قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

کلنگ احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین به زمین زده می‌شود

به گزارش قزوین فردا به نقل از خبرگزاری دفاع پرس قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که در بنیاد حفظ آثار قزوین برگزار شد،ضمن تبریک نیمه شعب و هفته سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) اظهار کرد: در آستانه برگزاری سی و چهارمین سالروز آزاد سازی خرمشهر با عنوان روز ملی ایثار و پیروزی و در گرامیداشت این حماسه بزرگ بیش از 200 عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان قزوین در ادامه با اشاره به عملیات آزاد سازی خرمشهر و مقاومت مردم قهرمان این شهر که در 35 روز محاصره این شهر با دست خالی در مقابل دشمن بعثی ایستادند، گفت: در این عملیات غرور آفرین که در 4 مرحله برگزار شد دشمن تلفات بسیاری داد که از جمله آن 19 هزار نفر اسیر و 16هزار نفر کشته و تجهیزات جنگی بسیاری بود که از دست داد و در سوم خرداد سال 61 خرمشهر آزاد شد.

طاهرخانی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان قزوین، کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس یا همان باغ موزه دفاع مقدس است که هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر با حضور مسئولین در جوار یادمان 8 شهید گمنام بوستان فدک قزوین به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت 4 هکتار و زیر بنای 5000هزار متر در فاز اول است که 14میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این پروژه فرهنگی پیش بینی شده است.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در ادامه به برنامه دیگر این ستاد اشاره کرد و گفت: رونمایی از ده جلد کتاب دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های امسال است که در روز سوم خرداد طی مراسمی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری یادواره‌های شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه، مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی، برنامه‌های هنری،شب شعر، نمایشگاه عکس و ویژه برنامه‌های صدا و سیما از دیگر برنامه ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان قزوین می‌باشد.

در ادامه این نشست خبرنگاران رسانه‌های جمعی سؤالاتی در خصوص جزئیات برنامه‌های شاخص مطرح و دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان قزوین به آن‌ها پاسخ ارائه دادند.

  • قزوین فردا