قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

حسن رجبی درکانال تلگرام شخصی  درخصوص مصاحبه اخیرمسئول روابط عمومی با ایرنا نوشت:

🔸علیرضایی مسئول روابط عمومی استانداری قزوین درغیاب سفراستانداربه سنگاپوردرگفتگوبا ایرنابه جای محکوم کردن غارتگران بیت المال(فیش های حقوقی نجومی)به منتشر کنندگان فیشهای حقوقی حمله کرد؟!

_____________________

جوابیه آقای نصرالله علیرضایی  

باسلام خدمت آقای رجبی 
روز سه شنبه پس از نظر مصاحبه حقیر یکی از همفکران جنابعالی همین اتهام را وارد کرد که در پاسخ ایشان نوشتم: متن  کامل مصاحبه را منتشر کنید.از تقطیع و برخورد دلبخواهانه و گزینشی با مصاحبه حذر کنید.مصاحبه ابعاد و زوایای مختلف دارد.از اهداف سیاسی منتقدین دولت همین مساله است.راهکارهای بنده را هم ببینید. نقد حقیر نه تنها چرایی نشر فیش های حقوقی نیست بلکه از آن استقبال کرده و برخورد عادلانه،صادقانه، منصفانه، قاطعانه و غیر سیاسی و جناحی با این مساله را از جمله راهکارهای برخورد اثر بخش با این مساله ذکر کرده ام. اگر متن کامل مصاحبه رو منتشر می کردید قدردان شما هم بودم.اما این شکل از برخورد و تفسیر مصاحبه ،غیر اخلاقی 
و بدور از اخلاق حرفه ای و رسانه ای است." 
آقای رجبی بزرگوار بنده در مصاحبه با ایرنا، موضوع فیش های غیر متعارف را از ابعاد تاریخی،اجتماعی و فرهنگی، حقوقی و قضایی و البته سیاسی تحلیل کرده ام و در بعد سیاسی یکی از اهداف منتشرکنندگان فیش ها را انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و تضعیف پایگاه اجتماعی دولت از سوی منتقدین بود کرده ام و این سخنی است که هر کسی الفبای سیاست را بداند بدان معترف است و حرف عجیب و غریبی هم نیست! 
برخلاف تصور و برداشت اشتباه از مصاحبه نه تنها انتقادی به منتشرکنتدگان فیش ها نداریم بلکه به تبعیت ار ریاست جمهوری باور داریم که دولت با کسی فثد اخوت نبسته است ( برخلاف دولت گذشته  که کابینه را خط قزمز دولت اعلام کرد! یادتان که نرفته!؟ ) و جای تقدیر و تشکر هم دارد. در بعد سیاسی معتقد به برخورد و رفتار قاطعانه، عادلانه،غیر سیاسی،منصفانه و صادقانه و برخورد ریشه ای با همه متخلفین از همه ثوا و نهادها هستیم.  و نکته آخر اینکه مواضع  و دیدگاه های بنده ناشناخته و برای اولین یار نیست که آن را به سفر استاندار محترم ارتباط می دهید.بین این دو چه ارتباطی وجود دارد!؟ چیزی به ذهن حقیر نرسید. 
و در پایان:
من آنچه شرط بلاغت است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

  • قزوین فردا

نظرات  (۳)

بشارت ها :

 مدیر کل محترم!؛ خود بیشتر از همه واقف هستید که سکوتتان در این مدت چندساله شما را به جایگاه مدیر کلی رساند ، چه شده است که احتیاط را فدای مصلحت نمودید و این بار نسبت به موضوعی که به قول معروف « اظهر من الشمس » می باشد به اظهار نظرقابل تأملِ  «  منتشرکنندگان فیش های نامتعارف، بدنبال تخریب دولت هستند .... و موجب نارضایتی مردم می شود.... »   پرداخته اید درپاسخ به اظهارنظر شما به مواردی -  از دهها وبلکه صدها مورد-   اشاره می نمایم ؛

1- مقام معظم رهبری درخطبه های نماز عید فطر تاریخ 95/4/16 آن را خیانت شمرده اند و فرموده اند : « موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل می کنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلتهایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها  را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.»

 2- رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت درتاریخ 95/4/2 به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

 ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه‌ی آن به اطلاع مردم رسانده شود.

 3- آقای روحانی ، پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارمسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با معظم له درتاریخ 95/4/16  ، به موضوع فیش‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: دولت در کنار قوای دیگر مصمم است تا با حمایت مردم و رهبری این معضل را بر طرف کند و باید علاوه بر اقدامات فوری، با ایجاد شفافیت و اصلاح قوانین و مقررات، از تکرار این‌گونه موارد جلوگیری کرد و دولت در این خصوص، لایحه‌ای را تقدیم مجلس خواهد کرد.

