیچ می دانی اعتراض تعداد اندکی از فرهنگیان اسفرورین را خود رئیس فعلی اسفرورین ساماندهی نموده بود تا در مسند شیرین قدرت بماند وبه مدیر کل ورجب رحمانی یک دستی بزند .

  • یک فرهنگی دلسوز
  • اقای قاسمی شمابیشترین خیانت رااول به اموزش وپرورش وهم به دولت کرده ای واستقلال اپ رالگدمال کردی
    سالار خان  کلیه برادرانت را پست دادی برادرت عادل خدا وکیلی دیوانه نیست
    به تمام برادرات پست دادی سالار خان تاکستانی با دم شیر بازی نکن رئیس حزب کارکزاران  رنگ عوض نکن