قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

غیاثوند.jpg

بهگزارش قزوین فردابه نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حسین غیاثوند در نطق پیش از دستور خود که عصر سه شنبه 17 آذر ماه در جلسه تالار مردم شورای شهر بیان شد، با تأکید بر اینکه نواحی منفصل شهری که به شهر قزوین الحاق شدند باید از همان خدماتی که نواحی و نقاط مختلف شهری بهره مند می شوند برخوردار شوند، گفت: بنابر فرمایشات و تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی مسئولان به مناطق محروم و حل مسائل و مشکلات آنان، واجب است تا جدی تر و با پشتکار بیشتری نواحی منفصل شهری را مورد توجه قرار دهیم.

غیاثوند از بین نواحی منفصل چوبیندر و خیرآباد را مدنظر قرار داد و گفت: چوبیندر و خیرآباد از جمله نواحی منفصل شهری به شمار می آیند که از سال 86 به قزوین الحاق شدند و اکنون از جمعیت 18 هزار نفری (معادل 5 درصد جمعیت شهر قزوین) برخوردارند که حدود دو تا سه هزار نفر از آنها از افاغنه هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون در چوبیندر و خیرآباد به همت شهرداری و شوراهای ادواری خدمات مناسبی انجام گرفته است، گفت: شورای چهارم نگاه ویژه ای به این مناطق داشت به طوریکه بودجه عمرانی این ناحیه منفصل در سال 92 حدود 19 میلیارد ریال بود و در سال 93 به 29 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت رئیسه شورا حل مشکلات چوبیندر و خیرآباد را در حیطه وظایف شهرداری، دیگر دستگاهها و یا به شکل مشترک بین آنان دانست و ادامه داد: برخی از مشکلات این ناحیه شهری از سوی شهرداری قابل حل است که به آنها اشاره می کنم.

غیاثوند تعیین حریم ناحیه چوبیندر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و نظارت بیشتر بر این بخش را از سوی متولیان مدیریت شهری خواستار شد و افزود: در کنار وضعیت نامناسب حریم ناحیه به خصوص در مناطق مشترک با اقبالیه، شاهد نا به سامانی بیشتری هستیم و یکی از مهمترین آنها تخلیه نخاله های ساختمانی از اقبالیه و سایر شهرها در بیش از یک هکتار از اراضی کشاورزی این ناحیه شهری است.

این عضو شورا در ادامه زندان چوبیندر را از دیگر معضلات مردم این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه فاضلاب این مرکز در اراضی کشاورزی رها می شود و این آلودگی ها در برخی مناطق به باتلاقی تبدیل شدند که مملو از آلودگی بوده و سلامت محیط زیست و مردم در اقشار و سنین مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان را به خطر انداخته است.

وی به دیگر مشکلاتی که زندان چوبیندر در منطقه به وجود آورده اشاره کرد و گفت: اعدام ها، برخی تجمع ها و گردهمایی ها در اطراف زندان و عدم نظارت مناسب بر این موضوع، نبود پارکینگ، سالن مناسب انتظار و سرویس بهداشتی برای مراجعین از دیگر مشکلاتی هستند که باید بدانها اشاره داشت و مردم با آنها همه روزه مواجه اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا همچنین چوبیندر و خیرآباد را کم بهره از زیباسازی شهری، ابزارهای تبلیغات محیطی و فرهنگ سازی، فقدان زمینه برای انجام ورزش همگانی، نبود مراکز فرهنگی و تفریحی شامل کتابخانه، فرهنگسرا و سالن ورزشی، مسجد، دارالقرآن و بوستان محلی و فضای سبز مناسب دانست و اضافه کرد: برای احداث برخی از این فضاهای فرهنگی زمین آماده است ولی همتی برای ساخت و ساز آنها صورت نمی گیرد.

غیاثوند خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح هندسی و علامت گذاری های ترافیکی نیز این نواحی شهری با مشکلات و نواقصی مواجه اند که ضرورت دارد متولیان امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که حل آنها در نواحی منفصل در حیطه وظایف دستگاههایی غیر از شهرداری است، بیان کرد: به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی قزوین بر خود لازم می دانم به پاره ای از این مشکلات اشاره داشته باشم.

رئیس کمیسیون شهرسازی اظهارداشت: عدم اختصاص بیمه سلامت به ساکنین نواحی منفصل شهری با این دلیل که این مناطق روستا هستند، نبود خودپرداز انواع بانک های استان به میزان کافی، اختصاص زمینی در بلوار ورودی چوبیندر برای احداث پاسگاه یا کلانتری به منظور رفع مشکلات امنیتی، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء خدمات زیربنایی از مهمترین مواردی هستند که باید مدنظر متولیان امر قرار بگیرد.

این عضو شورا ضمن تأکید بر حل مشکلات مطروحه و اختصاص بودجه بیش از 50 میلیارد ریالی از محل سهم شهرداری از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای چوبیندر و خیرآباد، پیشنهاد داد: باید برای رونق زندگی شهرنشینی در این نواحی و حل مشکلات شهری مردم تلاش کرد به عنوان نمونه در قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم الاوصیاء می توان برای چوبیندر و خیرآباد پروژه های عمرانی و فرهنگی تعریف کرد.

وی نسخه کلی برای تمامی نواحی منفصل شهری پیچید و تأکید کرد: اگر شهرداری در حیطه وظایف و اختیارات خود خدمات مناسبی برای نواحی منفصل شهری درنظر بگیرد، لااقل با تصمیم گیری مناسب این نواحی را به وضعیت قبل از الحاق به شهر بازگرداندیم تا شاید بهتر و مطلوب تر اداره شوند.

عضو هیأت رئیسه شورا همچنین در ابتدای صحبتهای خود از عضای شورای شهر به خاطر همکاری در تصویب لایحه تخفیف 50 درصدی عوارض در نواحی منفصل شهری و همچنین از ریاست شورای شهر به خاطر ایجاد زمینه برای انجام نطق پیش از دستور تشکر و قدردانی کرد و تأکیدات و نقطه نظرات اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی را در راستای حل مشکلات شهر و شهروندان برشمرد.


  • قزوین فردا