قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا

معنویت،عدالت،آزادی،درسایه ولایت

قزوین فردا
آخرین مطالب
 بهگزارش قزوین فردا به نقل از سایت صبح قزوین:حجت الاسلام قابلرییس دفتر شورای نگهبان قزوین، موضع گیری استاندار قزوین نسبت به بیانات امام جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه را نا بجا دانست و اینگونه تعیین تکلیف استاندار برای امام جمعه را بی سابقه برشمرد.

 در جریان واکنش تند مرتضی روزبه، استاندار قزوین نسبت به اظهارات حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین که نحوه توزیع اقلام سبد کالا را تحقیر آمیز بیان کرده بود، حجت الاسلام قابل، رییس دفتر شورای نگهبان قزوین این موضع گیری استاندار را اشتباه دانست.

وی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهارداشت: من نیز قبل از حجت الاسلام عابدینی به نحوه توزیع این اقلام انتقاد کردم و آن را به دور از شأن مردم دانستم. این انتقاد تنها حرف آقای عابدینی نبود بلکه حرف عموم مردم است و وظیفه امام و خطیب جمعه است که مردم را نسبت به مسائل آگاه کند و مسائل مبتلا به جامعه را بیان نماید و اگر جز این عمل کند خطا کرده است.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: تا کنون سابقه نداشته است که یک مسئول و یا استاندار این چنین برای امام جمعه تعیین تکلیف نماید. مردم انقلاب کردند تا بتوانند آزادانه حرفشان را بزنند و این خواسته رییس جمهور نیز هست.

لازم به ذکر است، روزبه استاندار قزوین در واکنش خود به اظهارات حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته، بیانات وی را مصداق بی عدالتی و بی انصافی برشمرد و وی را به استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه متهم و آن را زمینه ساز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه عنوان کرد.

___________________________________________________________________________________________________________

                     

واکنش توهین آمیز آقای استاندار به امام جمعه قزوین به هیچ عنوان قابل قبول نیست

 حجت الاسلام حسینی نماینده قزوین با انتقاد از اظهارات توهین آمیز استاندار قزوین علیه امام جمعه موقت قزوین (حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی) گفت: استاندار در جایگاهی نیست که به امام جمعه پاسخ بگوید.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به واکنش تند استاندار قزوین نقد دولت در خطبه‌های امام‌جمعه امام جمعه موقت قزوین (حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی)  گفت: بیانات امام‌جمعه قزوین در ارتباط با عملکرد دولت خصوص سبد کالا و بی‌سواد خواندن منتقدین توافق ژنو از سوی رئیس‌جمهور انتقادات سازنده‌ای بود و موضوع حادی در صحبت‌های ایشان نبود که بخواهد موجب برآشفتگی استاندار شود.
 خبرگزاری فارس: نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی باعث نشاط در جامعه می‌شود
وی افزود: تلقی بر این است که اخبار در رابطه با خطبه‌های امام‌جمعه به استاندار بعد منتقل شده و وی در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته شده است و پیامک خبر این موضع‌گیری از سوی روابط ‌عمومی استانداری خود نیز کار اشتباهی بود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار داشت: چنان‌چه اشتباهی هم از سوی امام‌جمعه صورت بگیرد، استاندار در جایگاهی نیست که بخواهد پاسخ بدهد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: استاندار دولتی که ادعای استقبال از انتقاد را دارد، نباید در واکنش به نقد امام جمعه برآشفته شود. واکنش توهین آمیز آقای استاندار به امام جمعه قزوین به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین انتقاداتی به نحوه توزیع سبد کالا و بی‌سواد خواندن منتقدان مطرح کرده بود که استاندار قزوین در واکنش به این انتقاد، امام جمعه را متهم بی عدالتی کرده بود.
__________________________________________________________________________________________
ر اعتراض به اظهارات استاندار صورت گرفت
تجمع دانشجویان در حمایت از جایگاه امام جمعه قزوین + تصاویر

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در اعتراض به صحبت‌های استاندار علیه امام جمعه موقت قزوین در مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: تجمع دانشجویان در حمایت از جایگاه امام جمعه قزوین + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در اعتراض به صحبت‌های استاندار قزوین خطاب به امام جمعه موقت قزوین در مقابل استانداری تجمع کردند.

این تجمع از ساعت 11:40 دقیقه پیش از ظهر در مقابل استانداری برگزار شد و دانشجویان با نوشتن دست نوشته‌هایی همچون «به دانش‌آموزان اجازه دهید تا از رئیس جمهورشان انتقاد کنند»، «عدالت در مرام عابدینی است، بصیرت در کلام عابدینی است»، «دولت در مقابل انتقادات شرح صدر نشان دهد»، «منتقدان دولت/ بی‌سوادان دولت»، «استاد ما ملازم رهبر است، مفسر قرآن پیغمبر است»، «توقع دارید قبل از هر خطبه بگوییم: روحانی مچکریم» و .... از حجت‌الاسلام عابدینی حمایت کردند.

برخی از حاضرین در این تجمع به نشانه اعتراض بر دهان‌های خود چسب زده بودند.

در انتهای این تجمع بیانیه‌ای توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و حاضران با تکبیر حمایت خود را اعلام کردند.