4- عناوین « مدیران عزل شده فیش های حقوقی » در خبرگزاری مشرق  مورخ 95/4/11 :

 الف -  استعفای رئیس کل بیمه مرکزی

 ب - عزل مدیرعامل بانک رفاه

 پ- عزل مدیرعامل بانک صادرات در پی افشای حقوق نجومی

ت-  استعفای «مرد سرخه ای» بانک ملت پیش از عزل

ث- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم رفت...

5- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم افطاری اعضای هیات دولت با اشاره به موضوع پرداخت های بالای حقوق به برخی از مدیران گفته بود: دولت به هیچ وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم.

 6- وزیر اطلاعات با تشکر از رسانه‌ها که موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی را افشا کردند، گفت:‌ انتشار اخبار دریافت حقوق‌های نجومی از سوی رسانه‌ها دست دولت را برای برخورد با آنان باز کرد.( فارس 95/4/1)

 7- نوبخت:حقوق های نجومی مجوز قانونی داشت/ از مردم عذرخواهی می‌کنیم.( تسنیم 95/3/24)

 8- درقسمتی از متن بیانیه رئیس جمهوری آمده است:

 ملّت شریف ایران!چند هفته ای است که موضوع پرداخت های نامتعارف و حقوق های غیرمنصفانه، وجدان ملّی را حساس و خاطر مردممان را مکدر ساخته است؛ این مسئله از ‌آن جهت برای اینجانب رنج آور است که صرفنظر از کم و کِیف، ابعاد و زمینه ‌های آن، می تواند پیوندهای عمیق میان دولت و ملت و جوانه های امید که حیاتی تازه به جامعه ایران داده است را خدشه دار نموده و خدای ناکرده استواری رابطه میان مردم و نظام را نشانه رود. در همین راستا، به محض طرح موضوع و بروز حساسیت ‌ها و صرفنظر از تمایز میان مطالبه اجتماعی به حق و برخی غرض ورزی های سیاسی غیر عدالت­خواهانه، دستور دادم کمیته ویژه ای به ریاست معاون اول محترم رئیس­ جمهور برای سه هدف:

 ۱- بررسی علل و شناسایی موارد تخلف و سوءاستفاده؛

 ۲- انجام اقدامات قاطع در خصوص استرداد وجوه و عزل مدیران متخلف؛

 ۳- تنظیم تصمیمات لازم در جهت تغییر مقررات و ضوابط اجرایی؛....

 

 9-ا قدام رییس جمهور با توجه به اینکه افکار عمومی منتظر است تا مسوولان در این خصوص عکس العمل نشان دهند بسیار اقدام خوبی بود؛ چرا که در این بیانیه به نکات خوبی اشاره شده است. (خبر انلاین 95/4/ 19 - داود محمدی نماینده مجلس )

 10- نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر رئیس جمهوری در خصوص فیش های حقوقی نجومی گفت: این بیانیه نشان می دهد که رئیس قوه مجریه با جدیت پیگیر موضوع فیش های نجومی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد جواد کولیوند درگفت و گو با ایرنا افزود: دراین زمینه باید فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عزل مدیران خاطی و برگشت پول ها به سیستم حکومتی فصل الخطاب قرارگیرد.

 11- مصطفی کواکبیان(خبر انلاین 95/4/ 19 - نماینده مجلس ): این فیشها را که می بینیم باید گریه کرد؛ واقعا انصاف و مروت کجا رفته است؟  درباره فیش های حقوقی سه کار باید انجام شود؛ اول نام آن هایی که واقعا به ناحق به بیت المال دستبرد زدند، مطرح و افشا شود. دوم مازاد حقوق های دریافتی را به بیت المال بازگردانند و سوم با آنهایی که واقعا تخلف کردند، برخورد شود.

 12- به گزارش تدبیر، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «مازندران، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه» در بابلسر با اشاره به اینکه دولت با جدیت در حال بررسی موضوع فیش‌های حقوقی است اظهار داشت: دولت به طور جدی در حال بررسی و برخورد است و آن‌هایی که حقوق نجومی گرفتند خودشان بروند و استعفا بدهند....

