قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

لازمه بندگی خداوند فرار از شیطان و استکبار است

به گزارش قزوین فردا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر مینو، حجت الاسلام دکتر مجید تلخابی منتخب مردم قزوین در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حاشیه همایش حکمت مطهر که در اقبالیه برگزار شد، بااشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: لازمه بندگی خداوند فرار از شیطان و استکبار است. اگر دشمن ازکسی تعریف کرد بداند راه را اشتباه رفته است لذا باید در مقابل دشمن دفاع کنیم و استکبار ستیز باشیم.

وی گفت: اگر به قرآن کریم رجوع داشته باشیم می بینیم که خداوند متعال در قبال نعمت هایی مثل نعمت پدر، مادر، سلامتی و… هیچ منتّی بر سر انسان نگذاشته است ولی فقط در یک جا و با تأکید نیز بر مومنین منّت گذاشته است و آن نعمت مبعث رسول اکرم(ص) می باشد. خداوند اشاره دارد که همه نعمت هایی که به شما دادم در مقابل این نعمت (انّک لعلی خُلق عظیم) چیزی نیست. در قرآن کریم اینگونه به عظمت پیامبر(ص) اشاره شده است، پیامبر(ص) به مقامی می رسد که به معراج می رود و اشرف مخلوقات هم می شود.

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد: اگر یک انسان همه چیز داشته باشد و دنیا را هم به او بدهند فایده ای ندارد مگر اینکه در تمام کارهایش اخلاص را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، گفت: اگر دشمن از شما تعریف کرد بدانید راه را اشتباه رفته اید و حتماً باید در مقابل دشمن دفاع کنید و استکبار ستیز باشید، لازمه بندگی خداوند فرار از شیطان و استکبار است.

وی در خاتمه یادآور شد: ما باید در تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری معینکردند، تلاش زیادی کنیم تا مشکلات و موانع اقتصادی را از سر راه برداریم، و ما به عنوان یک بسیجی باید اقدام کنیم و دیگران را نیز هدایت کنیم و اشاعه دهنده فرهنگ اسلامی باشیم تا جامعه ولایی و نماز خوان به پا کنیم.

  • قزوین فردا