در میان حاضرین در تجمع بهمن آذرپور طلبه حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: تجمعی که امروز صورت گرفت پیرامون بی اخلاقی‌های صورت گرفته به دانشمند بزرگ شهر قزوین، خطیب موقت قزوین حجت‌الاسلام عابدینی بود و این تجمع بدون هیچ شعار و بی‌اخلاقی صورت گرفت.

وی افزود: این تجمع توسط دانشجویان اتفاق افتاد و از هیچ گروهکی خاصی حمایت نشده است و این تجمع به صورت خودجوش اتفاق افتاد و تنها خواسته ما این است که شخصیت افراد حقیقی و حقوقی به خصوص علما حفظ شود.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین ضمن اشاره بر حماسه حضور مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر میهن عزیز ایران اسلامی که یادآور خروش و غیرت مردم در بهمن 57 بود، اظهار می‌کند: بار دیگر عصبانیت دشمنان قسم خورده این مردم را برانگیخت و به آنان نشان داد که با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی نه تنها ذره‌ای از غیرت دینی و حضور مردمی کاسته نشده است بلکه نسل جدید انقلاب نیز با شور و شعوری که از پدران و مادران خود به ارث برده‌اند در این صحنه صف آرایی خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌شک پیام این راهپیمایی برای بیگانگان چیزی جز کنار زدن گزینه پوسیده نظامی از روی میز و آمادگی همه جانبه مردم همیشه در صحنه نبود.

در این بیانیه آمده است: این راهپیمایی پیام دیگری نیز برای مسئولان داخلی کشور داشت و آن این بود که مردم فهیم مشکلات و نابسامانی‌های موجود را به پای نظام جمهوری اسلامی انقلاب و رهبری عظیم الشان نخواهند گذاشت و مصرانه از مجریان می‌خواهند به این بی تدبیری‌ها پایان دهند.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی تصریح می‌کند: در این میان اتفاق تلخی که پیش از فرارسیدن 22 بهمن ماه رخ داد خاطر دوستان انقلاب خصوصا روحانیون و دانشگاهیان را آزرده ساخت، نخبگان این مردم که از سخنان ناشیانه رئیس جمهور در کم سواد خواندن منتقدان رنجیده بودن شاهد توهین بی سابقه استاندار قزوین به امام جمعه محترم استان قزوین بودند.

در این بیانیه آمده است: به راستی این است نسیم تدبیر و امید و اعتدال بیم آن می‌رود این بدعت خطرناک که توسط استاندار محترم بنا نهاده شده است راه را برای توهین به روحانیون علما و نخبگان باز کند که در آن صورت خود استاندار نیز از این قضیه در امان نخواهد بود. جناب روزبه که توهین رئیس جمهور به منتقدان را با پذیرش نقد افراد متخصص توجیه می‌کند چگونه بدون تخصص در ایراد خطبه‌های نماز جمعه برای امام جمعه محترم جناب حجت‌الاسلام عابدینی تعیین تکلیف کرده و وی را به بی‌عدالتی و بی انصافی متهم می‌کند آیا تهمت به امام جمعه دانشمند استان عدالت و انصاف است.

این بیانیه تأکید می‌کند: وقتی رئیس جمهور محترم در جمع اساتید به نخبگان منتقد توهین می‌کنند و این سخنان از تریبون رسانه ملی به گوش همگان می‌رسد چگونه توقع دارید که ائمه جمعه این موضوع را به صورت درگوشی گوشزد کنند و هیچگونه اظهار نظر عمومی کنند.

در بیانیه دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های استان قزوین آمده است: جناب آقای روزبه جنابعالی که از اوان انقلاب همواره در متن حرکت مردم حضور داشته‌اید و زحمات زیادی را برای اعتلا و پیشرفت این استان متحمل شده‌اید باید بدانید که مردم مومن و انقلابی و خصوصا دانشگاهیان هرگز توهین به علما و روحانیون را بر نمی‌تابند و در مقابل آن خواهند ایستاد.

این بیانیه می‌افزاید: شناخت چند ساله ما از حجت‌الاسلام عابدینی امام جمعه محبوب و مفسر قرآن که با حضور در پای سخنان ایشان حاصل شده است این است که ایشان هرگز تریبون نماز جمعه را خرج گرایشات سیاسی و جناحی نمی‌کنند.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی تأکید می‌کند: به راستی مردم قزوین هنوز انتقادهای ایشان به دولت گذشته را فراموش نکرده‌اند، بنابر این توقع ما از جنابعالی این است که تریبون استانداری را خرج گرایشات جناحی خود نکنید و به تأسی از رئیس جمهور از این چهره برجسته حوزه و دانشگاه عذرخواهی نمایید. دانشجویان انقلابی استان منتظر عذرخواهی شما خواهند ماند.

_________________________________________________________________________________________________________



گزارش تصویری// 
تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدین
ی
کیوسنا: تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان قزوین و مردم در اعتراض به موضع گیری اخیر استاندار قزوین نسبت به بیانات امام جمعه موقت در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

SAM 0021 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی SAM 0019 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی SAM 0020 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی SAM 0022 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی SAM 0027 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی SAM 0029 300x225 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی DSC 0069 300x168 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی DSC 0058 300x168 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی DSC 0063 300x168 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی DSC 0068 300x168 تجمع دانشجویان و مردم مقابل استانداری در حمایت از حجت الاسلام عابدینی





____________________________________________________________________________

صبح امروز اتفاق افتاد؛

تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان مقابل استانداری قزوین در حمایت از حجت الاسلام عابدینی

20140212_115213

شاخص: جمعی از دانشجویان و جوانان استان قزوین، صبح امروز در حمایت از حجت الاسلام عابدینی مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

به گزارش شاخص، صبح امروز تعدادی از دانشجویان، جوانان و مردم قزوین برای انتقاد به اظهارات اخیر استاندار قزوین و در حمایت از حجت الاسلام عابدینی، امام جمعه موقت قزوین مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

20140212_115204

شرکت کنندگان در این تجمع با حمل شعارها و دست نوشته هایی اعتراض خود را به اظهارات اخیر استاندار قزوین و رئیس جمهور محترم نشان دادند.