  • رضایی پور
  • اصلا من می خواهم بدانم این آقا چه کار است که مورد مسائل ملی اظهار نظر می کنی
    آخه به شما چه مربوطه

    مقایسه دو نظر


    نصرت الله علیرضائی عصر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص فیش های نامتعارف منتشر شده در برخی رسانه های خاص افزود: موضوع فیش های حقوقی نامتعارف آسیبی بالقوه در دوره های مختلف بود که در این برهه برخی به آن پرداختند.
    وی ادامه داد: در دوره ای طرح آقازاده ها و اکنون موضوعی چون فیش های نجومی در جامعه از شکاف اقتصادی و اجتماعی حکایت می کند و موجب نارضایتی مردم می شود.
    مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین با بیان اینکه مساله فیش های نجومی در چند سطح قابل بررسی و تبیین است ادامه داد: در سطح اجتماعی و فرهنگی مساله فیش های حقوقی پنجره شکسته ای است که تحقق فساد را در طبقات اقتصادی کشور نمایش می دهد و به عبارت دیگر فیش های نجومی در جامعه مساله کوه یخ و پنجره شکسته است که نماد بی نظمی، به هم ریختگی و بی برنامگی در داخل سیستم است.
    وی ادامه داد: انتشار فیش های نجومی از یکسو به فضای بی اعتمادی میان دولتمردان، حاکمان و جامعه دامن می زند و از سوی دیگر مبین این موضوع است که مدیران جامعه به مسئولیت ها به صورت یک امانت نمی نگرند بلکه مسئولیت را به عنوان یک طعمه و فرصت تلقی می کنند.
    علیرضایی انتشار پرداخت های نامتعارف را از لحاظ سیاسی با مساله نان و معیشت مرتبط می داند و می گوید: این موضوع در حوزه سیاسی می تواند به عنوان یک اهرم فشار به رقیب و به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب و تخریب جریان ها و افراد مورد استفاده قرار گیرد.
    وی به دو بعد انتشار فیش های نامتعارف از نظر قضائی و حقوقی اشاره می کند و می گوید: باید دقت کنیم قوانین تا چه اندازه در خصوص کار، حقوق و مزایا و حداقل و حداکثر دریافتی های مسئولان دارای شفافیت هستند و چگونه می توان خلاها، تعارض ها و تبصره های موجود در قوانین که موجب تفاسیر مختلف و گاهی سوء استفاه می شود را مرتفع ساخت؟ 
    مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: به نظر می رسد اشکال جدی به قانون نباشد ولی عدم نظارت دقیق دستگاه های ناظر نه فساد و سوء استفاده را به وجود می آورد.
    وی گفت: طبق بیانیه رییس جمهوری، باید مجلس از نظر حقوقی و قانونی با تعیین حداقل و حداکثر حقوق و دستمزدها به این موضوع وارد شده و با شفاف سازی و با توجه به نظام فرهنگی و ارزشی جامعه و براساس اولویت ها، حقوق ها را رتبه بندی کند. 
    علیرضایی با بیان اینکه فضای باز سیاسی، رسانه ای و روشنفکری می تواند راه را برای هرگونه سوء استفاده شخصی و جناحی مسدود سازد، افزود: فضای محدود، بسته و عدم پاسخگویی دولت گذشته زمینه اختلاس های میلیاردی را فراهم ساخت که آسیب ها و تبعات ناشی از آن هنوز هم پابرجاست.
    وی با اشاره به راهکارهای مقابله با این موضوع ادامه داد: مسئولان و مدیران بلندپایه جامعه با قاطعیت و به صورت منصفانه و بدون توجه به وابستگی های سیاسی افراد نسبت به این موضوع علنی و شفاف برخورد کنند و متخلفان را به افکار عمومی معرفی کنند تا اعتماد مردم به نظام بازسازی، تقویت و تحکیم شود.
    علیرضایی با اشاره به انگیزه انتشار پرداخت های نامتعارف گفت: برخی از انتشار این فیش ها در سال آخر دولت تدبیر و امید به دنبال تخریب پایگاه اجتماعی دولت هستند تا با تضعیف آن در نزد افکار عمومی، انتخابات آینده را به نفع خود هدایت کنند.
    وی افزود: با توجه به وضعیت قیمت نفت، تداوم پرداخت یارانه ها، کاهش درآمد دولت و رکود تولید، سیاهنمایان به دنبال ارائه تصویری نامناسب از مدیران دولت تدبیر و امید بودند که با اقدامات دکتر روحانی در عزل مدیران متخلف و گزارش معاون اول رئیس جمهور در این زمینه خنثی و بی اثر شد.
    مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: استاندار قزوین در همایشی موافقت خود را با علنی کردن فیش های حقوقی مدیران دستگاه ها برای حمایت از دولت تدبیر و امید اعلام کرد تا اهداف مخالفان دولت در ایجاد بدبینی و یاس نسبت به نظام و دولت تحقق نیابد.
    6101/ 6128

    انتهای پیام /*