قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

گزارش وعکس اسماعیل بخشی خبرنگار قزوین فردا/ابتدای این سفر از روستای مهمان نواز خنجر بلاغ آغاز شد، روستایی با مردمانی مهربان و سخت کوش، از دور پیدا بود که این روستا ، روستایی محروم است و نیاز به توجه خواص دارد. آقای حسینی با حضور در بین مردم این روستا پای درد و دل این مردم نشست به گفته حاج آقا حسینی اگر نتوانیم حتی مشکلی از شما را حل کنیم حداقل می توانیم پای درد و دل شما بنشینیم و مشکلات شما را درک کنیم . مهمترین مشکل مردم این روستا جاده و آب شرب بود که بررسی و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات گرفته شد.
روستای بعدی در این سفر مرک بود، این روستا نیز همانند ورستا های دیگر مشکلات زیادی داشت . حل مشکل آب شرب و کشاورزی و کمک به دهیاری  و حل دیگر مشکلات از دستاوردهای این سفر بود.
به راهمان در جاده ی پرپیچ و خم  الموت همراه آقای حسینی و دیگر مسئولین ادامه دادیم تا به روستای کشکدر رسیدیدم. در مسجد قدیمی این روستا مردمانی از جنس مهربانی منتظر مسئولی بودند که  این همه راه را  امده تا مشکلی از مردم روستایی را حل کند. مهمترین مشکل مردم این روستا جاده ، آب شرب وساخت مسجد قدیمی آنها بود،که تصمیم گرفته شد این مشکلات پی گیری شده و به خواست خدا حل شود. 
ادامه سفرمان به شهر رازمیان بود شهری با مردمانی عالم و فرهیخته جلسه ای در شهرداری برای بررسی مشکلات  شهر گذاشته شد و مهمترین مشکلات شهر رازمیان بررسی شد.حجت الاسلام حسینی در این جلسه گفت : خیلی از کارشناسان هزینه کردن در روستا ها و شهر های کوچک را اقتصادی نمی دانند، از جمله آن بحث گاز رسانی به الموت بود که خیلی از این کارشناس ها معتقند این بودجه باید به کارخانجاتی که در حال ورشکستی هستند داده شود و به بدنه اقتصاد کشور تزریق شود، ولی ما معتقدیم که بخش بزرگی از اقتصاد را کشاورزی در روستا ها تشکیل می دهد و ما باید امکانت ایجاد کنیم تا مهاجرت به روستا ها بیشتر شود .نماینده مردم قزوین البرز آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت که بحث جاده الموت به کلاچای را پی گیر هستیم تا منابع آن از دولت تامین شود تا این روند ادمه پیدا کند و الموت از بن بستی در آید . این جاده بخش زیادی از ترافیک جاده قزوین رشت را کم می کند و بنده با ملاقاتی که با آقای نوبخت داشتم قرار شد سفری با الموت داشته باشند و ازنزدیک این پروژه دیدن کنند.
بعد صرف ناهار در شهرداری رازمیان بلافاصله حرکتمان را به سوی روستای خسرود آغاز کردیم بعد از دیدار با مردمان فهیم این روستا و برسی مشکلات این مردم به روستای دستجرد سفلی راهی شدیم مردم این روستا  از قبل منتظر ورود آقای حسینی و مسئولین بودند بعد از برسی مشکلات این مردم راهی روستای کاکوهستان شدیم روستای کرد زبان در بین کوهای الموت مردم خوش زبان و مهربان که با تمام محرومیتی که روستا داشت باز شکر گزار بودند و مهمان نواز، مهترین مشکلات این روستا نیز بررسی شد و تصمیمات لازم برای مرتفع کردن این مشکلات گرفته شد.
این پایان سفر نبود به راهمان به طرف روستای گشنه رود ادامه دادیم و بعد از بررسی مشکلات این روستا به روستای چنگال وش رفتیم بعد از نشتن پای صحبت های مردم این روستا دیگر نزدیدک های اذان مغرب بود که برای شرکت در یادواره شهدای روستای انبوه حاج آقا حسینی راهی این روستا شدند تا در یاد واره شهدا شرکت کنند.

گزارش وعکس/اسماعیل بخشی
94/5/22
  • قزوین فردا

نظرات  (۲)

درود برسید انقلابی
  • امیر محمد بیگی
  • عالی بود مرسی