20140212_115213

لازم به ذکر است این چندمین واکنشی است که از سوی مردم و مسئولین نسبت به اظهارات اخیر استاندار قزوین ایجاد شده است.

قبل از این نیز حجت الاسلام قابل، حجت الاسلام عرب، و جمعی از فرزندان شاهد اعتراض خود را نسبت به اظهارات اخیر استاندار قزوین نشان داده بودند.


در پی حمایت از خطبه های حجت الاسلام عابدینی؛
 
تجمع دانشجویان استان قزوین در اعتراض به سخنان اخیر استاندار + تصاوی
ر

کیوسنا: دانشجویان دانشگاهه ای استان قزوین ضمن حمایت از سخنان حجت الاسلام عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در اعتراض به توزیع سبد کالا توسط دولت، خواستار عذر خواهی استاندار از آقای عابدینی شدند.

به گزارش دانشجویان قزوین(کیوسنا)، در این تجمع که در اعتراض به آقای روزبه استاندار قزوین  در جلوی استانداری قزوین برگزار شد دانشجویان ضمن حمایت از سخنان حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین در اعتراض به توزیع سبد کالا توسط دولت خواستار عذر خواهی استاندار از آقای عابدینی شدند.

دانشجویان این رفتار استاندار را نوعی بدعت و حرمت شکنی و اهانت به روحانیت قلم داد کردند.

 در این تجمع دانشجویان دست نوشته هایی را به عنوان اعتراض به سخنان رییس جمهور که منتقدان را بی سواد خوانده بودند در دست داشتند و خواهان شرح صدر مدیران دولت اعتدال و تدبیر در برابر منتقدان شدند.

دانشجویان بیانیه ای را جهت حمایت از سخنان حجت الاسلام عابدینی قرائت نمودند.

DSC 0069 300x168 تجمع دانشجویان استان قزوین در اعتراض به سخنان اخیر استاندار + تصاویر DSC 0058 300x168 تجمع دانشجویان استان قزوین در اعتراض به سخنان اخیر استاندار + تصاویر DSC 0063 300x168 تجمع دانشجویان استان قزوین در اعتراض به سخنان اخیر استاندار + تصاویرDSC 0068 300x168 تجمع دانشجویان استان قزوین در اعتراض به سخنان اخیر استاندار + تصاویر



___تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در بیانیه ای خواستار شدند؛ 

تریبون استانداری را خرج گرایشات جناحی خود نکنید/ لزوم عذرخواهی استاندار از خطیب نماز جمعه

کیوسنا: تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در اعتراض به موضع گیری اخیر استاندار قزوین نسبت به بیانات امام جمعه موقت در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند و با صدور بیانیه ای خواستار عذرخواهی استاندار شدند.

به گزارش دانشجویان قزوین(کیوسنا)، بیانیه تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان قزوین ضمن اشاره برحماسه حضور مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر میهن عزیز ایران اسلامی که یادآور خروش و غیرت مردم در بهمن ۵۷ بود، اظهار می کند: بار دیگر عصبانیت دشمنان قسم خورده این مردم را برانگیخت و به آنان نشان داد که با گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی نه تنها ذره ای از غیرت دینی و حضور مردمی کاسته نشده است بلکه نسل جدید انقلاب نیز با شور و شعوری که از پدران و مادران خود به ارث برده اند در این صحنه صف آرایی خواهند کرد.

این بیانیه می افزاید: بی شک پیام این  راهپیمایی برای بیگانگان چیزی جز کنار زدن گزینه ی پوسیده نظامی از روی میز و آمادگی همه جانبه مردم همیشه در صحنه نبود.

در این بیانیه آمده است:  این راهپیمایی پیام دیگری نیز برای مسئولان داخلی کشور داشت و آن این بود که مردم فهیم مشکلات و نابسامانی های موجود را به پای نظام جمهوری اسلامی انقلاب و رهبری عظیم الشان نخواهند گذاشت و مصرانه از مجریان می خواهند به این بی تدبیریها پایان دهند.

بیانیه تشکل های دانشجویی تصریح می کند: در این میان اتفاق تلخی که پیش از فرارسیدن ۲۲ بهمن ماه رخ داد خاطر دوستان انقلاب خصوصا روحانیون و دانشگاهیان را آزرده ساخت، نخبگان این مردم که از سخنان ناشیانه رییس جمهور در کم سواد خواندن منتقدان رنجیده بودن شاهد توهین بی سابقه استاندار قزوین به امام جمعه محترم استان قزوین بودند.

