قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

قزوین پایلوت بررسی علل حریق‌های بزرگ کشور شد

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از انتخاب قزوین به عنوان دبیرخانه کشوری بررسی علل حریق‌های بزرگ کشورخبر داد.

به گزارش قزوین فردا به نقل از روزنامه ولایت قزوین ، ابوالفضل ذوالقدر در اولین همایش آتش‌نشانان شهرک صنعتی لیا در سخنانی اظهار داشت: دبیرخانه‌ی علل حریق سعی دارد به بررسی عوامل حریق بپردازد و نقطه ضعف‌های موجود در زمینه خدمات رسانی به هنگام حوادث را بررسی کند. 
وی با اشاره به نقش‌ آتش‌نشانان به هنگام بروز حادثه گفت: ماموران آتش‌نشانی در هنگام وقوع حادثه، افراد آسیب‌دیده را از خانواده‌های خود می‌دانند و با روحیه فداکارانه برای نجات آن‌ها می‌شتابند. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی قزوین آمادگی لازم را دارد تا در شهرک‌های صنعتی آموزش‌های اولیه برای پیشگیری از حوادث و مقابله با حادثه را به نگهبانان و کارکنان واحدهای صنعتی ارایه دهد تا شاهد حوادث بزرگ نباشیم. 
حمید صفری، رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی لیا نیز در سخنانی اظهار داشت: آتش‌نشانان جراحان ا قتصادی جامعه به شمار می‌روند چرا که آن‌ها هم اموال و هم جان مردم را نجات می‌دهند. 

آتش‌سوزی اطفای حریق آتشنشانی
وی تصریح کرد: در سال گذشته 61 مورد آتش‌سوزی در شهرک لیا رخ داد که 60 مورد آن‌ها بدون وقوع خسارت مهار شدند. 
این مسئول علت وقوع بیشترین انفجارها را سوختن چندین مواد با یکدیگر عنوان و اضافه کرد: امکانات آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی بسیار ضعیف است و انتظار می‌رود تقویت شوند. 
صفری خاطرنشان کرد: سال گذشته 250 ساعت مانور میان آتش‌نشانان و کارخانجات شهرک صنعتی لیا انجام شده است که در جلوگیری از خسارت ناشی از آتش‌سوزی تاثیر بسزایی داشت. 
شرکت‌های خدماتی از مالیات به ارزش افزوده برخوردار شوند. 
عبدالقهار ناصحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 15 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند که به 7 خودرو و 18 تن و 48 نفر مامور آتش‌نشان مجهز هستند. 
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک آبیک راه‌اندازی ششمین ایستگاه آتش‌نشانی استان در این شهرک در دستور کار قرار گرفته است. 
این مسئول تاکید کرد: به منظور کاهش حوادث و همچنین خسارات ناشی از آتش‌سوزی مدیران سازمان‌های آتش‌نشانی باید آموزش پیشگیری از حریق را با جدیت دنبال کنند. 
ناصحی در پایان با اشاره به واگذاری 6 شهرک صنعتی استان به بخش خصوصی تصریح کرد: از آنجایی که شهرک‌های خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فاقد اعتبار هستند و نگهداری و توسعه شهرک‌های صنعتی نیز نیازمند اعتبار و حمایت‌های دولتی است، انتظار می‌رود این شرکت‌ها همانند شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شوند تا بتوانند خدمات مناسب‌تری ارایه دهند
Pardisan


  • قزوین فردا