قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

چرا شهرداری قزوین به مناطق محروم کم توجه است؟

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۷ ب.ظ

IMG_6255

علی صادقی نیارکی سخنگو وعضو شورای شهر قزوین در نطق پیش از دستور خود در صحن شورابا اشاره به رسیدگی به مناطق محروم شهر قزوین گفت:یکی از سیاست های اعضای شوراچه به هنگام شرایط  اخذرای نوعاً همکاران به مردم اعلام کردندوچه در قالب سیاست شورا به شهر داری ابلاغ شد  بحث توسعه متوازن وتوجه به مناطق کمترتوسعه یافته بود ما بسیار علاقه مند هستیم این  یک بعد عملیاتی به خودش بگیرد ما به عینه ببینیم حضور شهرداری را  در مناطق کمتر توسعه یافته را، اینطور نباشد  فقط در کاغذی  که اعلام شده  بعنوان  سیاست های شورا ، ولی در پایان بینیم  عملاً  هیچ اتفاقی نیفتاده است.الان نزدیک به یکسال می شود  که از عمر شورای چهارم می گذرد  و انتظار می رود که دوستان ما در شهرداری  توجه داشته باشندمناطقی  مثل هادی آباد،  اسماعیل آباد ،راه آهن ، ناصرآباد.

وی افزود:چند ماه پیش  ما به اتفاق اعضای شورا وکمسیون پیگیری و نظارت شورا در اسماعیل آباد  حضور پیدا کردیم  و مردم چند مورد را  عنوان کردند  و امروز هم به طور تصادفی نه برنامه ای از پیش تعیین شده  به اتفاق آقای  صدیقی  و شهردار منطقه  حضور پیدا کردیم  و دقیقاً  همان مشکلاتی که  اهالی 7الی  8 ماه قبل  به ما نشان داده بودند،دوباره ما را بردند سر همان حوزه ها ، یکی پل ورودی  اسماعیل آباد بود که  تا به الان  هم چندین بار  تصادف شده  و تلفات داده اند  و دیگری  هدایت آب باران  آنها بود  و تعیین  تکلیف یکی و دو مورد  از معابر شان بود ، بعضی جلو ساخته اند و بعضی ها هم پشت ساخته اند ، اگر ما از الان توجه  کنیم  در آینده  شاهد  یک موفقیت شهری زیبایی  خواهیم داشت

صادقی نیارکی تصریح کرد:بحث  دیگر بحث پروژه های نیمه تمام است که انتظار مان می رود به آن توجه بیشتری شود و ما پروژه های نیم تمام را به یک سامانی برسانیم و اگر بخواهیم  نمونه  مثال بزنیم  بحث دهکده  طبیعت چند میلیارد تومان هزینه شده است  و در انتظار  بهره برداری است  ولی الان ما نمی دانیم  که آنجا  چه وضعیتی  دارد .

 وی گفت :بهره برداری وتعیین تکلیف از امکان تاریخی شهر که در آن هزینه شده  و بالای  10 الی 12 میلیارد تومان ما هزینه کرده ایم . درارتباط با بحث گردشگری یکی از تاکیدات  اعضای محترم شوراست  که در جهت توسعه شهری  و رونق اقتصادی  شهر مثل  گردشگری توریسم  را  فعال کنیم  و یکی از مواردی که  می تواند دراین رابطه  تاثیر گذار باشد. فعال کردن  اماکن  تاریخی  ماست . بارها شورای سرمایه گذاری  و  هم  شورا بارها مطرح شده است  که این سرمایه گذاری که در آنجا  شده است را یکجوری  به بهره برداری برسانیم مثل  بازار سعد السلطنه- دولتخوان شتر خوان بحث دیگری : استفاده از   مشاورین  و کارشناسان  تقویت  موضع  نظارتی شورا است یکی از  وظایف  ذاتی و موثر اعضا شورا  که از قانون  هم  به صراحت به اناشاره شده است  بحث استفاده از  ظرفیت ها است .

وی در ادامه افزود:ما امروز جلسه  پیگیری  و نظارت داشتیم ، به این  نتیجه رسیدیم که در بعضی  جاها  واقعاً نظارت لازم است  .بررسی ، دقت نظر و مطالعه  که ما اگر  از این ظرفیت ها  استفاده کنیم  پاسخ مثبتی را در کار اتر  بودن زحمات  و تلاش شبانه روزی  اعضای  محترم شورا  درارتباط  با وظیفه اصلی  شان  به  نحوه  خدمات رسانی  شهر داری و سازمان ها زیر مجموعه  اش از لحاظ کمی  می توانند داشته باشند  در واقع  موثر خواهد شد .

 این عضو شورا تاکید کرد:یکی از بحث ها چاره اندیشی و تهیه طرح  جامع  برای صدور پروانه در موقعیت های  متراکم  و مرکزی شهر است. حالا من نمی دانم چه میزان  این آمار دقیق  است ولی ما شنیدیم  تعداد  قابل توجهی  بلند مرتبه سازی از میدان آزادی تا ابتدای  بلوار آیت اله خامنه ای صادر شده است و ما دراینجا مشکل داریم، شما حساب کنید واحد های تجاری ، خدماتی  و آن ظرفیت پیش بینی شده همه آنها می خواهند به بهره برداری برسند ، اما ما چطور می خواهیم  بحث ترافیک را در اینجاحل کنیم ؟من خواهشم این است دقت نظرشودو واقعاً بیاییم  مطالعه کنیم .

صادقی نیارکی در پایان گفت:مطالعات دقیق کارشناسی ما جواب داد  اشکالی ندارد ولی اکر دو دوتا،چهار تا کردیم  و دیدیم  که درآینده وضعیت ترافیک  و تنفس شهر  پیچیده تر کرده است  بالاخره  یک باز نگری  در برنامه هایمان  داشته باشیم  ما این را انتظار داریم،  انشاا... مد نظر قرار گیرد .  

  • قزوین فردا

نظرات  (۲)

  • یاسر امینی
  • بسیار سخنان منطقی بود خصوصا بحث استقرار مراکز تجاری در مرکز شهر که بی گمان باعث میشود ترافیک سنگین ترشود در همه ی جای دنیا سیاست شهری این که خدمات تجاری پزشکی و غیره به خارج از مرگز شهر انتقال یابذ اما متاسفانه قزوین برعکس است عمل میشود

    سوال ما این است که چرا اعضای شورا به کارهای شهرداری نظارت نمی کنند؟؟!!