در این بیانیه آمده است:  به راستی این است نسیم تدبیر و امید و اعتدال؟ بیم آن می رود این بدعت خطرناک که توسط استاندار محترم بنا نهاده شده است راه را برای توهین به روحانیون علما و نخبگان باز کند که در آن صورت خود استاندار نیز از این قضیه در امان نخواهد بود.جناب روزبه که توهین رییس جمهور به منتقدان را با پذیرش نقد افراد متخصص توجیه می نماید چگونه بدون تخصص در ایراد خطبه های نماز جمعه برای امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام عابدینی تعیین تکلیف نموده و وی را به بی عدالتی و بی انصافی متهم می نماید. آیا تهمت به امام جمعه دانشمند استان عدالت و انصاف است؟

این بیانیه تاکید می کند: وقتی رییس جمهور محترم در جمع اساتید به نخبگان منتقد توهین می کنند و این سخنان از تریبون رسانه ملی به گوش همگان می رسد چگونه توقع دارید که ائمه جمعه این موضوع را به صورت درگوشی گوشزد کنند و هیچگونه اظهار نظر عمومی ننمایند.

در بیانیه دانشجویان انقلابی دانشگاه های استان قزوین آمده است: جناب آقای روزبه جنابعالی که از اوان انقلاب همواره در متن حرکت مردم حضور داشته اید و زحمات زیادی را برای اعتلا و پیشرفت این استان متحمل شده اید باید بدانید که مردم مومن و انقلابی و خصوصا دانشگاهیان هرگز توهین به علما و روحانیون را بر نمی تابند ودر مقابل آن خواهند ایستاد.

این بیانیه می افزاید: شناخت چندین ساله ما از حجت الاسلام عابدینی امام جمعه محبوب و مفسر قرآن که با حضور در پای سخنان ایشان حاصل شده است این است که ایشان هرگز تریبون نماز جمعه را خرج گرایشات سیاسی و جناحی نمی کنند.



بیانیه تشکل های دانشجویی تاکید می کند: به راستی مردم قزوین هنوز انتقادهای ایشان به دولت گذشته را فراموش نکرده اند، بنابراین توقع ما از جنابعالی این است که تریبون استانداری را خرج گرایشانت جناحی خود نکنید و به تاسی از رییس جمهور از این چهره برجسته حوزه و دانشگاه عذرخواهی نمایید.دانشجویان انقلابی استان منتظر عذرخواهی شما خواهند ماند._________________________________________________________________________


مسئول خواهران جامعه اسلامی دانشجویان:
 
دولت، فضای سیاسی را بر کشور حاکم کرده است/ امام جمعه موقت قزوین به وظیفه خود عمل کرده اس
ت

کیوسنا: مسئول خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در دولت یازدهم مطرح می شود که فضای سیاسی حاکم نیست ولی با اتفاقات اخیر رواج رنگ و بوی سیاسی بر فضای کشور هستیم.

مهناز شهسواری در گفت وگو با خبرنگار کیوسنا، عنوان مسائل روز سیاسی و تحلیل آن را از وظایف خطیب نماز جمعه دانست و گفت: امام جمعه موقت قزوین بنا بر وظیفه، سخنانی را در رابطه با سبد کالا و برخی از مسائلی روز داخلی را مطرح کرد که از سوی استاندار مورد نقد مستقیم قرار گرفت.
مسئول خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: اگر قرار بود اعتراضی صورت گیرد، انتظار بود که از طرف سازمان تبلیغات نه از طرف استانداری باشد.
شهسواری تصریح کرد: در دولت یازدهم مطرح می شود که فضای سیاسی حاکم نیست ولی با این اتفاقات شاهد رواج رنگ و بوی سیاسی بر فضای کشور هستیم.
وی در پایان با اشاره بر اظهارات رییس جمهور مبنی بر کم سواد خواندن منتقدین دولت، ابراز داشت: چنین سخنی از سوی رییس جمهور به معنای بی سواد دانستن اساتید ودانشجویان، روحانیون، مراجع و نمایندگان مجلس و دیگر قشر تحصیلکرده کشور می باشد که البته دور از انتظار بوده است.

____________________________________________________________________________

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره): 
فضای نقد آزاد، از ادعاهای دولت یازدهم است/ سخن و رفتار حجت الاسلام عابدینی همواره مورد تایید دانشجویان می باشد

کیوسنا: مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت:دولت ادعا می کند که فضای نقد آزاد وجود دارد، در حالیکه خلاف این ادعا را ثابت می کند و سخن و رفتار حجت الاسلام عابدینی همواره مورد تایید دانشجویان و تشکل های دانشجویی می باشد.

شیرین حسن پور در گفت وگو با خبرنگار کیوسنا ، اظهار کرد: امام جمعه موقت قزوین در خطبه نماز جمعه از مسائل روز سخن گفت و در کنار نقد مثبت، نقد منفی هم داشت.

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، افزود: حجت الاسلام عابدینی در خطبه های نماز جمعه تلاش دولت را از نقاط مثبت آن عنوان و با نقد منفی بر اظهارات روحانی در کم سواد قلمداد کردن منتقدان خود، عذرخواهی رییس جمهور را بهتر و شایسته تر عنوان داشت.

حسن پور تصریح کرد: سخنان خطیب نماز جمعه در مورد سبد کالا هم در جهت نظرات مردم در نحوه توزیع سبد کالا بوده است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم ادعا می کند که فضای آزاد نقد وجود دارد ولی اینگونه عکس العمل ها از سوی دولتمردان، خلاف این ادعا را ثابت می کند.

