قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

  قزوینی که پایتخت خوشنویسی ایران است نتوانسته یک کتابت قرآن به جامعه قرآنی هدیه کند وبگویند این قرآن به عنوان پرتیراژترین کتاب،محصول خوشنویسان قزوین است...

به گزارش" قزوین فردا"به نقل از خبرگزاری شبستان قزوین:مرتضی روزبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ما پیامبری داریم که در پیشگاه خدا از امتش شکوه و شکایت کرده است که امت من قرآن را مهجور قرار داده اند و این سوال مطرح است که ما با همه امکانات موجود در نظام اسلامی آیا وظیفه خود را نسبت به قرآن انجام داده ایم.

 وی ادامه داد: اینجا استان قزوین است و ما قبل از انقلاب پیشینه فعالیت قرآنی داشتیم و چهره های شاخصی نیز در قزوین به امر قرآن می پرداختند به طوری که از سلسله علما، محافل درس و تفسیر توسط علامه رفیعی برگزار می شد و قدری که جلوتر می آییم آیت الله ابوترابی جزو مفسرانی بودند که در مجالس و مساجد به احترام قران روی زمین نشسته و بالای منبر نمی رفتند و بحث تفسیر را انجام می دادند.

 استاندار قزوین اضافه کرد: آقایان سید محمود تقوی، سید حسین کاشانی، شفیعی ها، احمدی ها و غیره کسانی بودند که در شهر قزوین به فعالیت های قرآنی می پرداختند و این کار را نیز در شرایط سخت نبود امکانات و عدم توجه سیستم حکومتی به فعالیت های قرآنی انجام می دادند.

 وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی با توجه به رویکردی که نظام دینی به فعالیت های قرآنی دارد، حرکت های قرآنی آغاز شده است که نمایشگاه قرآن و فعالیت های مختلف دیگر در این حوزه از جمله این اقدامات است و به کسانی که فعالیت های قرآنی دارند توجه می شود.

 روزبه اعلام کرد: در واقع نظام جمهوری اسلامی، بهار قرآن است و موانعی برای فعالیت های قرآنی وجود ندارد بلکه زمین و زمان نیز مشوق این هستند فعالیت قرآنی صورت گیرد.

 وی با طرح این سوال که آیا فعالیت های قرآنی ما در تراز جمهوری اسلامی هست تصریح کرد: فعالیت قرانی در استان صورت گرفته است ولی وقتی پیشینه قزوین را می نگریم، امکانات نظام جمهوری اسلامی و از طرفی نیز شکوه رسول خدا (ص) از مهجور ماندن قرآن در نزد امتش را می نگریم نقد اساسی در خصوص فعالیت های قرآن در استان احساس می شود.

 استاندار قزوین توضیح داد: این سوال وجود دارد قزوین با این پیشینه ای که دارد آیا توانسته آثار وزین، سنگین و علمی به جامعه قرآنی هدیه کند که در این حوزه نیز ما موردی ندیده ایم؛ موضوع دیگر نهضت روخوانی و آموزش قرآن است و در این حوزه نیز آیا می توانیم ادعا کنیم کسانی که آمدند نمایشگاه قران را تماشا می کنند 40 درصد اینها می توانند به صورت روان، قرآن بخوانند.

 وی تأکید کرد: آموزش قرآن در مقطع پیش دبستانی جزو برنامه های رسمی آموزشی ما تا مرحله دانشگاه است و ما نیز در استان قزوین 120 هزار دانشجو داریم و آیا می توانیم ادعا کنیم که وارد دانشگاه ها شویم دانشجویانی که در دانشگاه تحصیل می کنند 30 تا 40 درصد می توانند به صورت روان قرآن بخوانند.

 روزبه یادآور شد: قزوینی که پایتخت خوشنویسی است نتوانسته یک کتابت قرآن به جامعه قرآنی هدیه کند و در موزه ها، خانه ها و محافل بگویند این کتابت قرآنی محصول خوشنویسان قزوین است.

 وی خاطرنشان کرد: بنابراین بیاییم به آیات قرآن توجه کرده و ببینیم که چگونه عمل کرده ایم و در مدیریت فعالیت های قرانی چه نمره ای به خود می دهیم.

 استاندار قزوین افزود: قرآن کتاب سعادت دنیوی و اخروی ماست و بر همه ما واجب و لازم است که در راستای توجه به این کتاب آسمانی تمام تلاش خود را داشته باشیم.

 

  • قزوین فردا

نظرات  (۱)

حرف درستیه