قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

ائتلاف احمدی نژاد یا نقاط ضعف روحانی؟

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲ ق.ظ
4N0A1129
قزوین فردا/سایت الف وابسته به دکتر احمدتوکی درتحلیلی نوشت :این روزها عقبه رسانه‌ای ضعیف دولت که یارای کمترین مقابله با رقبا را ندارد بخشی از همان توان نحیف خود را نیز صرف تبلیغات بی‌مزد و مواجب برای رقیبی می‌کند که کابوس سال آخر دولت روحانی است. پرونده‌ی به فرجام نرسیده‌ی احمدی‌نژاد در قوه‌ی قضاییه کورسوی امید اعتدالیون را نیز به یاس بدل نموده است.
شکست های پیاپی روحانی در تعهدات بثمر نانشسته برجام و بسته های خروج از رکود موجب امتداد این کابوس شده است. کابوسی که با ماجرای فیش های نجومی و مدیران نجومی بختک لبخند تلخ احمدی نژاد را بر هاشمی و یارانش گویا به مثابه شلیک نهایی به پیکر نیمه جان دولت کارگزاران نشان می دهد.
احمدی نژاد موج سفرهای خود را با سفر به آمل در اردیبهشت ۹۵ آغاز نموده است. سفرهایی که دو احتمال مهم برای آن ارزیابی می‌شود.

احتمال اول آنکه احمدی نژاد در حال افکار سنجی و ارزشیابی حساسیت بدنه ی اجتماعی حامیان قدیمی خود و علی الخصوص بدنه ی خاکستری جامعه به محبوبیت خود و همزمان محبوبیت از دست رفته دولت روحانی است. در واقع احتمال اول بازمی‌گردد به مرحله ی پس از کاندیداتوری در انتخابات و اهداف انتخاباتی و رقابتی احمدی‌نژاد با رقبا.

احتمال دوم امکان سنجی وی از شرایط اجتماعی پس از کسب ظرفیت حمایت مردمی است، ظرفیتی که می تواند در نقش اهرم فشاری بر شورای نگهبان بازی کند تا به پشتوانه محبوبیت مردمی احمدی‌نژاد از اصل بررسی احتمالی موضوع رد صلاحیت وی دست کشد. امری که احتمالا با شناخت احمدی‌نژاد از نقطه ضعف شورای نگهبان طراحی شده است. 

عدم عملکرد سیستمی نقطه ضعف مهم شورای نگهبان است که تحقق برنامه‌ی احتمالی احمدی‌نژاد را چندان دور از نظر نمی‌دارد. و البته این احتمالی است که بازمی‌گردد به مرحله پیش از کاندیداتوری مجدد دولت پایداری‌ها. در این میان اما نباید از یاد برد که انفعال اصولگرایان در ارائه چهره ای کاریزماتیک و خوش اقبال از سوی مردم ،بهترین سبب برای تعبیر این کابوس روحانی شده است . در هر حال این بار احمدی‌نژاد ائتلافی بسیار قدرتمند و کاملا خاموش را ترتیب داده است ائتلافی که غلبه آن بر کارگزارانی‌ها بسیار محتمل می‌نماند. ائتلاف با فربگی روزافزون ناکارآمدی اقتصادی ،بیکاری و رکود.
منبع :سایت الف
  • قزوین فردا