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در پایان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام عابدینی به عنوان نماینده ولی فقیه در نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین، شخصیتی قابل اطمینان و احترام در بین دانشجویان دارد و سخنان و رفتارهای وی همواره مورد تایید تشکل های دانشجویی می باشد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):
 
جایگاهی برای استاندار در تعیین تکلیف و خط مشی برای نماینده ولی فقیه نیست/ دولت باید در مقابل انتقادها شرح صدر داشته باش
د

کیوسنا: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: جایگاه استاندار طوری نمی باشد که برای نماینده ولی فقیه در استان تعیین تکلیف داشته و خط مشی را مشخص کند.

سید مصطفی موسوی، در گفت وگو با خبرنگار کیوسنا ، ضمن اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری، نماز جمعه را جایگاهی برای آگاهی مردم از مسائل مهم و روز کشور عنوان کرد و گفت: جایگاه استاندار طوری نمی باشد که برای نماینده ولی فقیه در استان تعیین تکلیف داشته و خط مشی را مشخص کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: دولت باید در مقابل انتقادها شرح صدر داشته باشد.

موسوی افزود: دولت قفل هایی که از پای فتنه گران باز کرده است به دهان منتقدان خود نزند و پذیرفتن نقد و احترام به منتقد از شعارهای رییس جمهور بوده است و ایستادن نماینده دولت در مقابل تریبون نماز جمعه و تعین خط مشی ایراد خطبه ها، فتح البابی از سوی دولت بوده است.

وی ادامه داد: نظر روحانی بر این بوده است که در مسائل ژنو کسانی که تخصص ندارند اظهار نظر نکنند و حال چطور می توان پذیرفت که نماینده دولت، در مورد نماز جمعه که در حیطه تخصص و مسئولیت وی نیست، چنین انتقاد تند و مستقیمی داشته باشد؟!

_______________________________________________________________








دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره): 
سخنان خطیب نماز جمعه، مورد تایید تشکل های دانشجویی است

کیوسنا: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، گفت: استاندار قزوین که در پی سخنان حجت الاسلام عابدینی موضع گیری تندی کرده است، باید بداند که سخنان ایشان که یک خطیب انقلابی است مورد تایید تشکل های دانشجویی است.

مجتبی تسنیمی در گفت وگو با خبرنگار کیوسنا اظهار داشت: نماز جمعه امری است که در اسلام به آن خیلی تاکید شده است که جمع شدن مسلمین در یک روز مشخص نشان دهنده ی اقتدار کشور اسلامی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: در این جمعیت، یک خطیب سخنانی می گوید که باعث افزایش فهم، درک و بصیرت مردم می شود.

وی درادامه گفت: در دین کامل اسلام آمده است که خطبه اول نماز جمعه عبادی وخطبه دوم سیاسی وعبادی باشد.

تسنیمی ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، امام جمعه موقت قزوین، در نماز جمعه این هفته بر حسب دستورات اسلام خطبه های سیاسی را ایراد کرد و آنچه که باید گفته می شد را بیان کرد.

تسنیمی تصریح کرد: استاندار قزوین  که در پی سخنان حجت الاسلام عابدینی موضع گیری تندی کرده است، باید بداند که سخنان ایشان که یک خطیب انقلابی است مورد تائید تشکل های دانشجویی که همواره در پی تحقق آرمان های انقلاب است، می باشد.

وی یاد آور شد: پذیرش چنین سخنانی از استاندار قزوین که یک نیروی انقلابی، مذهبی وهیئتی است نیز برای ما دانشجویان سخت می باشد.


بیانیه جبهه فرزندان شاهد استان قزوین در حمایت ازحجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین وانتقاد ازمرتضی روزبه استاندار قزوین

جبهه فرزندان شهدای استان قزوین در حمایت از بیانات حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت  قزوین در خطبه‌های نماز جمعه بیانیه ای صادر کردند.

 دراین بیانیه آمده است: در روزهای گذشته ریاست محترم جمهوری کشورمان در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در سخنانی با بیان اینکه «چرا یک عده کم سواد باید از توافق ژنو حرف بزنند؟»، منتقدان به توافق‌نامه ژنو را افرادی کم‌سواد و بی‌سواد خطاب کردند.

این بیانیه می‌افزاید: به دنبال این اظهارات دور از شأن و جایگاه ریاست جمهوری که با روح شعار دولت «تدبیر و امید» و شعار پس از انتخابات «دولت نقد پذیر» منافات دارد، موجی از اعتراضات مراجع عظام تقلید، نمایندگان مردم در خانه ملت فرهیختگان و نخبگان و دیگر اقشار را در پی داشته است و صرف نظر از پیشینه و عقبه این صحبت‌ها که در این مجال جای پرداختن به آن نیست، شاهد پاسخ‌هایی به مراتب عجولانه‌تر از سوی بدنه دولت بوده‌ایم و در خیلی از مواقع حاشیه جای متن را گرفت و به جای عذرخواهی از ملت ایران به مسائل فرعی و حواشی پرداختند.

در این بیانیه آمده است: البته همه به این موضوع آگاهند که منتقدان، تنها به این دلیل که از جناح مخالف هستند از سوی رئیس جمهور کم سواد خوانده می‌شوند.

