قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین وظیفه خبرنگار افشای فساد در جامعه است و سکوت در برابر تخلف و فساد زیبنده خبرنگاران نیست.

به گزارش قزوین فردا به نقل از خبرگزاری مهر،به مناسبت روز خبرنگار مراسمی با حضور و حجت الاسلام مرتضی حسینی  وداود محمدینمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام امینی مشاور استاندار در امور روحانیون، مسعود نصرتی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مهدی رمضانی معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان و جمعی از خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری ها در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مرتضی حسینی گفت: خبرنگاری شغل بسیار مهم و حساسی است با مشکلات فراوان که تنها با علاقه و انگیزه می توان در این شغل ماندگار بود.

وی افزود: نداشتن امنیت شغلی، بیمه، قراردادهای ناپایدار، نداشتن تعهد حقوقی برای دریافت وام و در معرض بیمارهای گوناگون بودن از مشکلات رسانه هاست و اگر برای دیگران تریبونی هستید که می توانند دغدغهد های خود را بگویند شاید خبرنگاران برای گفتن مشکلات خودشان هم تریبونی ندارند که مظلومیت این گروه را بیشتر می کند.

حسینی بیان کرد: خبرنگار باید با توجه به ویژگی های خبر سرعت، دقت و صحت را در انعکاس خبر خود مورد توجه قرار دهد و با رعایت انصاف و تعهد در کار به این رسالت خطیر بخوبی عمل کند.

خبرنگاران هرجا فساد دیدند فریاد بزنند

این نماینده بیان کرد: خبرنگار باید هرجا که فسادی را مشاهده کرد آن را منعکس کند و هر جا مسئله ای نبود تهمت و افترا نزند و با رسانه ای کردن یک موضوع غیر واقعی با آبروی کسی بازی نکند.

وی افزود: به منظور حمایت از خبرنگاران در کمیسیون فرهنگی لایه ای تقدیم خواهد شد که اگر خبرنگاران ایده و طرحی دارند می توانند ارائه کنند تا در طرح گنجانده شود.

حسینی  درخاتمه گفت: این لایحه اگر از سوی دولت ارائه شود رد نخواهد شد اما اگر از سوی کمیسیون ارائه شود به دلیلی بار مالی احتمال برگشت آن هست لذا امیدواریم از طرف دولت و ارشاد مطرح شود تا بتواند بخشی از مشکلات خبرنگاران را حل کند.   

انصاف سرلوحه کار خبرنگاران باشد

همچنین به گزارش قزوین فردا به نقل ازخبرگزاری فارس ،حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی با تأکید بر ارزش و اهمیت حرفه خبرنگاری و تأثیر آن بر جامعه اظهار کرد: خبرنگاران با مسائل زیادی رو به رو هستند و به همین دلیل آنچه سبب ماندگاری افراد در این شغل می‌شود فقط علاقه آن‌ها به خبرنگاری است.

وی افزود: خبرنگاران افرادی هستند که با مشکل بیمه مواجهند، به دلیل قراردادهای ناپایدار و مسائل دیگر امنیت شغلی ندارند و از تعهد حقوقی هم به منظور گرفتن تسهیلات بانکی بی‌بهره هستند؛ ضمن اینکه در فضاهای مختلف قرار می‌گیرند و این بر سختی کار آن‌ها می‌افزاید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قشر در عین اینکه مشکلات دیگران را مطرح می‌کنند نمی‌توانند به بیان دغدغه‌های خود بپردازند و این نشان‌دهنده مظلومیت خبرنگاران است.

حسینی بیان کرد: لازم است خبرنگاران در تهیه و انتشار اخبار مقوله‌های سرعت، دقت و صحت را مد نظر داشته باشند و سرلوحه کار آنان رعایت انصاف و تعهد در امر اطلاع‌رسانی باشد.

  • قزوین فردا

نظرات  (۲)

شجاعت نماینده محترم مجلس ستودنی اسشت .متشکریم .
جناب اقای حسینی بنده شنیده بودم در دوره انتخابات مجلس نهم در قزوین به خاطر یکی از کاندیداها  نیروهای زحمت کش سپاه پاسداران اماده باش بودن ،این خبر درسته؟چرا اون موقع نگفتین فریاد بزنید؟

در کل نسبت به فرمایشات حضرتعالی از نظر بنده شنونده باید عاقل باه