این بیانیه تأکید می‌کند: از طرفی منتقدان با بررسی دقیق و موشکافانه موضوع، پرسش‌ها و مطالبات ریاست محترم جمهوری را مبنای پرداختن به موضوعات مطروحه کردند. با این نگاه که مگر قبل از آگاهی به مسئله‌ای می‌توان به آن ورود پیدا کرد و یا به عبارت دیگر مگر متن و جزئیات توافقنامه ژنو در اختیار نخبگان و جامعه دانشگاهی قرار گرفته است که محل اظهار نظر متقابل باشد و از همه مهم‌تر به بیان ساده‌تر چه ماهیتی در توافقنامه وجود دارد که تمام لایه‌های آن بازگو نشده است و چرا این متن آنقدر برای آمریکا‌یی‌ها اهمیت دارد که می‌گویند در صورت لغو آن از سوی ایران، کشورمان مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد و ده‌ها پرسش دیگر.

این بیانیه ادامه می‌دهد: یکی از پرسشگران، دانشمند فرهیخته جناب حجت‌السلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت و محبوب قزوین بود که در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در هفته گذشته به مباحث سیاسی روز اشاره و گریزی می‌زنند. ایشان با اشاره به توزیع تحقیرآمیز سبد کالای دولت، به جملات اخیر رئیس جمهور در رابطه با منتقدان ژنو اشاره و می‌فرمایند: «دولت چطور جرأت می‌کند بگوید منتقدانش کم سوادند. منتقدان شما کم سوادند در حالی که این افراد مراجع، اساتید فرهیخته دانشگاه، مدرسان عالی حوزه‌های علمیه و روحانیت و دانشجویان هستند. نمی‌توانیم ملتی که با دین، قرآن و احکام الهی ارتباط دارند بی‌سواد خطاب کنیم.

خبرگزاری فارس: رهبر جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در جهان دارد

فرزندان شاهد استان قزوین در این بیانیه تأکید می‌کنند: بیانات امام جمعه موقت قزوین، دقیقا دغدغه و پرسش روز نخبگان جامعه و لایه‌های مردم از دولت است. امام خامنه‌ای عزیز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در هجدهم شهریور ماه سال جاری فرمودند: «سعی شود خطبه‌های نماز جمعه، دربردارنده‌ نیازها و پاسخ‌دهنده‌ سؤالات و گره‌های ذهنی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، عملی و سیاسی باشد».

این بیانیه می‌افزاید: پس از اظهارات امام جمعه موقت شهر قزوین، مرتضی روزبه استاندار محترم قزوین در اقدامی شتابزده، همچون رئیس جمهور دولت تدبیر و امید که او نیز در این ایام به صورت شتابزده و توهین‌آمیز پاسخ منتقدان را می‌دهد، نسبت به اظهارات حجت‌السلام عابدینی واکنش نشان دادند که در انتقادات شکلی و محتوایی استاندار محترم به خطبه‌های نماز جمعه چند نکته قابل ذکر است.

این بیانیه در تشریح این اشکالات عنوان می‌کند: ایشان تریبون نماز جمعه را منتصب به امام جمعه قزوین دانسته و می‌گویند: «امام جمعه موقت نیز باید از سیره و مشی ایشان تأسی بگیرند و مواضع ایشان را ملاک صحبت‌های خود قرار دهند». اما پاسخ این است که استاندار محترم از چه جایگاهی برای امام جمعه موقت سیره و مشی مشخص می‌کنند. هر چند که حضرت آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه محبوب و انقلابی شهر قزوین نیز چه در خصوص عملکرد دولت‌های قبل و چه در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید همواره انتقادات سازنده خود را در راستای پیشبرد اهداف مردم ارائه و بیان نموده‌اند.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: مدیر ارشد استان ادامه می‌دهد که استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیزی به دنبال نخواهد داشت اما پاسخ این است که توهین رئیس جمهور به مردم و نخبگان جامعه که آنها را کم سواد دانسته‌اند و یا مشاور رئیس جمهور که در سخنانی سخیف 49.5 درصدی که به روحانی رأی نداده‌اند را حامی بی‌قانونی خطاب می‌کند، در صورتی به اظهار خود در فتنه 88 در ستاد موسوی که با بی قانونی سعی در براندازی نظام عزیز را داشتند فعالیت می‌کرده و یا 80 نماینده مجلس را اخلال‌گر خطاب کردند، موجب ایجاد التهاب و تشویش در جامعه است؟ یا بیان به حق مطالبات مردم عزتمند که در جریان توزیع سبد کالا کرامتشان به بازی گرفته شده و دفاع از منتقدانی که دانستن جزئیات توافق ژنو را حق مسلم خود می‌دانند؟.

فرزندان شاهد در این بیانیه خطاب به مرتضی روزبه می‌گویند: استاندار محترم، سئوالی که در ذهن خیلی از همشهریان عزیز خاصه فرزندان شهدا متبادر است این است که مگر استاندار محترم، نماینده تمام مردم در استان نیستید؟ اگر هستید چرا هیچ واکنشی نسبت به وضعیت اسف‌بار توزیع سبد کالا در استان و توهین‌های متعدد دولتی‌ها به مردم و نخبگان جامعه نشان نمی‌دهید؟ پس چرا در واکنش به بیانات به حق امام جمعه موقت قزوین اینگونه برآشفته‌اید؟.

این بیانیه می‌افزاید: بدانید که ادبیات سخیف و تحقیر آمیز دولت تدبیر و امید در برخورد با منتقدان مطمئناً بازتاب نامناسبی در افکار عمومی خواهد داشت و این اعمال دولت مغایر با شعارهای آن است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: می‌دانیم که جنابعالی و همکارانتان در استانداری قزوین تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم قزوین گذاشته‌اید لذا ما فرزندان شهدا از شما تقاضا داریم با فاصله گرفتن از تخریب چهره‌های قرآنی و فاخر استان موجبات وحدت و انسجام مردم و مسئولان استان را فراهم نمایید.

والسلام. جبهه فرزندان شاهد استان قزوین

_______________________________________________________________

آیا بکار بردن این کلمات توسط استاندار محترم با مشی امام جمعه محترم قزوین سازگار و منطبق است؟!چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد عرب در یادداشتی درسایت صدای قزوین نوشت: بی شک یکی از برکات باارزش حماسه باشکوه سیاسی در 24خرداد و آغاز به کار دولت ارجمند تدبیر و امید ایجاد فضایی از وحدت و همدلی در میان قوای مختلف و مسوولان نظام در سطوح گوناگون بود.

در این میان وقوع برخی از اتفاقات در چندوقت اخیر از جمله ادبیات ویژه رییس جمهور محترم در وصف منتقدان توافق نامه ژنو یا شیوه توزیع سبد کالا در میان اقشار نیازمند جامعه مورد نقد گروهی از فعالان سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا قرار گرفت باید به این نکته توجه کرد که تنوع و تکثر تعلقات سیاسی منتقدان این رفتارها و تفاوت ماهوی آن با شعارهای انتخاباتی رییس جمهور محترم نشان دهنده این مهم است که شائبه سیاسی بودن این امر – جز در مورد عده ای قلیل  - چندان پررنگ نبوده و البته عذرخواهی پسندیده رییس جمهور محترم در زمینه توزیع سبد کالا قابل تقدیرست که امیدوارم به عنوانی الگویی شایسته مورد توجه مسولین قرار گیرد.

در راستای همین اتفاقات سخنان امام جمعه موقت  قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته و پاسخ استاندار قزوین به آن مساله ای است که هدف اصلی نگارش این مطلب از سوی نگارنده می باشد اگرچه دفاع استاندار محترم از رییس محترم جمهور مبنی بر عدم سوءنیت از بکار گرفتن برخی الفاظ در بیاناتشان و ارتقا سطح کیفیت نقد و اظهارنظر کارشناسانه از متانت و استحکام تحسین برانگیزی برخوردار بود ولی  اتصاف صفاتی همچون «بی انصافی و بی عدالتی» به خطیب محترم جمعه ولو اینکه دربیانش لغزیده باشد از طرف استاندار مومن و بومی که به اعتبار همین مجموعه این مسولیت خطیر به آن سپرده شده بسیار دور از انتظار است ، با توجه به اینکه "عدالت" یکی از شرایط لازم برای امامان جماعت  است آیا تصریح به بی عدالتی کسی که در این جایگاه قرار می گیرد تضعیف این جایگاه مقدس نیست؟  آیا بکار بردن این کلمات توسط استاندار محترم با مشی امام جمعه محترم قزوین سازگار و منطبق است؟!

__________________________________________________________________________________

                                      طرفداران «آزادی انتقاد» پس از 8 سال تجمع کردند ! (+تصاویر)

استاندار قزوین همچنین خطاب به امام جمعه موقت قزوین گفته بود: در گذشته مراجع منتقد بودند و علما اعتراض می کردند و شما سکوت را در دستور کار قرار دادید. آیا این روش روش درستی است؟
(سایت شیخ قدرت علیخانی ومحمد علیخانی )نواندیش: بدنبال انتقاد استاندار قزوین از اظهارات امام جمعه موقت این شهر، گروهی که خود را جمعی از دانشجویان و طلاب می نامیدند، در مقابل استانداری استان قزوین تجمع و از آزادی انتقاد و نقد طرفداری کردند !

استاندار قزوین در واکنش به اظهارات خطیب موقت این شهر گفته بود: در بعضی مسابل یه راحتی از آن عبور و سکوت کردیم و گاهی نیز با ذره بین در شب و تاریکی دنبال مورچه گشتیم.

روزبه افزوده بود: چرا جایگاهی که به عنوان تریبون نماز جمعه است و هدف آن دعوت مردم به تقوا و ایمان است مواردی بیان می شود که بی انصافی و بی عدالتی است.

استاندار قزوین همچنین خطاب به امام جمعه موقت قزوین گفته بود: در گذشته {دولت های نهم و دهم} مراجع منتقد بودند و علما اعتراض می کردند و شما سکوت را در دستور کار قرار دادید. آیا این روش روش درستی است؟

اخبار مرتبط:


_____________________________________________________________________________________
در صحبت های امام جمعه موقت قزوین هم اشکالات شکلی و هم محتوایی وجود داشت

تریبون نماز جمعه منتصب به امام جمعه قزوین است و امام جمعه موقت باید از آن تاسی بگیرد

روزبه استاندار در انتقاد به خطبه های امام جمعه موقت قزوین: در صحبت های وی هم اشکالات شکلی و هم محتوایی اساسی وجود داشت .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

استاندار با بیان مطلب افزود: امام جمعه موقت باید به این نکته توجه داشته باشد که تریبون نماز جمعه منتصب به امام جمعه قزوین است و باید در عمل از سیره و مشی ایشان تاسی بگیرد و مواضع ایشان را ملاک صحبتهای خود قرار دهد و به عنوان  نایب، موضوعات را مطرح نماید.
وی با اشاره به این موضوع که موقعیت و موضع شناسی در طرح مباحث و مسایل استان ویژگی برجسته حضرت آیت الله باریک بین است و امام جمعه موقت نیز باید آن را ملاک قرار دهد تصریح کرد: ایشان در طی چند سال گذشته با وجود بسیاری از مسایل و مشکلات با یک بزرگواری خاصی موارد را پیگیری کردند و در عین حال نیز از آن بی تفاوت نگذشتند. زمانی احساس می کردند موضوع به صورت مکاتبه قابل حل است و برخی مواقع نیز در دیدار حضوری و در برخی موارد به صورت تذکر به مدیران به حل مسئله می پرداختند چرا که مهم برای ایشان در عین حساسیت و اهمیت موضوع ایجاد یک شرایط آرام و منسجم در استان بود. 
استاندار افزود: حضرت آیت الله باریک بین بعضا انتقادها را جهت طرح در جلسه هیات دولت در نشست با برخی از وزرا که جهت دیداربه دفترشان می آمدند مطرح می کردند ولو اینکه به وزیر ارتباط کاری و موضوعی نداشت زیرا هدف طرح موضوع از سوی وزیر در جلسه هیات دولت بود و این مسیر را جهت رفع مشکل مهم و موثر می دانستند.
روزبه با اشاره به این مطلب که ایشان با دسته بندی موضوعات برخی موارد را در یک فضای محدودتر مورد بررسی قرار می دادند که این روش سیره و منش درست در طرح مسایل و یا انتقادات است تاکید کرد: استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت. این در حالی است که بیان مسایل در جای خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش که منتقدان را به انصاف و شرح صدر فراخواندند تصریح کرد در کدامیک از دولتها ایراد و اشکال در کار نبوده است؟ زمانی اشکال در توزیع کوپن بود، زمانی در ثبت نام حج و زمانی هم برای دریافت سکه مردم شب را به صبح می رساندند و همیشه دولتها با مشکلاتی از این دست مواجه بودند. اما مهم اینجاست که در بعضی مسابل یه راحتی از آن عبور و سکوت کردیم و گاهی نیز با ذره بین در شب و تاریکی دنبال مورچه گشتیم.
وی گفت: شاید در برخی از اقدامات و برنامه های دولت ما نیز جزء منتقدین باشیم، اما آیا این نقد را برای حل مشکل مطرح می کنیم و یا اینکه قصد تشویش فضای جامعه را  داریم؟
ایشان در ادامه با اشاره به انتقاد امام جمعه موقت در خصوص صحبتهای اخیر ریاست محترم جمهوری با این مضمون که برخی از افرادی که در ارتباط با مسایل هسته ای صحبت می کنند کم سواد هستند تصریح کرد آیا همه افراد به تمام امورات و مباحث اشرافیت دارند و آگاهند؟ افرادی در حوزه اقتصاد صاحب نظرند و اطلاعات دارند و برخی دیگر در موارد هسته ای و برخی دیگر نیز در حوزه سیاست خارجی. قطعا هدف از طرح چنین بحثی، این نیست که کسی انتقاد نکند بلکه هدف این است که در مباحث تخصصی افراد صاحب نظر، کارشناس و آشنا با موضوع انتقاد کنند و در صورت ناآگاهی به اظهار نظر نپردازند.
ایشان در ادامه افزود چرا جایگاهی که به عنوان تریبون نماز جمعه است و هدف آن دعوت مردم به تقوا و ایمان است مواردی بیان می شود که بی انصافی و بی عدالتی است.
استاندار گفت: امام جمعه موقت در حالی به انتقاد مراجع، ائمه جمعه، روحانیت و مدرسان عالی حوزه علمیه اشاره می کنند که در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است اما این در حالی است که در گذشته مراجع منتقد بودند و علما اعتراض می کردند و شما سکوت را در دستور کار قرار دادید. آیا این روش روش درستی است؟
 امروز دولت و وزراء دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه را در بدو ورود به استانها در دستور کار خود قرار می دهند و ضمن احترام به آنها از توصیه ها و پیشنهادات آنها جهت رفع موانع و مشکلات بهره می برند این همان ظرفیت و جایگاه ائمه جمعه است و امام جمعه موقت نیز منتصب به همان ویژگی است.
روزبه با بیان این مطلب که ملاک عمل ما منویات رهبری، مشی کاری ما سیاستهای دولت و هدف خدمت به مردم است افزود: با تلاش و تدبیر همه مدیران و با استفاده از رهنمودهای حضرت آیت الله باریک بین باید حداکثر استفاده را از شرایط ممکن ببریم و رفع موانع و مشکلات و برداشتن قدمهای ماندگار و موثر جز  در سایه همدلی و همراهی مردم و مسوولین اتفاق نخواهد افتاد.
 

  • قزوین فردا

نظرات  (۲)

برای همه ی شما هایی که رفتید متاسفم
توی8 سال این همه اتفاق افتاد کجا بودید پس 
متاسفم
جالبه دوستان به جای اینکه به موضوع بپردازند میگن تو این 8سال کجا بودید. یه نگاه به 8سال گذشته بکنید لااقل بعد اظهار فضل کنید